ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

Προτάσεις για λύσεις σε προβλήματα των λογιστών

Άκρως αποδοτική ήταν η συνάντηση της Τοπικής Διοίκησης του 6ου Περιφερειακού Τμήματος Ηπείρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με τους προέδρους των Συλλόγων Λογιστών της Ηπείρου, καθώς συζητήθηκαν πολλά σημαντικά και επίκαιρα θέματα, που απασχολούν τον κλάδο των λογιστών – φοροτεχνικών.

Οι δύο πλευρές αντάλλαξαν απόψεις και προτάθηκαν λύσεις για τις τρέχουσες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, με τη διοίκηση του 6ου Περιφερειακού Τμήματος Ηπείρου του ΟΕΕ να δεσμεύεται για συνεχή και συστηματική συνεργασία, έτσι ώστε από κοινού να αντικρούσουν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των λογιστών – φοροτεχνικών.
Συνοπτικά, τα κυριότερα θέματα που συζητήθηκαν και οι αντίστοιχες προτάσεις είναι τα εξής:
1. Φορολογικός Νόμος 5073/2023: Απαιτείται άμεση βελτίωση του νέου φορολογικού Νόμου 5073/2023, μέσω του οποίου θίγονται οι μικρές επιχειρήσεις και απειλούνται με κλείσιμο. Για τον εξορθολογισμό του Νόμου απαιτείται διαβούλευση με θεσμικούς και επαγγελματικούς φορείς, για να αμβλυνθούν οι αδικίες που προκαλεί στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, κυρίως της περιφέρειας.
2. Κλείδωμα Περιοδικής Δήλωσης ΦΠΑ και του Φορολογικού Εντύπου Ε3: Όσο δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως και δε λειτουργεί σωστά η πλατφόρμα my data, να μην κλειδώσουν, ούτε οι Δηλώσεις ΦΠΑ, ούτε τα Έντυπα Ε3 και να είναι υποχρεωτική η διαβίβαση μόνο των εσόδων στο 2024.
3. Πρόστιμα λόγω μη διαβίβασης στο e-send: Να μην επιβάλλεται πρόστιμο στις επιχειρήσεις, που δε διαβιβάστηκαν τα παραστατικά στο e-send, λόγω τεχνικών προβλημάτων, διότι δε θεωρείται μη έκδοση παραστατικού και απόκρυψη εισοδήματος.
4. Ασθένεια λογιστή: Χρειάζεται άμεση έκδοση της ΚΥΑ, που να καθορίζει το πλαίσιο για την εφαρμογή του άρθρου 67 του Ν.5042/2023 για την ασθένεια του λογιστή.
5. Κατάργηση των Ορίων: Κατάργηση των ορίων των 30.000 ευρώ [Άρθρο 38 Ν. 2873/2000], έτσι ώστε να χρειάζεται υπογραφή λογιστή από το πρώτο λεπτό.
6. Φορολογικές δηλώσεις: Οι φορολογικές δηλώσεις Φυσικών και Νομικών Προσώπων να είναι ανοιχτές για τέσσερις μήνες, από την ημερομηνία όμως πλήρους λειτουργίας του συστήματος. Επίσης, από τις 30/7 και έπειτα, να διαβιβάζονται οι Φορολογικές Δηλώσεις μόνο μέσω των λογιστικών γραφείων έως τις 31/10, έτσι ώστε και οι λογιστές να έχουν το δικαίωμα της ξεκούρασης τον μήνα Αύγουστο.
7. Διασύνδεση ταμειακών μηχανών και POS: Δεν αποτελεί δουλειά των λογιστών – φοροτεχνικών η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών – POS. Η διοίκηση, οι τεχνικοί και οι τράπεζες, θα πρέπει να συντονιστούν και θα πρέπει να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος από τη διοίκηση, έτσι ώστε να μην προκύψουν μεγάλα πρόστιμα στις επιχειρήσεις, οι οποίες δεν ευθύνονται κιόλας.
8. Κώδικας Δεοντολογίας και ελάχιστες αμοιβές λογιστικών εργασιών: Άμεση συνεννόηση με το Υπουργείο Ανάπτυξης για τον Κώδικα Δεοντολογίας και την ελάχιστη αμοιβή των λογιστικών εργασιών, για να προχωρήσουμε στην υπογραφή και εφαρμογή του.
9. Δέουσα Επιμέλεια (Ν. 4557/2018): Ο Κανονισμός που θα εκδοθεί, να βασίζεται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Λογιστών και ο έλεγχος να γίνεται από Επιτροπή του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας.
10. Δηλωτικές Υποχρεώσεις [Άρθρο 54 ΚΦΔ]: Πολλές δηλωτικές υποχρέωσες (περιβαλλοντικό τέλος, τέλος ανθεκτικότητας, τέλη παρεπιδημούντων κ.λπ.), που για πολύ μικρά ποσά χωρίς εισπρακτικό ενδιαφέρον, επιβάλλονται πολύ μεγάλα πρόστιμα. Προτείνουμε να καταργηθούν τα πρόστιμα ή να είναι ανάλογα του οφειλόμενου φόρου.
11. Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Να ισχύσει πιλοτικά η ψηφιακή κάρτα εργασίας για το έτος 2024 και επιπλέον για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, που έχουν μικρό αριθμό εργαζομένων, να μην είναι υποχρεωτική. Ειδικά για τον κλάδο του επισιτισμού, επειδή είναι πολύ δύσκολη η εφαρμογή της, να εξετασθεί η περίπτωση αναβολής ή εύρεση εναλλακτικής και πιο ρεαλιστικής εφαρμογής της.