ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Προειδοποιητικές βολές και επιφυλάξεις για το πολυνομοσχέδιο

Πλήθος σημείων του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας αποτελεί ήδη πεδίο αντιπαράθεσης με την ακαδημαϊκή, εκπαιδευτική αλλά και τη μαθητική κοινότητα, με τον χρόνο της κατάθεσής του προς διαβούλευση να βρίσκεται στο επίκεντρο των αιτιάσεων.

Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει πληθώρα αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, που, σε αυτή τη συγκυρία, είναι δύσκολο ακόμη και να αποτιμηθούν από τους εμπλεκόμενους φορείς.

Προβληματισμό για τις αλλαγές στην εκλογή του πρυτανικού σχήματος εκφράζει σε πρώτη φάση η Σύγκλητος του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ώστε να ληφθεί έγκαιρα υπόψη, ενώ δεσμεύεται να καταθέσει δημόσια και εμπεριστατωμένα τις απόψεις της για όλες τις αλλαγές που προτείνονται στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τη Σύγκλητο, η ανεξάρτητη κάθοδος των υποψηφίων αντιπρυτάνεων στις εκλογές αφαιρεί τη βάση πάνω στην οποία αναπτύσσονται οι πελατειακές σχέσεις, εγγυάται τον πλουραλισμό και εξασφαλίζει τη λειτουργικότητα του πρυτανικού σχήματος, μέσω της συμπληρωματικότητας στην εμπειρία και τις δεξιότητες. «Η δυνατότητα ανεξάρτητων υποψηφιοτήτων κατήργησε εν τοις πράγμασι τις ευκαιριακές “συνεργασίες” και εμπέδωσε ένα πνεύμα αντιπροσωπευτικότητας, αξιοκρατίας και αξιοπρέπειας στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Στο Ίδρυμά μας, και εξ όσων γνωρίζουμε σε άλλα ΑΕΙ, δυσλειτουργίες και “ασυμβατότητα χαρακτήρων” στο πρυτανικό συμβούλιο δεν παρατηρήθηκαν», σημειώνει η Σύγκλητος αντλώντας τις θέσεις της από την εμπειρία μέχρι σήμερα.

Η στάση της Συγκλήτου έρχεται σε συνέχεια των αντιδράσεων στο πολυνομοσχέδιο που έχουν ήδη εκφράσει οι συνδικαλιστικοί φορείς των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και η τοπική ΕΛΜΕ είχαν εκφράσει την διαφωνία τους με την ανάρτηση του πολυνομοσχεδίου στη διαβούλευση, όταν υπήρξαν σχετικές διαρροές στο τύπο πριν λίγες ημέρες. Εν μέσω της πανδημίας, όπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, δεν είναι δυνατόν να συζητηθούν οι αλλαγές και να κατατεθούν προτάσεις.

«Ως ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ έχουμε εκφράσει ήδη τις αντιρρήσεις μας για το πολυνομοσχέδιο, το οποίο είναι πολύ μεγάλο, πολύπλοκο και πάνω απ’ όλα, θα αλλάξει παντελώς τη δομή του σχολείου, όπως το ξέρουμε μέχρι σήμερα.Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το νομοσχέδιο είναι καταδικαστέα και αντιδημοκρατική βεβαίως, όταν είμαστε σε καραντίνα, δεν μπορούν να συνεδριάσουν τα συνδικαλιστικά όργανα, τα σχολεία είναι κλειστά. Εκφράσαμε την αντίδρασή μας και θα συνεχίσουμε να την εκφράζουμε», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Στέφανος Μιχάλης.

Επιδίωξη της εκπαιδευτική κοινότητας είναι να υπάρξει άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.«Μακάρι να γίνει, γιατί αυτοί που θα στηρίξουν και στηρίζουν πάντοτε τα σχολεία δεν είναι αυτοί που κάθονται στα γραφεία και βγάζουν τις αποφάσεις, αλλά οι μάχιμοι καθηγητές που μπαίνουν στα σχολεία και μεταδίδουν τη γνώση στους μαθητές», ανέφερε ο κ. Μιχάλης. Ως προς τα θέματα που τίθενται από το πολυνομοσχέδιο, στάθηκε στην αξιολόγηση και στον πιθανά «τιμωρητικό» χαρακτήρας αν συνδεθεί με το μισθολόγιο, αλλά και στον τρόπο αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, που έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και δυνατότητες. Ακόμη και η δημιουργία πολλών πρότυπων σχολείων δημιουργεί προβληματισμό για το ζήτημα των οργανικών θέσεων και τη διατήρησή τους.

Σχετικά άρθρα

Ο Ευ. Παπαϊωάννου νέος πρόεδρος στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων γιορτάζει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Ζητούμενο η ενίσχυση των συνεργειών με ιδρύματα της Γαλλίας