Με απόφαση, που υιοθετήθηκε και από το Σωματείο Ταξί του νομού Ιωαννίνων «Νεομάρτυς Γεώργιος», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί κάνει λόγo για προβλήματα και αιτήματα που χρονίζουν, χωρίς να δοθούν λύσεις από το Υπουργείο Μεταφορών.
Τα αιτήματα του κλάδου αφορούν την παράταση της υποχρέωσης ηλεκτροκίνησης έως το 2035, την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού που προκαλούν οι πολυεθνικές εφαρμογές, την πάταξη της υποκλοπής έργου στον κλάδο από τα Ε.Ι.Χ. , με αύξηση της χρονοχρέωσης και του ελάχιστου μισθώματος για όλη την επικράτεια, την επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες, την υλοποίηση όλων των εκκρεμών θεμάτων του ερανιστικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών, την αναπροσαρμογή του τιμολογίου και δίκαιη φορολογική μεταχείριση.
Αναφορικά με την υποκλοπή έργου, ο πρόεδρος του Σωματείου των Ιωαννίνων Μιχάλης Ψήναw αναφέρθηκε στις πολυεθνικές εταιρίες, που μέσω των εφαρμογών προχωρούν σε «προσφορές και εκπτώσεις» σε μια υπηρεσία, το κόστος της οποίας είναι θεσμοθετημένo, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνισμό.
Αναφέρθηκε ακόμη στον ανταγωνισμό από επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης με οδηγό, που μισθώνονται με χρονοχρέωση, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ο αναγκαίος έλεγχος, με τον κλάδο να ζητά τη δημοσιοποίηση των στοιχείων της μεταφοράς σε ειδική πλατφόρμα, ώστε να μπορούν να γίνουν οι όποιοι έλεγχοι.
Σύμφωνα με τον κ. Ψήνα, ο πρώην Υπουργός Μεταφορών Β. Οικονόμου είχε ετοιμάσει, έπειτα από διάλογο με την Ομοσπονδία τους εφαρμοστικούς νόμους για το περιεχόμενο του ερανιστικού νομοσχεδίου, προκειμένου να λυθούν κάποια από τα παραπάνω ζητήματα, ωστόσο, με την αλλαγή της ηγεσίας ,δεν υπήρξε συνέχεια.
Η Ομοσπονδία αναμένει συνάντηση με το Υπουργείο, προκειμένου να λάβει τις αποφάσεις της για τα επόμενα βήματα.
Την απόφαση του Σωματείου Ταξί των Ιωαννίνων για την 48ωρη απεργία χαιρετίζει το Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων, σημειώνοντας πως η πολιτική που ακολουθείται από τις κυβερνήσεις επί σειρά ετών, δε λύνει κανένα πρόβλημα αλλά αντίθετα μεθοδικά αφαιρεί τις ευθύνες του αστικού κράτους για την εξασφάλιση εισοδήματος που να καλύπτει τις ανάγκες μίας οικογένειας.
«Η αύξηση του τουρισμού στα Γιάννενα, που διαφημίζονταν σαν “ελπίδα” ανάπτυξης και για τους αυταπασχολούμενους στο ταξί, τελικά έγινε πόλος έλξης μεγάλων εταιρειών ατομικής μεταφοράς, με άμεσες συνέπειες και για τα ταξί. Όσοι αυτοαπασχολούμενοι επιλέγουν να δουλέψουν εκτός εφαρμογών και εταιρειών, ήδη κυνηγάνε το μεροκάματο με το τουφέκι στις πιάτσες, αφού και η δραστική πτώση του λαϊκού εισοδήματος έχει τη δική της αντανάκλαση. Οι αυταπασχολούμενοι στο ταξί δεν έχουν άλλο δρόμο από αυτόν του κοινού αγώνα με το σύνολο των αυταπασχολούμενων και του εργαζόμενου λαού, που πληττόμαστε από την ίδια πολιτική», αναφέρεται μεταξύ άλλων σε ανακοίνωση.
48ωρο χειρόφρενο για τον αθέμιτο ανταγωνισμό
Χειρόφρενο βάζουν για δύο ημέρες, Τρίτη και Τετάρτη, οι οδηγοί ταξί σε ολόκληρη τη χώρα, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη εφαρμοστικών νόμων, που οδηγεί στην υποκλοπή έργου από πολυεθνικές εταιρίες και ιδιώτες, αλλά και για την υποχρεωτική ταξινόμηση αποκλειστικά ηλεκτρικών ταξί από την 1η Ιανουαρίου του 2026.
