Kapsalis Rhniw Kyriazi
Αίθουσα ΣύνταξηςΠολιτισμός

Ρηνιώ Κυριαζή – Στόχος το τοπικό να ανοιχθεί παγκόσμια

Την αξιοποίηση του σημαντικού καλλιτεχνικού δυναμικού της περιοχής, την ενίσχυση της εξωστρέφειας του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Ιωαννίνων και την ανάδειξη του κοινωνικού του ρόλου θέτει ως προτεραιότητες και στόχους η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια Ρηνιώ Κυριαζή, που ανέλαβε και επίσημα τα καθήκοντά της τη Δευτέρα 7 Ιουλίου.

Με την ανάληψη των καθηκόντων της αλλάζει ουσιαστικά και ο σχεδιασμός για το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς δε θα προχωρήσουν όσα είχε παρουσιάσει ο προκάτοχός της Τάσος Αγγελόπουλος, με εξαίρεση το «Θερινό Μαντείο», το εργαστήριο καλλιτεχνικής έρευνας για το αρχαίο δράμα του θεάτρου, που μετατίθεται χρονικά για το διάστημα 27 Αυγούστου – 7 Σεπτεμβρίου.
Τιμή και χαρά χαρακτήρισε η Ρ. Κυριαζή την επιλογή της, σημειώνοντας πως η καταγωγή της έπαιξε μεγάλο ρόλο στο να διεκδικήσει τη θέση. «Είχα πάντα τη βαθιά επιθυμία να επιστρέψω στην πόλη και να προσφέρω, να καταθέσω την εμπειρία μου την καλλιτεχνική και να προχωρήσω μέσα από αυτή τη θέση, που θεωρώ πάρα πολύ σημαντική και κομβική για να μπορέσει κανείς να αναπτύξει, πέρα από τη δημιουργία παραστάσεων, και όλο τον κοινωνικό ρόλο που πρέπει να έχει και οφείλει να έχει ένα ΔΗΠΕΘΕ», τόνισε, καταθέτοντας την άποψη πως το θέατρο είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να διαπραγματευτούμε θέματα πολύ σοβαρά της εποχής μας, όπως η σχέση με την τεχνολογία, το μπούλινγκ, ο εκφοβισμός, η κατάθλιψη πολλές φορές.
Η κα Κυριαζή αναφέρθηκε στη σύνδεσή της με το ΔΗΠΕΘΕ, που ξεκινάει πολύ πριν από τη συνεργασία της ως σκηνοθέτης και ηθοποιός στο έργο «Τα μάγια της πεταλούδας» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, το 2011. Η ίδια την τοποθέτησε την περίοδο 1983-84, όταν παρακολούθησε την πρεμιέρα της πρώτης παράστασης «Ο Εχθρός του Λαού» του Ίψεν.
«Από εδώ, από το Καμπέρειο, ξεκίνησε για μένα η επιθυμία να αφοσιωθώ στην τέχνη του θεάτρου και, φτάνοντας στην Αθήνα, ένιωθα ότι δε μου λείπει τίποτα σε σχέση με προσλαμβάνουσες και εμπειρίες γύρω από τον χώρο του θεάτρου. Ένιωθα τυχερή, που διέθετα όλον αυτόν τον πλούτο και το υλικό της ρίζας των Ιωαννίνων», σημείωσε, προσθέτοντας πως οι παραστάσεις, που την καθόρισαν ως δημιουργό, ήταν η «Φεύγουσα κόρη» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με μοιρολόγια και παραμύθια ηπειρώτικα και αργότερα η παράσταση «Στη σκιά του Λούσια» με το μυθιστόρημα του Νίκου Χουλιαρά «Ο Λούσιας». Ωστόσο, τόνισε πως στόχος της είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από το τοπικό και θα αποτελέσει επιδίωξή της το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων να ανοιχτεί στην Αθήνα και στο εξωτερικό με συμμετοχές σε φεστιβάλ, σε συνεργασία με τα υπόλοιπα ΔΗΠΕΘΕ της χώρας.
«Υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες πρακτικές και οικονομικές, γιατί οι δυσκολίες είναι κοινές για όλους, ακόμα και για το Εθνικό Θέατρο, για το Φεστιβάλ Αθηνών και σίγουρα για τα υπόλοιπα ΔΗΠΕΘΕ της χώρας. Αυτή είναι η πρόθεσή μας, η ένωση. Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα. Το καλλιτεχνικό μας αποτέλεσμα θα είναι υψηλό και μπορεί να ταξιδέψει και στο εξωτερικό. Πιστεύω πάρα πολύ σε κάτι που συμβαίνει τοπικά και ανοίγεται παγκόσμια», κατέληξε.
Στο βιογραφικό της νέας καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων αναφέρθηκε εν συντομία ο πρόεδρος Γιώργος Καψάλης στο καλωσόρισμά του, εκφράζοντας τη χαρά του για τη συνεργασία. «Η Ρηνιώ Κυριαζή, με γνώση, προσφορά και πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία και γνωρίσματα, που αφορούν και τα δεδομένα της Ηπείρου, είναι βέβαιο ότι θα συμβάλλει ουσιαστικά και δημιουργικά στο έργο που επιτελούμε. Την καλωσορίζουμε και της ευχόμαστε ολόψυχα κάθε επιτυχία», τόνισε.

Σχετικά άρθρα

Ένα βλέμμα στην αναπηρία, ένα κάλεσμα στην κατανόηση

Αποστόλης Τζελέτας

«Μα», μια παράσταση για τον αυτισμό

«Σημάδια Τσότσηγια» από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων