Τι πιτζάμες φοράει η αγάπη; της Σταυρούλας Μαστοροδήμου
(Εικονογράφηση: Λία Φωτιάδου · Εκδόσεις Πουά · 3+)
Άνοιξα το βιβλίο κι αμέσως βρέθηκα σ’ ένα δωμάτιο γεμάτο μαξιλάρια, ριγέ και πουά πιτζάμες, μπαλόνια που ξεφεύγουν από τα χέρια. Κάθε παιδί μπαίνει με το δικό του σχέδιο· καμία πιτζάμα δεν μοιάζει με την άλλη, όμως το σπίτι κάνει χώρο για όλες. Η ιστορία μιλά καθαρά: η αγάπη δεν κοιτά αν τα μανίκια είναι ριγέ ή με καρδούλες απλώς χαίρεται που είσαι εδώ. Απευθύνεται σε παιδιά 3 + αλλά βρίσκει εύκολα θέση και στο ράφι των ενηλίκων.
Οι εικόνες της Λίας Φωτιάδου γεμίζουν τις σελίδες με απαλές ακουαρέλες: παντόφλες σε σχήμα λαγού, κάλτσες που δεν ταιριάζουν, πατούσες γυμνές στο γρασίδι. Ό,τι βλέπεις φωνάζει «είσαι καλοδεχούμενος», χωρίς μεγάλα λόγια.
Στην τελευταία σκηνή, μικροί και μεγάλοι στριμώχνονται κάτω από μια τεράστια κουβέρτα. Δεν υπάρχει κανένας «σωστός» τρόπος να ντυθείς για να μπεις στη συντροφιά αρκεί να φέρεις τη δική σου πιτζάμα και την καλύτερη διάθεση.
Ταιριάζει για βραδινή ανάγνωση· είναι μια γλυκιά αφορμή να πούμε στα παιδιά (και μεταξύ μας) ότι το «μαζί» χωράει πολλά χρώματα και σχέδια. Και την επόμενη φορά που θα στηθεί βραδινό πάρτι στο σπίτι, ίσως όλοι διαλέξουν τις πιο παράξενες πιτζάμες τους, μόνο και μόνο για να δοθεί ακόμη περισσότερος λόγος για αγκαλιές.
Love Unwritten της Lauren Asher:
(σειρά Lakefront Billionaires #2 · Εκδόσεις Ψυχογιός · μετάφραση Ιωάννα Χονδρού)
Πρώτες σελίδες, ένα ιδιωτικό νησί και ένας πατέρας που στήνει τείχη πιο ψηλά κι από τα κτίρια της εταιρείας του. Ο Ραφαέλ Λόπες διαθέτει αμύθητη περιουσία, βαριά ενοχή και έναν δεκάχρονο γιο που ζητά παρέα, όχι χρηματοκιβώκια. Στο κατώφλι φτάνει η Έλι Σινκλέρ: νταντά με κιθάρα, φύση ρομαντική, άνθρωπος που γράφει στίχους στα κενά της ημέρας. Η συνάντηση φέρνει σύγκρουση• η αισιοδοξία της Έλι δεν ταιριάζει στο μινιμαλιστικό πρόγραμμα του Ραφαέλ, όμως ο μικρός Νίκο τη θεωρεί αμέσως σύμμαχο.
Το καλοκαίρι εξελίσσεται σαν road trip σε δύο νησιά. Ο Ραφαέλ κρατά απόσταση, η Έλι απαντά με τραγούδι, ο Νίκο σπάει τον πάγο με χρώματα πάνω σε καμβάδες. Απρόοπτες βόλτες, οικογενειακά δείπνα που ξεκινούν άβολα και καταλήγουν σε γέλια, μια βραδιά με ουρανούς γεμάτους πυροτεχνήματα• η συγγραφέας αποτυπώνει μικρές πράξεις που ρίχνουν τους αμυντικούς μηχανισμούς. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες –φίλοι, ξαδέλφια, ενοχλητικά παπαράτσι– ανακατεύουν συνεχώς την τράπουλα και υπενθυμίζουν πως το χρήμα λύνει λογαριασμούς, αλλά όχι τραύματα.
