Αν και δεν υπήρξε καμία δημόσια αναφορά στο έργο από τον πρωθυπουργό κατά την πρόσφατη παρουσία του στην περιοχή για τις εκδηλώσεις της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, ούτε έχει υπάρξει κάποια αντίστοιχη πληροφόρηση από το Υπουργείο Υποδομών, η δημοπράτηση του έργου κατά το ήμισυ πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Ωστόσο, ο περιφερειάρχης Ηπείρου επανήλθε σήμερα, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook αυτή τη φορά, θέλοντας να διαψεύσει όσους απέδωσαν την εξέλιξη αυτή σε μη ωρίμανση των μελετών. Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει, έχει ωριμάσει και παραδόθηκε η μελέτη για το σύνολο του δρόμου Γιάννενα- Κακαβια, ωστόσο λείπει το Κτηματολόγιο για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά εξού και η προαίρεση. Και για να ισχυροποιήσει το επιχείρημά του περί ολοκληρωμένων μελετών, ανήρτησε και μια φωτογραφία με τη διατομή ενός δίδυμου cut & cover.
Την ανάγκη του περιφερειάρχη να τοποθετηθεί για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες στο ίδιο θέμα, προκάλεσαν, πάντως, όχι τόσο οι δημοσιογραφικές ερμηνείες για τη μη ολοκλήρωση των μελετών, όσο η παρέμβαση του βουλευτή Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρου Καλογιάννη, που ζητά υπεύθυνη ενημέρωση, και η ανακοίνωση της περιφερειακής παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» για μισό αυτοκινητόδρομο.
«Αλλά να μιλάνε αυτοί που τόσα χρόνια δεν είπαν τίποτε για τις αλλαγές στα διευρωπαϊκά δίκτυα ανάλογα με φόρτο κυκλοφοριακό, δεν έκαναν καμία μελέτη ωρίμανσης, έλεος. Όλα θα παρουσιαστούν και νομίζω έχω το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση ως περιφερειάρχης να γνωρίζω τα τεκταινόμενα», είναι η απάντηση του κ. Καχριμάνη.
Στην ανακοίνωσή του, το «Κοινό των Ηπειρωτών» τονίζει ότι η κατασκευή του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά με «προαίρεση» δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για την κατασκευή ενός κανονικού αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών. «Μισές δουλειές και παλινωδίες μετά τρία ολόκληρα χρόνια! Έτσι το ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού θα γίνει κολοβό και μισό μισό. Η κυβερνητική ολιγωρία ή και αδιαφορία αλλά και η ανικανότητα της Περιφέρειας σε όλο το μεγαλείο. Επί χρόνια συζητάμε για την ανάγκη κατασκευής ενός αυτοκινητόδρομου, για τον οποίο ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, παρά το ότι έχουν εμπλακεί η Περιφέρεια Ηπείρου και το Υπουργείο Υποδομών για να επιταχύνουν τη διαδικασία. Αποδεικνύεται ότι ήταν στρατηγικό σφάλμα η επιλογή της Περιφέρειας να αναλάβει την ωρίμανση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού και ακολούθως επέδειξε αδυναμία παρέμβασης ώστε να ενταχθούν τα έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όλα τα υπόλοιπα έχουν ειπωθεί και κρίνονται. Το αποτέλεσμα μετράει και δυστυχώς είναι αρνητικό για την Ήπειρο», αναφέρει ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γιώργος Ζάψας και καλεί την Περιφέρεια να μην προχωρήσει στον υποβιβασμό από τετράιχνο σε τρίιχνο και τη δημοπράτηση του ως έχει, λέγοντας ότι ίσως μπορέσει η επόμενη κυβέρνηση να το κατασκευάσει όπως πρέπει και έτσι να διορθωθεί το λάθος της εποχής υπουργίας Γ.Σουφλιά που συντελέστηκε με ευθύνη και των τότε τοπικών αρχόντων.
«Όσο για την συμπλήρωση των υπολοίπων υποδομών της περιφέρειας, οι Ηπειρώτες μπορούν να περιμένουν. Η παράκαμψη Φιλιππιάδος πάει για την επόμενη 4ετία, η χρηματοδότηση ωρίμανσης των μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης δεν προχωράει για 7,5 εκατομμύρια και οδεύουμε προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 χωρίς ένα μελετημένο και συμφωνημένο σχέδιο στα βασικά. Βοήθειά μας…», καταλήγει ο Γ. Ζάψας.
Λόγω Κτηματολογίου η δημοπράτηση κατά το ήμισυ
Έναν νέο κύκλο αντιπαράθεσης έχει προκαλέσει η διαφαινόμενη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά μόνο ως προς το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι, με δικαίωμα προαίρεσης για το υπόλοιπο, εξέλιξη που έκανε γνωστή την προηγούμενη εβδομάδα ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.
