ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

ΤΕΕ/ΤΗ: Υπέρ της ελεγχόμενης στάθμευσης με παρατηρήσεις

Ναι στην εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη των Ιωαννίνων, λέει το Τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, καταθέτοντας μια σειρά από επιμέρους παρατηρήσεις στην υπό εξέλιξη διαβούλευση για το θέμα.

Το ΤΕΕ/ΤΗ κρίνει ότι η προσπάθεια του Δήμου για μείωση των κυκλοφοριακών ροών εντός του κύριου αστικού πυρήνα της πόλης των Ιωαννίνων, παράλληλα µε την προώθηση των ήπιων µετακινήσεων και την ανάπτυξη καθαρών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, κινείται σε σωστό δρόμο, επισημαίνοντας, ωστόσο, ότι δεν έχουν συμπεριληφθεί πλήρως στην πρόταση οι κατευθυντήριες γραμμές του προσφάτως εγκεκριμένου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κοινότητας (ΣΒΑΚ), το οποίο καθορίζει τις προτεινόμενες ροές και τρόπους διαχείρισης της κυκλοφορίας από το περιφερειακό τμήμα της πόλης μέχρι το κέντρο της και το παραλιμνιαίο μέτωπο.
Σύμφωνε με το ΤΕΕ/ΤΗ, βασική προϋπόθεση για τη μείωση της κυκλοφορίας εντός του μητροπολιτικού κέντρου της πόλης και την εξασφάλιση βέλτιστης λειτουργίας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης είναι η κατασκευή νέων χώρων στάθµευσης γύρω από το κέντρο (υπόγεια, υπέργεια, ισόγεια), ενώ απαραίτητο κρίνει και τον καθορισμό όλων των κύριων χρήσεων του Δήμου, όπως Υπηρεσίες, Διοικητήριο, αθλητικοί χώροι κ.λπ., ώστε να υπολογιστούν οι βασικές κυκλοφοριακές ροές, κατόπιν σύνταξης μιας επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης.
Σε σωστό δρόμο θεωρεί ότι είναι και η διάταξη των ζωνών ελεγχόμενης στάθμευσης, όπως παρουσιάζονται στην πρόταση, κρίνοντας ότι εξασφαλίζεται η αναδιανομή του διαθέσιμου οδικού χώρου με τέτοιο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται άρτια και ποιοτική εξυπηρέτηση των χρηστών (κατοίκων και επισκεπτών) μέσα από ένα δίκαιο πλαίσιο για όλους. Επίσης, αναφέρει ότι ο αριθμός των οχημάτων των εργαζόμενων της κάθε περιοχής, που χρειάζεται να σταθμεύσει σε κοντινή απόσταση βαδίσματος από τους χώρους εργασίας, λαμβάνεται σοβαρά υπόψη με στόχο την εξισορρόπηση των αναγκών και τη εύρεση μίας βέλτιστης λύσης.
Από την άλλη, εξετάζοντας αναλυτικότερα τις προτάσεις, διαπιστώνει ότι δεν έχουν επικαιροποιηθεί η αποτύπωση των θέσεων στάθμευσης, όπως αυτές θα προκύψουν, κατόπιν των πρόσφατων παρεμβάσεων του Δήμου σε κεντρικούς οδούς, όπως οι οδοί Πυρσινέλλα, Σμύρνης και Χαριλάου Τρικούπη, οι οποίες έχουν ήδη δημοπρατηθεί. Ταυτόχρονα δεν έχει επικαιροποιηθεί ο χώρος των πρώην Στρατιωτικών Φούρνων, ο οποίος στην πρόταση παρουσιάζεται ως χώρος στάθμευσης, ενώ έχει κατασκευαστεί νηπιαγωγείο.
Το ΤΕΕ/ΤΗ εκφράζει τη διαφωνία του με την ελεγχόμενη στάθμευση στη Ζώνη Γ, μιας και το ποσοστό των επισκεπτών είναι της τάξης του 30%, εκτιμώντας ότι η δημιουργία περιφερειακών χώρων στάθμευσης θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικότερα το πρόβλημα της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης στη συγκεκριμένη περιοχή.
Παράλληλα, καταθέτει την πρόταση δημιουργίας μιας πλατφόρμας ψηφιακής διαχείρισης του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ απαραίτητη κρίνει και την τοποθέτηση ηλεκτρικών συσσωρευτών στα σημεία που προβλέπονται χώροι στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα.
«Θεωρούμε ότι κάθε πρωτοβουλία δημιουργίας ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη των Ιωαννίνων, η οποία έχει ως στόχο τη μείωση των κυκλοφοριακών ροών στο κέντρο της πόλης και το παραλίμνιο μέτωπο, βρίσκεται σε σωστό δρόμο. Ικανή και αναγκαία συνθήκη για τη βέλτιστη λειτουργία της είναι να απαρτίζεται από ορθό και ενιαίο χωροταξικό σχεδιασμό, αποτελεσματική διαχείριση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης, λειτουργικές, ευέλικτες και ελκυστικές δημόσιες συγκοινωνίες, διαμόρφωση κατάλληλων υποδομών και προϋποθέσεων για την προώθηση των ήπιων μέσων μεταφοράς (ποδήλατο, πεζή μετακίνηση) και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών», καταλήγει το ΤΕΕ/ΤΗ, δηλώνοντας στη διάθεση της δημοτικής αρχής και των αρμόδιων υπηρεσιών.

Σχετικά άρθρα

Ψήφο συνέχειας ζητούν ΔΚΜ και Ι. Τσίγκρος

Με νέο επικεφαλής στις εκλογές του ΤΕΕ/ΤΗ η Δ.Ε.Σ.ΜΗ.

Συντάσσεται με τους Δήμους για την πυροπροστασία το ΤΕΕ/ΤΗ