Από τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, όταν δηλαδή οι εκπαιδευτικοί των σχολείων ξεκίνησαν να αντλούν θέματα, η πλατφόρμα δέχθηκε μεγάλης κλίμακας και διάρκειας κατανεμημένη επίθεση (DDoS), όπως αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς την πλατφόρμα, που φιλοξενείται σε υποδομές του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας, διαχειρίζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Αυτό σημαίνει ότι έγιναν μαζικές επισκέψεις – που έφτασαν μέχρι και τις 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο – από τρίτους στην πλατφόρμα, με στόχο να την καταστήσουν μη λειτουργική. Αποτέλεσμα ήταν οι εκπαιδευτικοί να μην μπορούν να αντλήσουν τα θέματα, κάτι που σε πολλές περιπτώσεις έγινε λίγη ώρα αργότερα και, σε άλλες, αρκετές ώρες μετά. Αυτό συνέβη καθώς η «επίθεση» απομονώθηκε στις 9:20, οπότε επανήλθε η εγχώρια συνδεσιμότητα και η πρόσβαση των χρηστών, αλλά επέμεινε και συνεχίστηκε και μετέπειτα. Σε κάποια σχολεία, που δεν πήραν έγκαιρα τα θέματα, οι εξεταζόμενοι αποχώρησαν από τα εξεταστικά κέντρα, με αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους. Μάλιστα, στα Γιάννενα υπήρξαν μαθητές που έλαβαν τα θέματα ακόμη και τρεις ώρες αργότερα, ωστόσο, όπως διαβεβαίωσε η αναπληρώτρια περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Μαρίνα Μπέση, δεν υπήρξε αναβολή των εξετάσεων στα σχολεία του νομού Ιωαννίνων, ενώ ανέμενε σχετική ενημέρωση για την υπόλοιπη Ήπειρο. Σε κάθε περίπτωση, εφόσον μαθητές δεν κατάφεραν να δώσουν εξετάσεις, το πρόγραμμα θα αναπροσαρμοστεί και ειδικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, οι εξετάσεις θα επαναληφθούν αύριο Τρίτη, όπως αναφέρεται και στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας. Για δε τους μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου, που δεν εξετάστηκαν, θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα εντός του προβλεπόμενου διαστήματος, δηλαδή ως τις 15 Ιουνίου.
Τα συναρμόδια υπουργεία διαβεβαιώνουν ακόμη πως οι επιθέσεις αυτές αποσκοπούν στο να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα, ωστόσο δεν αποτελούν παραβίαση του συστήματος, ούτε είναι σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του και τα δεδομένα του, ενώ, απαντώντας στις επικρίσεις που υπήρξαν –από τα κόμματα αλλά και από την εκπαιδευτική κοινότητα – τονίζουν πως η υπόθεση αυτή με κανένα τρόπο δε συνδέεται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που έχουν διακριτό σύστημα μετάδοσης θεμάτων.
Καθυστέρησαν, αλλά έγραψαν οι μαθητές στα Γιάννενα
Σε επίθεση χάκερ στην πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων οφείλονται οι καθυστερήσεις, αλλά και οι αναβολές στη διαδικασία των ενδοσχολικών εξετάσεων, που προκάλεσαν εντάσεις και διαμαρτυρίες στα σχολεία ολόκληρης της χώρας.
