Orsides ekskafes
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

«Έργο ζωής και ανάπτυξης» το Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας

Στο τέλος του 2026 προβλέπεται να ολοκληρωθεί ο δρόμος Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας, ένα έργο δύσκολο τεχνικά, που στοχεύει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της προσβασιμότητας στην περιοχή των Τζουμέρκων.

Το έργο επανήλθε στη συνεδρίαση λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής, με ερώτημα του επικεφαλής της παράταξης «Φως» Λάμπρου Γεωργόπουλου, που αμφισβήτησε την σκοπιμότητα, σε συνδυασμό με το μεγάλο κόστος, αλλά και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργόπουλο πρόκειται για ένα από τα πιο ακριβά έργα στην ιστορία της Ηπείρου, εκτιμώντας ότι μπορεί να φτάσει τα 35 εκ. ευρώ. Παράλληλα, σημείωσε πως οι πόροι αυτοί θα μπορούσαν να διοχετευθούν σε άλλα έργα, όπως οι κοινωνικές κατοικίες, για τις οποίες είχε γίνει συζήτηση λίγο νωρίτερα.
Απαντώντας, ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης αναφέρθηκε στη σκοπιμότητα και τη δυσκολία του έργου, ενώ παρέθεσε και τμήμα των εκθέσεων μετά τις αυτοψίες των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος. «Αξίζει το ποσό που δαπανάται για αυτό το έργο, ρωτά ο κ. Γεωργόπουλος. Ναι του απαντώ! Έχουν δικαίωμα και οι κάτοικοι των Τζουμέρκων στην ασφαλή κυκλοφορία. Έχουμε υποχρέωση ως Περιφέρεια να συμβάλλουμε στην ισόρροπη ανάπτυξη. Αυτό δε ζητάμε άλλωστε συχνά στο περιφερειακό συμβούλιο; Σε αυτή την κατεύθυνση δεν είναι οι βελτιώσεις των οδικών δικτύων. Εδώ δεν ακούστηκε ως επιχείρημα ότι για τη δημογραφική συρρίκνωση μερίδιο ευθύνης ανήκει και στο οδικό δίκτυο; Άρα κάποια έργα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με το λογική του κόστους/οφέλους», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως έχουν προκύψει δυσκολίες, που δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν στην αρχική μελέτη.
«Σήμερα βρισκόμαστε στο πιο δύσκολο σημείο του έργου στη θέση Ορσίδες, στην οποία κατά τη διάρκεια των εκσκαφών προέκυψαν απρόβλεπτοι παράγοντες, όπως κλίση, στρωματογραφία πετρωμάτων, εγκλωβισμένα νερά, για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτείται η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών συμβουλευτικών υπηρεσιών με γεωλογικό και γεωτεχνικό αντικείμενο», σημείωσε για να εξηγήσει τη συνεργασία με το Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και τον καθηγητή Αβραάμ Ζεληλίδη, η ερευνητική ομάδα του οποίου θα παρακολουθεί την εξέλιξη των εργασιών και θα προτείνει λύσεις εφαρμογής για την αντιμετώπιση τους.
«Η περιβαλλοντική αποκατάσταση θα γίνει όπως προβλέπεται από την ΑΕΠΟ. Τα αδρανή υλικά εναποτίθενται σε αδειοδοτημένους χώρους και μελλοντικά ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν σε άλλα έργα της Περιφέρειας. Σε ένα τόσο μεγάλο έργο, σε ένα έργο που κατασκευάζεται σε περιοχή με πολύ δύσκολο ανάγλυφο, δεν είναι ούτε πρωτοφανές, ούτε περίεργο να υπάρχει αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού», τόνισε.
Σε σχέση με τη νεότερη αυτοψία των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, στις 19 Αυγούστου, μετέφερε πως διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχουν υλικά εκσκαφών λόγω κατολισθήσεων από το έργο εντός της κοίτης. «Το πλάτος της διατομής δεν έχει υποστεί αλλοιώσεις και υπάρχει παροχή. Διαπιστώθηκε η παρουσία φερτών υλικών πέτρες εντός της κοίτης, που αποτελούν μέρος της φυσικής μεταφοράς των φερτών υλικών από την παροχή του ποταμού», αναφέρεται στο σχετικό απόσπασμα.
«Η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό, για μας δεν είναι έργο “βιτρίνας”, δεν είναι φαραωνικό, αλλά είναι έργο ζωής και ανάπτυξης μιας περιοχής η οποία για δεκαετίες υστερεί αναπτυξιακά και πλήττεται από την πληθυσμιακή συρρίκνωση. Είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα, ώστε το έργο –παρά τις πρόσκαιρες αντιδράσεις κάποιων- να ολοκληρωθεί με τον αρτιότερο δυνατό τρόπο», κατέληξε ο κ. Καχριμάνης.

Σχετικά άρθρα

Συν 3,3 εκατ. ευρώ για τον δρόμο Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας

Χωρίς εμπόδια στην τελική ευθεία ο Ε65

Ημικόμβος Δρίσκου – Καθολική η αναγνώριση της αναγκαιότητας