Σαράντα πέντε παραβάσεις για μη χρήση κράνους κατέγραψαν οι αστυνομικές υπηρεσίες στην Ήπειρο κατά το διάστημα από 15 έως 21 Ιουνίου, στο πλαίσιο της 51ης εβδομάδας της πανελλαδικής εκστρατείας της Ελληνικής Αστυνομίας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται από τις Υπηρεσίες Τροχαίας, τα Αστυνομικά Τμήματα και τις Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, με στόχο την καθολική συμμόρφωση οδηγών και επιβατών δικύκλων, καθώς και χρηστών ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.).
Σε πανελλαδικό επίπεδο πραγματοποιήθηκαν 23.898 έλεγχοι, από τους οποίους προέκυψαν 2.328 παραβάσεις, εκ των οποίων 2.136 αφορούσαν οδηγούς και 192 επιβάτες.
Η Ήπειρος κατέγραψε 45 παραβάσεις, αριθμός αισθητά χαμηλότερος από άλλες περιφέρειες της χώρας, όπως η Αττική (831), το Νότιο Αιγαίο (389) και τα Ιόνια Νησιά (180).
Η Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζει ότι με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025) έχουν αυστηροποιηθεί οι κυρώσεις για τη μη χρήση κράνους. Για τους οδηγούς δικύκλων προβλέπεται πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 30 ημέρες, ενώ το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και στους επιβάτες που δεν φορούν κράνος. Για τους οδηγούς ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων το πρόστιμο ανέρχεται σε 30 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής οι κυρώσεις γίνονται αυστηρότερες.
Όπως επισημαίνει η ΕΛ.ΑΣ., στόχος της εκστρατείας δεν είναι η επιβολή προστίμων, αλλά η εμπέδωση της χρήσης πιστοποιημένου κράνους ως βασικού μέτρου προστασίας της ανθρώπινης ζωής.
