Πρόκειται για ένα έργο πνοής, το οποίο εκτιμάται ότι αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα στο λεκανοπέδιο, ενώνοντας το μητροπολιτικό κέντρο με το παραλίμνιο μέτωπο και προσθέτοντας νέους ποδηλατόδρομους στην περιοχή.
«Έγινε μία μεγάλη προσπάθεια από τις υπηρεσίες του Δήμου για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, ένα έργο πνοής για το λεκανοπέδιο. Τώρα περνά στα χέρια του αναδόχου και είμαστε σίγουροι ότι σε 15 μήνες θα έχουμε έτοιμο έναν νέο οδικό άξονα», ανέφερε στις δηλώσεις του ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ, ευχαριστώντας τις Τεχνικές Υπηρεσίες.
Ο κ. Ελισάφ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις δυσκολίες που χρειάστηκε να ξεπεραστούν, κυρίως λόγω τις καθυστέρησης εκδίκασης στο Μονομελές Εφετείο Ιωαννίνων για την χορήγηση άδειας εκτέλεσης εργασιών με την διαδικασία 7Α του ν. 2882/2001, που αφορά τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις των ακινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ η απόφαση για την κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ελήφθη στις 19 Φεβρουαρίου 2020 και ακολούθησε στις 30 Ιουνίου του ίδιου έτους η έκδοση της Ειδικής Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου, με την οποία το έργο υπήχθη στην ειδική διαδικασία 7Α του ν. 2882/2001, η πρώτη δικάσιμος στο Μονομελές Εφετείο Ιωαννίνων για τη χορήγηση άδειας εκτέλεσης εργασιών ορίστηκε στις 21 Οκτωβρίου 2020, αλλά τελικά συζητήθηκε στις 19 Μαΐου 2021, λόγω της αναστολής εκδίκασης υποθέσεων, στο πλαίσιο των μέτρων για την αποτροπή διάδοσης του κορωνοϊού. «Αυτές είναι οι παράπλευρες συνέπειες της πανδημίας, αλλά πλέον είμαστε στην τελική ευθεία», σχολίασε ο δήμαρχος.
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης, από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου έγινε αναλυτική παρουσίαση του έργου, ενός από τα μεγαλύτερα που χρηματοδοτούνται κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 24,8 εκατομμύρια ευρώ.
Το οδικό δίκτυο έχει συνολικό μήκος περίπου 4.360 μ., ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στη συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάνου και καταλήγει στη συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό στάδιο, με την οδό Ιωαννίνων του Δ.Δ. Ανατολής.
Ο δρόμος θα έχει στο σύνολό του δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,25 μ. η καθεμία, με διαχωριστική νησίδα πλάτους 3 μ., ενώ στα δύο πρώτα τμήματά του, από την οδό Βογιάνου έως την οδό Αγίας Σοφίας στην Ανατολή, θα υπάρχει δρόμος εξυπηρέτησης εκατέρωθεν της αρτηρίας, πλάτους 3 μ. για την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας. Από τη Λεωφόρο Ειρήνης και στην εκτός σχεδίου περιοχή, στις παρυφές του Ρ.Σ. Ανατολής, σε μήκος 3,6 χλμ., θα κατασκευαστεί ένας πεζοποδηλατόδρομος πλάτους 4,5 μ., που θα συνδέσει την περιοχή με το παραλίμνιο μέτωπο και τον υφιστάμενο πεζόδρομο- ποδηλατόδρομο. Το έργο περιλαμβάνει και τη δημιουργία επτά σύγχρονων ισόπεδων κυκλικών κόμβων (roundabouts), καθώς και παράπλευρων και κάθετων οδών, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.
