Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων (ΣΕΠΕΝΙ) τονίζει πως η σωστή έναρξη μίας σχολικής χρονιάς συνεπάγεται την πλήρη στελέχωση των σχολικών μονάδων με όλο το απαραίτητο προσωπικό και για να συμβεί αυτό απαιτείται να έχει υπάρξει από πλευράς Υπουργείου Παιδείας ο κατάλληλος κι έγκαιρος προγραμματισμός, κάτι που, όπως2 σημειώνει δεν έχει γίνει, παρόλο που τα μαθήματα ξεκίνησαν.
«Η καθυστέρηση που υπήρξε στις υπηρεσιακές μεταβολές, μετά τις καλοκαιρινές ιδρύσεις οργανικών θέσεων από το ΥΠΑΙΘΑ και τις συμπληρωματικές μεταθέσεις που ακολούθησαν, προκάλεσε την καθυστερημένη πρόσληψη των συναδέλφων αναπληρωτών οι οποίοι ανέλαβαν υπηρεσία την ημέρα αγιασμού. Ήδη έχουν ζητηθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δηλωθούν τα κενά που υπάρχουν ώστε να προχωρήσει άμεσα και η Β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών. Γεγονός που αποδεικνύει τις σημαντικές ελλείψεις που υπάρχουν όπως επίσης και τον κακό προγραμματισμό και την πρόχειρη προεργασία από το Υπουργείο Παιδείας», σημειώνει ο Σύλλογος, που αναφέρεται και σε φαινόμενα «στοχοποίησης εκπαιδευτικών».
«Φαινόμενα στοχοποίησης εκπαιδευτικών για ζητήματα που είτε μπορούν εύκολα να λυθούν εντός σχολείου είτε δημιουργούνται από ευθύνες που δεν προκύπτουν από τις αρμοδιότητές τους έχουν ως αποτέλεσμα μια ανώφελη και περιττή αναστάτωση που θα επιφέρει την διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση με τις σχολικές αυλές το καλοκαίρι όπου βρέθηκαν στο στόχαστρο της δημόσιας συζήτησης συνάδελφοι για ένα θέμα, που αν και δεν εμπίπτει στο καθηκοντολόγιό τους, υπέστησαν μία άδικη κριτική και συμπεριφορά από μερίδα της δημοτικής αρχής και του τοπικού τύπου. Σημαντική παράμετρος της σωστής λειτουργίας, αν και αυτονόητη, αποτελεί η διοίκηση να γίνεται με γραπτές εντολές που να στηρίζονται στην κείμενη νομοθεσία και όχι με προφορικές εντολές και παροτρύνσεις ή σε υποκειμενικές ερμηνείες εγκυκλίων και εγγράφων», τονίζει.
Ο Σύλλογος ζητά από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να στηριχθεί ουσιαστικά το έργο των εκπαιδευτικών και καλεί τα μέλη τους να ενημερώνουν για όλα τα προβλήματα που ανακύπτουν στις σχολικές μονάδες.
(ΦΩΤΟΓΡΑΦΕΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ)
