Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017
|

Και του χρόνου… μια απ’ τα ίδια

Πριν από μερικά χρόνια, ένας δημοσιογράφος – κεντρικός παρουσιαστής της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής της ΕΡΤ (σήμερα ο ίδιος ηγείται του κομματικού ραδιοφωνικού σταθμού του ΣΥΡΙΖΑ «στο κόκκινο») αντιδρούσε στην πληροφορία ότι η διέλευση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου κοστίζει 13 ευρώ με την «ιστορική» φράση: «δεν είναι δυνατόν να θέλεις να πας μια εκδρομή ένα σαββατοκύριακο και να χρειάζεσαι 26 ευρώ αλλέ-ρετούρ μόνο για τη γέφυρα»!

Εκεί λοιπόν εντόπισε το πρόβλημα του υψηλού τιμήματος ο μεγαλοδημοσιογράφος της πρωτεύουσας. Στον Αθηναίο που θα βγει μια φορά το χρόνο για εκδρομή και θα χρειαστεί να πληρώσει 26 ευρώ και όχι στον κάτοικο π.χ. της Ναυπακτίας που έτσι κι έχει άνθρωπο στο νοσοκομείο του Ρίου και χρειάζεται να τον επισκέπτεται για μια βδομάδα, θα χρειαστεί να καταβάλλει το μισό μισθό του στη γέφυρα! Όμως, αυτή την «εγωκεντρική» προσέγγιση συναντάμε κάθε φορά. Και τη συναντήσαμε και πάλι προχθές όταν στο Αντίρριο σχηματίσθηκαν ουρές δεκάδων χιλιομέτρων και τόσο η tv όσο και τα μέσα  κοινωνικής δικτύωσης ξεσάλωσαν από … αγανάκτηση. Κι όμως δεν γίναμε μάρτυρες παρά ενός προδιαγραμμένου μποτιλιαρίσματος.

Σ’ ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας δύο είναι οι βασικοί λόγοι πρόκλησης ενός μεγάλου μποτιλιαρίσματος: η ύπαρξη ενός εμποδίου που μειώνει απότομα τις λωρίδες κυκλοφορίας από δυο (ή τρεις) σε μία και στενή, και η ύπαρξη σταθμού διοδίων. Το εμπόδιο που μειώνει τις λωρίδες κυκλοφορίας μπορεί να είναι οτιδήποτε: έργα επί της οδού, κάποιο ατύχημα με αυτοκίνητα…. Στην περίπτωση του Αντιρρίου είχαμε και τα δυο. Και το κομμάτι μήκους 8-10 χιλιομέτρων από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας που είναι ακόμη υπό κατασκευή και αναγκαστικά τα αυτοκίνητα εκτρέπονται στον στενό, μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση παλιό δρόμο, και τα διόδια στην αρχή της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Αν προσθέσουμε και το σημαντικό ποσοστό των Αθηναίων που επιστρέφουν τη Δευτέρα του Πάσχα, οδηγηθήκαμε με μαθηματική ακρίβεια στο αλαλούμ.

Το ένα από τα δυο εμπόδια (το στένεμα του δρόμου) δεν ήταν εύκολο να αντιμετωπιστεί. Το μπλοκάρισμα όμως στα διόδια της γέφυρας μπορούσε σαφώς να μετριαστεί. Την ίδια μέρα σημειώθηκαν μποτιλιαρίσματα και σε άλλους σταθμούς διοδίων της χώρας. Αντιμετωπίστηκαν όμως με τη γνωστή μέθοδο: άνοιξαν τις μπάρες για διαστήματα 15-20 λεπτών, τα αυτοκίνητα περνούσαν χωρίς να πληρώνουν και γρήγορα, και όταν το μποτιλιάρισμα αποφορτιζόταν, κατέβαζαν τις μπάρες και η κανονική διαδικασία επανερχόταν.

Αν όμως αυτό ήταν εφικτό σε ένα σταθμό διοδίων όπου το τίμημα δεν ξεπερνάει τα 2 ευρώ π.χ. δεν νομίζουμε ότι μπορούσε εύκολα να συμβεί στη γέφυρα όπου το τίμημα είναι 13,30 ευρώ. Ας μην ξεχνάμε ότι η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μελετήθηκε εξ ολοκλήρου και κατασκευάστηκε από ιδιωτικά κεφάλαια (Γάλλοι κυρίως) τα οποία και την εκμεταλλεύονται για 30 χρόνια. Κι ακόμη, ότι αποτελεί παγκοσμίως κατασκευαστικό πρότυπο δεδομένης της σημαντικότητας της περιοχής.

Παρά ταύτα, υπήρχε η λύση της θέσπισης του εισιτηρίου αλλέ-ρετούρ με διάρκεια 10 ημερών ειδικά για τις τέτοιες περιόδους μεγάλων εξόδων των  Αθηναίων. Κάτι αντίστοιχο εφαρμόζεται σε πολλές περιπτώσεις στην Ευρώπη. Στο τούνελ μήκους 11 χιλιομέτρων του Λευκού Όρους π.χ. ενώ η απλή διαδρομή κοστίζει 42 ευρώ (!) η διαδρομή αλλέ-ρετούρ εντός 10 ημερών κοστίζει 50 ευρώ (αντί 84). Κάτι αντίστοιχο (με σχετικό οικονομικό κίνητρο) στη γέφυρα, θα διευκόλυνε την κατάσταση. Γιατί του χρόνου θα γίνουμε μάρτυρες παρόμοιας ιστορίας και ίσως και χειρότερης μιας και θα προστεθούν ποιος ξέρει πόσοι νέοι σταθμοί διοδίων.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

28.04.17 | «Τι Παπάγος τι Πλαστήρας»

«Τι Παπάγος τι Πλαστήρας... άσπρος σκύλος, μαύρος σκύλος, ούλοι οι σκύλοι μια γενιά!», δήλωνε από...

26.04.17 | Η ηθική του κουκουλώματος

Πολλοί επιχειρηματίες, ιδιοκτήτες μπαρ, καφενείων κλπ. έχουν αρνητική εμπειρία από τον τρόπο...

25.04.17 | Οι πέντε γαλλικές δημοκρατίες

Την Κυριακή πραγματοποιήθηκε ο πρώτος γύρος των προεδρικών γαλλικών εκλογών, προκειμένου να εκλεγεί...

22.04.17 | Καταπατητές δασών με λουκέτα

Το θέατρο του παραλόγου δεν έχει όρια. Δημόσια δασική έκταση όχι μόνο καταπατείται, αλλά συγχρόνως...

20.04.17 | Το Κράτος-ληστής

Είναι αλλοδαπός, έχει παντρευτεί Ελληνίδα, επέλεξε να εγκατασταθεί και να δραστηριοποιηθεί...

19.04.17 | Εκλογές παντού

Στη Μεγάλη Βρετανία οι περισσότεροι βουλευτές είχαν ταχθεί υπέρ της παραμονής της χώρας στην...

15.04.17 | Εξουσίες

Πόσο ανώδυνες και ακίνδυνες είναι πολλές φορές οι διαπιστώσεις. Εσύ κάθεσαι σ’ ένα γραφείο, κοιτάς...

14.04.17 | …Τριτοκοσμικά

Πάει κάπου ένας μήνας που ο βουλευτής κ. Νίκος Ξυδάκης είχε μιλήσει με μελανά «χρώματα» για την...