8o GEL avli
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

ΕΛΜΕ Ιωαννίνων – Μέτρα εδώ και τώρα για τους επαναλαμβανόμενους βανδαλισμούς

Άμεση και μόνιμη φύλαξη των σχολείων με ευθύνη του Δήμου, στελέχωση των σχολικών μονάδων με προσωπικό φύλαξης όπου απαιτείται, αποκατάσταση των φθορών και πλήρη καταγραφή των ζημιών και πρόληψη παρόμοιων περιστατικών με επαρκή φωτισμό, περίφραξη και συνεργασία με τις σχολικές κοινότητες, ζητά η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, με αφορμή φαινόμενα βανδαλισμών που επαναλαμβάνονται σε σχολεία της πόλης.

«Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς παρακολουθούμε με αγανάκτηση τη συνεχιζόμενη έλλειψη στοιχειώδους φύλαξης των σχολικών μονάδων, ειδικά τις νυχτερινές ώρες, και την παντελή απουσία μέτρων πρόληψης από την πλευρά της δημοτικής αρχής. Την ίδια στιγμή, πολλά σχολικά κτίρια και αύλειοι χώροι βρίσκονται ήδη σε άσχημη κατάσταση, λόγω χρόνιας εγκατάλειψης, έλλειψης συντήρησης και υποχρηματοδότησης. Οι νέες φθορές από βανδαλισμούς επιδεινώνουν περαιτέρω την εικόνα αυτή και μετατρέπουν τα σχολεία σε χώρους που δεν ανταποκρίνονται στις στοιχειώδεις ανάγκες ασφάλειας και αξιοπρέπειας των μαθητών των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση της κοινωνίας», σημειώνει η ΕΛΜΕ και τονίζει πως η ασφάλεια των σχολικών κτιρίων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης και οι επαναλαμβανόμενοι βανδαλισμοί φανερώνουν εγκατάλειψη, αδιαφορία και προχειρότητα, την ώρα που το κόστος των ζημιών μετακυλίεται ξανά στις πλάτες των πολιτών. Η δημόσια εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί μέσα σε περιβάλλον ανασφάλειας και εγκατάλειψης. Τα σχολεία ανήκουν στους μαθητές και την κοινωνία και πρέπει να προστατεύονται», σημειώνει η ΕΛΜΕ και καλεί τον Δήμο Ιωαννιτών να αναλάβει τις ευθύνες του και να δράσει άμεσα.

Καταγγελία για τις κατανομές μαθητές

Ταυτόχρονα, η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, με ανακοίνωσή της, χαρακτηρίζει προκλητική και άδικη κατανομή του μαθητικού πληθυσμού στα λύκεια της περιοχής, η οποία «αναπαράγει και εντείνει σοβαρές παιδαγωγικές, λειτουργικές και εκπαιδευτικές ανισότητες».
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, παρά τις έγκαιρες επισημάνσεις προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, η κατάσταση παραμένει ανεξέλεγκτη, με αποτέλεσμα σχολεία να υποβαθμίζονται με τεχνητό τρόπο, τμήματα να φυτοζωούν, ενώ άλλα σχολεία ασφυκτιούν από υπεράριθμους μαθητές.
«Για ακόμη μία χρονιά, παρατηρούνται ακραία φαινόμενα: σε κάποια Λύκεια εγγράφονται μόλις 60 μαθητές, την ώρα που σε άλλα ο αριθμός ξεπερνά τους 120. Αυτή η σκόπιμη ανορθολογική κατανομή επιβαρύνει δυσανάλογα το διδακτικό προσωπικό, υπονομεύει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα σχολικών μονάδων. Η χωροταξική κατανομή των μαθητών δεν είναι λογιστική πράξη και δεν μπορεί να υπαγορεύεται από σκοπιμότητες, πελατειακές πιέσεις ή διοικητική ευκολία. Οφείλει να βασίζεται σε σαφή παιδαγωγικά κριτήρια, στην ανάγκη ενίσχυσης και όχι αποδυνάμωσης των σχολικών μονάδων, και κυρίως στη διασφάλιση ίσων μορφωτικών ευκαιριών για κάθε παιδί, σε κάθε σχολείο», τονίζει η ΕΛΜΕ και ζητά την άμεση ακύρωση και επαναξιολόγηση της υφιστάμενης κατανομής, τη θεσμοθετημένη και ουσιαστική συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας (Διευθυντών, Συλλόγων Διδασκόντων, ΕΛΜΕ) σε κάθε διαδικασία λήψης αποφάσεων για τη χωροταξική κατανομή και την καθιέρωση διαφανών, αδιάβλητων και παιδαγωγικά τεκμηριωμένων κριτηρίων, που θα διασφαλίζουν την ισότιμη και βιώσιμη λειτουργία όλων των σχολείων, χωρίς αποκλεισμούς και «προνομιούχα» σχολεία.
«Η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων δεν πρόκειται να ανεχτεί την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Δε θα επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε “πρώτης” και “δεύτερης” κατηγορίας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για μια δημόσια εκπαίδευση με ισότητα, ποιότητα και αξιοπρέπεια για όλους και παντού», καταλήγει.

Σχετικά άρθρα

Υπό πίεση το 2ο ΓΕΛ λόγω της λειτουργίας Πρότυπου ΓΕΛ

Αποστόλης Τζελέτας

Αυταρχικές πρακτικές και αυθαιρεσίες καταγγέλλει η ΕΛΜΕ

ΕΛΜΕ – Παρέμβαση με χαρακτήρα προειδοποίησης για την κατανομή των μαθητών