rompotiki 4o gel1
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Ένατη θέση στην Ευρωπαϊκή Ρομποτική για το 4ο Λύκειο Ιωαννίνων

Με το έργο HERO (Hyper-Efficient Environmental Resource Orchestrator), που ενσωματώνει την επιστήμη, τη δημιουργικότητα και την κοινωνική ευθύνη, η ομάδα ρομποτικής του 4ου Γενικού Λυκείου Ιωαννίνων τοποθέτησε την πόλη στον παγκόσμιο χάρτη της εκπαιδευτικής ρομποτικής, κατακτώντας την ένατη θέση στη διοργάνωση World Robot Olympiad 2025 – Open Championship – Europe, που διεξήχθη στη Λιουμπλιάνα, από τις 2 έως τις 5 Σεπτεμβρίου.

rompotiki 4o gelΗ ομάδα αποτελείται από τους μαθητές Χρήστο Μπίρμπο, μέλος της Εθνικής Ομάδας Ρομποτικής, Εβελίνα Τσιαγκαβέλη και Ιωάννα Κύρκου, υπό την καθοδήγηση της προπονήτριας Αναστασίας Γιαννάκου.

Το HERO δεν είναι απλώς μια ρομποτική κατασκευή. Είναι ένα ολόκληρο πλαίσιο σκέψης για το πώς μπορούν να είναι οι πόλεις του μέλλοντος. Σχεδιασμένο με βάση την ιδέα της συνεργασίας πολλών αυτόνομων ρομπότ, το HERO στοχεύει στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των πόρων, από τον καθαρό αέρα και το νερό μέχρι την ισορροπία ενέργειας και τη μείωση απορριμμάτων.

Οι επιμέρους μονάδες λειτουργούν αυτόνομα, συλλέγουν δεδομένα και παρεμβαίνουν όπου χρειάζεται, ενώ κεντρικό σύστημα διαχείρισης τεχνητής νοημοσύνης ενορχηστρώνει τη συνολική τους δράση. Το αποτέλεσμα είναι μια πόλη που προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες των κατοίκων της και λειτουργεί πιο αποδοτικά, έξυπνα και βιώσιμα.

Στη Σλοβενία, η ομάδα του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων βρέθηκε αντιμέτωπη με έναν πραγματικά διεθνή ανταγωνισμό. Ο διαγωνισμός δεν φιλοξένησε μόνο ευρωπαϊκές ομάδες, αλλά και συμμετοχές από όλο τον κόσμο – από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Νότια Κορέα, μέχρι την Κίνα, την Νότια Αφρική και άλλες χώρες εκτός Ευρώπης. Η παρουσία τόσων διαφορετικών εθνών ανέδειξε τον παγκόσμιο χαρακτήρα του WRO και τη δύναμη της ρομποτικής να ενώνει πολιτισμούς και ιδέες γύρω από ένα κοινό όραμα: τη χρήση της τεχνολογίας για την πρόοδο της κοινωνίας.

«Μέσα σε αυτό το απαιτητικό πλαίσιο, η ομάδα του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων κατάφερε να κατακτήσει την 9η θέση, μια θέση που σηματοδοτεί ότι οι μαθητές στάθηκαν ισάξιοι απέναντι σε κορυφαίους αντιπάλους από ολόκληρο τον κόσμο. Η εμπειρία των μαθητών δεν περιορίστηκε μόνο στον διαγωνισμό. Ήταν μια ευκαιρία να ανταλλάξουν γνώσεις, να γνωρίσουν συνομηλίκους από άλλες χώρες, να εμπνευστούν από τις διαφορετικές προσεγγίσεις και να γυρίσουν πίσω με ανανεωμένη διάθεση να συνεχίσουν να δημιουργούν», αναφέρει η διεύθυνση του σχολείου, ευχαριστώντας τη Natech Banking Solutions για τη στήριξή της, καθώς συνέβαλε καθοριστικά στην έμπνευση και την πρόοδο της ομάδας.

«Το ταξίδι από την πρόκριση έως τη διεθνή αναγνώριση στη Λιουμπλιάνα αποδεικνύει ότι η καινοτομία και η επιμονή δεν γνωρίζουν γεωγραφικά όρια», σημειώνει η διεύθυνση του σχολείου.