Αυτό προκύπτει από την έρευνα του Εργαστηρίου Χημείας Τροφίμων με τίτλο «Consumers’ evaluation and perception of the threatened with abandonment Orino of Epirus (OE) sheep of Greece» (I. Kosma, D. Skalkos), που παρουσιάστηκε στο διεθνές συνέδριο 6th International Electronic Conference of Foods (28-30 October 2025).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που απευθύνθηκε σε άτομα που αγόρασαν και κατανάλωσαν Ορεινό Ηπείρου, στο πλαίσιο της διάθεσής του το περασμένο Πάσχα σε επιλεγμένα κρεοπωλεία της πόλης, οι θετικές απαντήσεις αναφορικά με τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά, κινήθηκαν σε εξαιρετικά υψηλά ποσοστά.
«Οι καταναλωτές υποδεικνύουν την προτίμηση τους στο επώνυμο κρέας (κατά 92,85%) και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο (κατά 92,86%) για ένα τέτοιο ποιοτικό, “Ηπειρωτικό”, και ιδιαίτερο τρόφιμο… εάν το βρουν διαθέσιμο στην αγορά», αναφέρεται σε δελτίο τύπου.
Το Ορεινό Ηπείρου είναι το πρώτο τοπικό προϊόν που προωθήθηκε μέσω του εγχειρήματος της «Ηπειρωτικής Γαστρονομίας», στο οποίο συμμετέχουν η Περιφέρεια Ηπείρου ως επικεφαλής, το Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ως συντονιστής, ο Δήμος Ιωαννιτών, η Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ. Ιωαννίνων, η Ένωση Γαστρονομίας Ηπείρου και το Σωματείο Εστιατορίων «Παμβώτις».
Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζονται τα ποσοστά των θετικών απαντήσεων για κάθε ένα από τα χαρακτηριστικά που ερωτήθηκαν:
