egnatiashragga
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

«Μαγειρέματα» για αλλαγές των όρων της σύμβασης παραχώρησης

Την έντονη αντίδρασή του εκφράζει ο Σύλλογος Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» απέναντι στη νέα προσέγγιση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την αδειοδότηση των σηράγγων της Εγνατίας Οδού και τις επακόλουθες αλλαγές στους όρους της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.

Όπως υπογραμμίζει ο Σύλλογος, στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης σε κατηγορία Ε 16 εκ των 35 μεγάλων σηράγγων της Εγνατίας Οδού -οι υπόλοιπες είναι ήδη αδειοδοτημένες-, εκτελέστηκαν στο μεγαλύτερο μέρος τους έργα αναβάθμισης εξοπλισμού όπως ζητούνται από την αρμόδια Διοικητική Αρχή Σηράγγων, έργα που έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% περίπου. Με την ολοκλήρωση των έργων οι 16 αυτές σήραγγες επρόκειτο να αδειοδοτηθούν ώστε να είναι και τυπικά πιστοποιημένη η ασφάλειά τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση, το υπουργείο υιοθετεί τις τελευταίες ημέρες μια νέα θέση, σύμφωνα με την οποία όλες οι σήραγγες της Εγνατίας Οδού πρέπει να αδειοδοτηθούν εκ νέου με διαφορετικούς όρους. Η αλλαγή αυτή, όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, μεταβάλλει εις βάρος του δημοσίου τους όρους της υπό έναρξη 35ετούς σύμβασης παραχώρησης, καθώς το δημόσιο θα κληθεί να αποζημιώσει το σύνολο των εργασιών βαριάς συντήρησης των σηράγγων – υποχρέωση που, βάσει της σύμβασης, ανήκει στον παραχωρησιούχο.
Ο Σύλλογος σημειώνει ότι μετά από περίπου 20 χρόνια λειτουργίας των σηράγγων, ορισμένοι εξοπλισμοί έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους και πρέπει να αντικατασταθούν στο πλαίσιο της βαριάς συντήρησης. Ωστόσο, υπογραμμίζεται πως οι εταιρείες που κατέθεσαν προσφορές το 2021 γνώριζαν επακριβώς τις συνθήκες του έργου και πως ο παραχωρησιούχος έχει ήδη συμφωνήσει να παραλάβει το πάγιο «ως έχει», άρα και η βαριά συντήρηση αποτελεί δική του ευθύνη.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν προσπάθεια μετατόπισης ευθυνών σε στελέχη του υπουργείου και της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», καθώς και πιέσεις για την έκδοση εντολών σχετικά με κυκλοφοριακές μελέτες προς τον σημερινό ανάδοχο συντήρησης, με «έωλα αντικείμενα εργασιών», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Ο Σύλλογος υπογραμμίζει πως η εταιρεία, που μελέτησε, κατασκεύασε και λειτούργησε την Εγνατία Οδό επί σχεδόν τρεις δεκαετίες, είναι ο μόνος φορέας που μπορεί να εγγυηθεί την ουσιαστική εποπτεία της σύμβασης παραχώρησης, προς όφελος του δημοσίου. Τονίζει επίσης πως η συνέχιση της δραστηριότητάς της στον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων στη Βόρεια Ελλάδα αποτελεί πάγιο αίτημα του ΤΕΕ, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των συλλόγων μελετητών.

Σχετικά άρθρα

Πρόταση για έναν νέο ισχυρό φορέα υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα

Εγνατία Οδός – Εκτός πραγματικότητας η επιλογή διακοπής κυκλοφορίας

Για λόγους ελαφριάς συντήρησης η παράταση της διακοπής κυκλοφορίας

Αποστόλης Τζελέτας