Όπως συνηθίζει η Asher, η ένταση χτίζεται με πράξεις, όχι με μεγάλα λόγια. Η Έλι προσφέρει ζεστασιά μ’ ένα πιάτο σπιτικό φαγητό, ο Ραφαέλ αποδεικνύει έμπρακτα προστασία, ο Νίκο βάζει στο τραπέζι ζωγραφιές που ξεσκεπάζουν φόβους και επιθυμίες. Η πορεία προς το φινάλε κορυφώνεται λίγο γρηγορότερα απ’ όσο θα ταίριαζε στην ομαλή ανάπτυξη των ηρώων, παρ’ όλα αυτά οι «άγραφοι στίχοι» του τίτλου βρίσκουν τελικά μουσική: δεύτερες ευκαιρίες, σ’ έναν κόσμο όπου η αγάπη παλεύει να ξαναγεννηθεί χωρίς εγγύηση για happy end, μόνο με την υπόσχεση πως αξίζει να τολμήσεις.
Πριν από εμάς της Sherin Rostan:
Στο κέντρο της νύχτας, ανάβει η σπίθα…
(mafia romance · Εκδόσεις Πηγή)
Ό,τι λάμπει στη νύχτα της αγγλικής μαφίας το πληρώνεις ακριβά. Η Ελέονορ Έβανς, σερβιτόρα με βαριά οικογενειακή ιστορία, διασχίζει το Λονδίνο των κρυφών κλαμπ και πέφτει κατευθείαν στον μεγαλύτερο κίνδυνο: τον Άλαν Γουίλιαμ Κινγκ, τον άνθρωπο που κρατά τα ηνία της πόλης κάτω από τα φώτα των πολυεθνικών του. Εκείνος κινείται σαν καλοκουρδισμένη σκιά, παγώνει κάθε αντίπαλο μέχρι που η Ελέονορ του χαλάει τον ρυθμό με πείσμα και μια απροσδόκητη σπίθα ελευθερίας.
Η Rostan επιλέγει δύο πρωταγωνιστές που κουβαλούν αντίθετες δυνάμεις: ο Άλαν ελέγχει, διατάζει, δοκιμάζει τα όρια· η Ελέονορ δαγκώνει τη γλώσσα της, όμως δεν σκύβει εύκολα το κεφάλι. Στις συμπλοκές, στους καλογραμμένους διαλόγους και στα κλειστά δωμάτια, η χημεία τους χτίζεται αργά ίσα για να μετατρέψει κάθε κουβέντα σε δυνητικό φιλί και κάθε φιλί σε μπαρούτι. Ο Νόα, το αφοσιωμένο «δεξί χέρι» του Κινγκ, αλλά και μια σειρά από δευτερεύοντες χαρακτήρες δίνουν βάθος στη μαφιόζικη «οικογένεια» και υπονοούν νέα ιστορίες στον ίδιο κόσμο.
Η βία δεν γιορτάζεται• υπάρχει για να δείξει πόσο κοστίζουν οι επιλογές. Η συγγραφέας σπρώχνει την Ελέονορ να διαλέξει ανάμεσα στην ασφάλεια ενός συμβιβασμού και στον κίνδυνο μιας αγάπης που μπορεί να καταστρέψει τα πάντα. Ο Άλαν, πίσω από το ατσάλι, κουβαλά ένα παιδί που μεγάλωσε με περισσότερο φόβο παρά ζεστασιά. Το μοτίβο «κακό αγόρι-κορίτσι που τον μαλακώνει» αποφεύγει τα κλισέ, επειδή κανείς δεν βγαίνει εντελώς καθαρός: ο έρωτας ζητάει αμοιβαία ρίσκα, όχι σωτήρες.
Το φινάλε γραπώνει τα γεγονότα λίγο πιο βιαστικά απ’ όσο σηκώνει η ιστορία, όμως παραδίδει ένα ζευγάρι που κέρδισε τη θέση του μέσα από αίμα, προδοσίες και δεύτερες ευκαιρίες. Το βιβλίο αφήνει άλυτες υποψίες αρκετές ώστε να περιμένεις το επόμενο κεφάλαιο της σειράς. Αν σε τραβούν σκοτεινά ρομάντζα με αργή σπίθα, σκληρούς κανόνες και ήρωες που ζητούν λύτρωση χωρίς να σπρώχνουν κάτω τον χαρακτήρα τους, το «Πριν από εμάς» ανοίγει τη σωστή πόρτα. Η ερώτηση μένει: όταν δίπλα στο φόβο στέκεται ο έρωτας, ποιον θα ακολουθήσεις;
