ΟικονομίαΑίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Στόχος ο… πρωταθλητισμός στην Ευρώπη

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά τα τυροκομικά προϊόντα –και όχι μόνο ενδεχομένως- διεκδικεί η γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», μετά τη συμφωνία του βασικού της μετόχου, της SI Foods, με την CVC Fund VII, που απέκτησε πλειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία.

Ο όρος εξαγορά δεν αντικατοπτρίζει σε καμία περίπτωση τη συμφωνία, η οποία έχει περισσότερο χαρακτήρα επένδυσης της CVC στη «Δωδώνη», που με τη σειρά της αποκτά οικονομική ισχύ να προχωρήσει σε εξαγορές και επενδύσεις, αλλά ταυτόχρονα γίνεται και ένα υπολογίσιμο μέγεθος στην αγορά, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να διαπραγματεύεται συμφωνίες με διαφορετικούς όρους.
«Η “Δωδώνη” δεν πουλήθηκε. Ήμασταν δυνατοί και πλέον πήραμε έναν δυνατότερο συνέταιρο για να προχωρήσουμε μπροστά», ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μιχάλης Παναγιωτάκης σε συνάντηση με εκπροσώπους των ΜΜΕ των Ιωαννίνων, ξεκαθαρίζοντας ότι ο διοικητικός έλεγχος της εταιρείας θα παραμείνει στα «χέρια» της σημερινής διοίκησής και προσθέτοντας ότι η επιλογή στρατηγικής συμφωνίας στηρίχθηκε στην επιτυχημένη ομάδα.
«Δεν είναι η ίδια ιστορία με άλλες εξαγορές», σημείωσε και επέλεξε να μιλήσει με ποδοσφαιρικούς όρους για να γίνουν περισσότερο κατανοητά τα χαρακτηριστικά της συμφωνίας. «Θα λέγαμε πως η “Δωδώνη” είναι σαν μια ομάδα, που στόχο έχει να παίρνει κάθε χρόνο το πρωτάθλημα Ελλάδος και να παίζει στο Champions League, προσπαθώντας να προχωρήσει στους ομίλους. Πλέον στόχος είναι να παίζουμε στα ημιτελικά, στον τελικό και να παίρνουμε και το Champions League. Βέβαια, δε γίνεσαι από τη μία μέρα στην άλλη πρωταθλητής Ευρώπης. Απαιτούνται επενδύσεις και στοχεύουμε να πάρουμε παραγωγικούς πυλώνες», είπε και πρόσθεσε: «Θέλουμε να φύγουμε από τον στενό κλοιό της Ελλάδας και η CVC είναι ένας πολύ δυνατός συμπαίκτης για να πετύχουμε όσα θέλουμε».

Για να αποφύγει τις «λακκούβες»

Ενδιαφέρον είχαν οι ειδικότερες αναφορές του κ. Παναγιωτάκη στην ανάγκη να αποκτήσει έναν ισχυρό συμπαίκτη, μιλώντας για τα ρίσκα και τις «λακκούβες» που υπάρχουν στην αγορά. Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της «Δωδώνη» έκανε λόγο για «τοξικότητα» στην αγορά της φέτας, καθώς κάποιες εταιρείες στοχεύουν στο εύκολο κέρδος φέρνοντας γάλα από το εξωτερικό και προχωρώντας σε τεχνολογικά τερτίπια για να παράγουν «φέτα», χαρακτηρίζοντας εγκληματική την παραβίαση των όρων παραγωγής φέτας ΠΟΠ.
Από την άλλη, αναφέρθηκε στα σούπερ μάρκετ- «γίγαντες», που πιέζουν για να ρίξουν τις τιμές και επιλέγοντας και αυτά με βάση το τι είναι φθηνό και όχι το τι είναι ποιοτικότερο. «Πλέον είναι άλλη η σφαίρα επιρροής προς τον τελικό πελάτη. Αλλιώς σε βλέπουν με 150 εκατ. ευρώ τζίρο και αλλιώς με τον διπλάσιο», εξήγησε.

Οι πυλώνες ανάπτυξης

Ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρθηκε στους πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί το όλο εγχείρημα. Ο πρώτος πυλώνας –και ο πλέον δύσκολος- είναι η ανάπτυξη της πρωτογενούς βάσης της περιοχής. Η δυσκολία δεν έγκειται τόσο στον ανταγωνισμό και στην προσπάθεια άλλων εταιρειών να μπουν πιο δυνατά στη ζώνη γάλακτος της περιοχής όσο στο ότι καταγράφεται μείωση του αριθμού παραγωγών στην περιοχή, την ίδια ώρα που αλλού αυξάνεται.
Ως προς τον ανταγωνισμό, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δεν έδειξε να ανησυχεί, λέγοντας ότι περισσότεροι παραγωγοί ήρθαν στη «Δωδώνη» απ’ ότι έφυγαν την τελευταία χρονιά, ενώ προανήγγειλε και αύξηση τιμών που προφανώς θα παίξουν τον ρόλο τους στις όποιες τάσεις φυγής. Ως προς τη συρρίκνωση της παραγωγικής βάσης, ωστόσο, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του και σημείωσε ότι ένας από τους στόχους της εταιρείας θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη ενός πλάνου για την εγχώρια κτηνοτροφία, πέρα από το τι θα κάνει η κυβέρνηση.
Ο δεύτερος πυλώνας ανάπτυξης έχει να κάνει με εξαγορές εταιρειών τροφίμων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ένα πρώτο βήμα φαίνεται πως είναι η εξαγορά της «Κολιός», με τον κ. Παναγιωτάκη, πάντως, να αποφεύγει κάθε ονομαστική αναφορά σε υποψήφιους στόχους.
Στο ίδιο πλάνο εντάσσεται και μια πιθανή αύξηση της δυναμικότητας της παραγωγικής μονάδας της «Δωδώνη» στα Γιάννενα. Μια τέτοια εξέλιξη θα είχε τεράστια σημασία για την τοπική οικονομία, καθώς θα οδηγούσε και σε μια μεγάλη αύξηση των θέσεων εργασίας. «Είναι προς μελέτη και σκέψη», περιορίστηκε να πει ο κ. Παναγιωτάκης, προσθέτοντας ότι σε 6-12 μήνες αυτό θα διαφανεί.

Σχετικά άρθρα

Συνεργασία Δωδώνη -Μιλιόρα Φάρμ για εισκόμιση γάλακτος και όχι μόνο

Δωδώνη: Στη Vivartia το σύνολο των μετοχών

Επένδυση 7,4 εκατ. ευρώ για τη «Δωδώνη Α.Ε.»