Ο στρατηγικός σχεδιασμός ανάπτυξης αποτελεί τον οδηγό, βάσει του οποίου προωθείται τουριστικά η περιοχή, όπως ανέφερε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χρήστος Τάτσης, σε συνέντευξη με αφορμή την διοργάνωση του 1ου Local taste of Ioannina, που έχει στο επίκεντρο την τοπική γαστρονομία.
«Οι σύγχρονες τουριστικές τακτικές έχουν πλέον υπερβεί τον παραδοσιακό τρόπο σκέψης και δράσης, και έχουν καταστεί ένα πεδίο σύνθετων λειτουργικών διαδικασιών, όπου η συστηματική προσέγγιση, ο προγραμματισμός, ο συντονισμός ενεργειών, η καινοτομία και φυσικά η αποτελεσματική διαχείριση όλων των διαδικασιών και των διαθέσιμων πόρων, φυσικών και ανθρώπινων, λειτουργούν ως καθοριστικοί παράγοντες επιτυχίας», είπε αρχικά ο κ. Τάτσης.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα των Ιωαννίνων αλλά και τον τρόπο που αυτά πρέπει να αναδειχτούν σε αγορές στόχους, ενισχύοντας έτσι τη θέση της περιοχής στον τουριστικό χάρτη ως ένας ποιοτικός ταξιδιωτικός προορισμός.
Ειδικότερα, τόνισε ο κ. Τάτσης, θα πρέπει να αναδειχθεί ο ανερχόμενος προορισμός «Ιωάννινα», αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει έναντι άλλων παρόμοιων προορισμών, με σχεδιασμό και υλοποίηση μιας σειράς δράσεων και ενεργειών μέσα στην επόμενη διετία, όπως η προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Για να γίνει ωστόσο αυτό, όπως ανέφερε, απαιτούνται συνέργειες του Δήμου Ιωαννιτών με όλους τους δήμους της Π.Ε. Ιωαννίνων, το Επιμελητήριο, τις επαγγελματικές ενώσεις τουρισμού, εστίασης, πολιτιστικούς φορείς/οργανισμούς, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, τη Μητρόπολη Ιωαννίνων και φυσικά την Περιφέρεια Ηπείρου για κοινή στρατηγική και στόχευση, καθώς και υιοθέτηση μιας εξειδικευμένης και ενιαίας πολιτικής στρατηγικής προβολής του «brand name» της περιοχής και του συνολικού τουριστικού προϊόντος, από τους επιχειρηματίες και τον Δήμο.
Απαιτούνται, ακόμη, ενέργειες για μείωση της απόλυτης εξάρτησης της περιοχής από συγκεκριμένες-αποκλειστικές αγορές, όπως απέδειξε η εμπειρία του Ισραήλ, ενίσχυση και υποστήριξη του νέου εμπλουτισμένου τουριστικού προϊόντος και του μίγματος μάρκετινγκ, περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου «Β. Πύρρος» και άμεση σύνδεση με το Ηράκλειο και ιδιαίτερα με τη Γερμανία, όπως έχουν αιτηθεί ο Δήμος Ιωαννιτών, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ηπειρωτών του Εξωτερικού, οι τοπικοί φορείς και Ενώσεις, όσο και εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στα Ιωάννινα.
Τέλος, ο κ. Τάτσης σημείωσε πως απαιτείται η ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών και της εξωστρέφειας των Ιωαννίνων, στοχεύοντας στην προσέλκυση ανωτέρου οικονομικού επιπέδου επισκεπτών, επιχειρηματιών, φοιτητών, συνέδρων και τουριστών, όσο και η ανάπτυξη σημαντικών επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών από τους κλάδους του τουρισμού, της εκπαίδευσης και του εμπορίου, η οποία θα οδηγήσει στη σύναψη επιχειρηματικών συμφωνιών, με άμεσα οφέλη στην τοπική οικονομία.
Στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος των Ιωαννίνων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του τουρισμού, αναφέρθηκε ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου σε θέματα τουρισμού Στέφανος Ζέρβας, χαρακτηρίζοντας το στρατηγικό σχέδιο ένα σημαντικό εργαλείο για το πώς θα κινηθεί τουριστικά ο Δήμος από εδώ και πέρα.
Στις δράσεις προβολής, που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα, καθώς και σε αυτές που βρίσκονται σε εξέλιξη και σχεδιάζονται να υλοποιηθούν στο μέλλον, αναφέρθηκε η προϊσταμένη του τμήματος τουρισμού του Δήμου Ιωαννιτών Ελένη Μπασογιάννη.
Μεταξύ αυτών, είναι η έκδοση εντύπων και πληροφοριακού υλικού σε πολλές γλώσσες, press trips και δημοσιογραφικές αποστολές, όπως και τα οκτώ έργα που χρηματοδοτούνται μέσω του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, που περιλαμβάνουν διαγωνισμούς για τη Διπλωματία Πόλεων σε Γερμανία και Ολλανδία, ψηφιακές καμπάνιες σε τουριστικά portal και διαδίκτυο κ.ο.κ.
1ο Local taste of Ioannina
Το πρώτο Local taste of Ioannina θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, στις 5 το απόγευμα, στη πλατεία Γλυκήδων, μπροστά στο Σουφαρί Σεράι, στο Κάστρο, και θα αποτελέσει την αφορμή ώστε μια σειρά από επαγγελματίες της επικοινωνίας από την Ελλάδα και το εξωτερικό να φιλοξενηθούν στα Γιάννενα, προκειμένου να παρακολουθήσουν την εκδήλωση και να ξεναγηθούν σε σημεία ενδιαφέροντος της πόλης.
Πρόκειται για μια ανοιχτή εκδήλωση γνωριμίας με την παραδοσιακή γαστρονομία της περιοχής και σκοπό έχει να γνωστοποιηθούν στο ευρύτερο κοινό οι αγαπημένες γεύσεις και τα αρώματα της γιαννιώτικης κουζίνας, που αποτελεί σημαντικό πυλώνα του τουριστικού προϊόντος του προορισμού. «Καλούμε όλους να στηρίξετε και να αγκαλιάσετε τις συγκεκριμένες δράσεις, ώστε να προβάλλουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εικόνα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού μας», κατέληξε ο κ. Τάτσης.
