Σάββατο, 21 Απριλίου 2018
|

«Γίνονται πιο ουσιαστικά πράγματα στο θέατρο»

Η Θεοδώρα Τζήμου είναι μια ηθοποιός, που διαθέτει μια πολυετή πλέον πορεία και έχει στο ενεργητικό της δεκάδες θεατρικές παραγωγές, πολλές κινηματογραφικές ταινίες, αλλά και τηλεοπτικές σειρές, πάντα, όμως, επιλεκτικά. Δίνει λιγοστές συνεντεύξεις και είναι σχεδόν αδύνατο να τη δει κανείς σε περιοδικά και τηλεοπτικές εκπομπές.

Μετά από ένα πλούσιο θεατρικά χειμώνα και την ολοκλήρωση μιας ταινίας, έρχεται, σήμερα και αύριο, στο Καμπέρειο Θέατρο, με την παράσταση «Το αηδόνι και το τριαντάφυλλο». Η ηθοποιός μίλησε στον Η.Α. για την παράσταση, που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Κίτσος, μετά από δική της παρότρυνση, αλλά και για την εμπειρία της, παίζοντας στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης πέρυσι, στη συμπαραγωγή του Θεάτρου Τέχνης και του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Ιωαννίνων, «Μήδεια».

 

Επιστροφή στα Γιάννενα για μια παράσταση, βασισμένη στο παραμύθι του Όσκαρ Ουάιλντ. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να μεταφερθεί στη σκηνή ένα συμβολικό παραμύθι για την αγάπη και τη θυσία, με έναν τρόπο που να αφορά τον σύγχρονο άνθρωπο; Ποια ήταν η δική σας προσέγγιση;

 

Είναι πολύ δύσκολο να μεταφερθεί. Ήταν ένα μεγάλο στοίχημα και για τον σκηνοθέτη Δημήτρη Κίτσο και για τους ερμηνευτές. Ειδικά όταν πρόκειται για αφήγηση και εμπλοκή. Θέλω να πω ότι τα όρια της αφήγησης και της εμπλοκής είναι πολύ λεπτά. Κατά τη γνώμη μου, καταφέραμε να δημιουργήσουμε έναν ολοκληρωμένο κόσμο μέσα στην ίδια την ιστορία. Σίγουρα η αγάπη και η θυσία είναι δύο τεράστιες έννοιες. Μέσω της προσωπικής εμπλοκής, προσπαθήσαμε να τις προσεγγίσουμε.

 

Η παράσταση ξεκίνησε στην Αθήνα, στο θέατρο Φούρνος. Ουσιαστικά έχετε παίξει μόνο δύο παραστάσεις. Πώς ήταν η ανταπόκριση του κοινού;

 

Μέχρι στιγμής, αν και δεν μπορείς να ξέρεις μετά από δύο μόνο παραστάσεις, η ανταπόκριση ήταν πολύ θετική.

 

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, επίσης από τα Γιάννενα, Δημήτρης Κίτσος, ανέφερε σε μία συνέντευξή του, ότι η πρόταση για τη συνεργασία έγινε από εσάς. Πως προέκυψε;

 

Είχαμε ήδη συνεργαστεί στην παράσταση της Αλίκης Δανέζη Κνούτσεν «Καλιγούλας» και μετά, στην ταινία της Στέλλας Θεοδωράκη «Ελεύθερο Θέμα». Μου άρεσε ο τρόπος που σκεφτόταν πάνω στη δουλειά και του πρότεινα να κάνουμε κάτι μαζί.

 

Πέρυσι το καλοκαίρι είχατε την ευκαιρία να παίξετε στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, σε μια συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και του Θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», τη «Μήδεια». Οι θεατές απόλαυσαν την παράσταση, εσείς πως την βιώσατε, με βάση τον συγκεκριμένο χώρο;

 

Θεωρώ ότι το να παίζεις στο θέατρο της Δωδώνης είναι μια συγκλονιστική εμπειρία. Για μένα είναι πιο μαγική η ενέργεια και το τοπίο, ακόμη και από την Επίδαυρο.

 

Πριν λίγο καιρό ολοκληρώσατε τα γυρίσματα για την ταινία της Στέλλας Θεοδωράκη «Ελεύθερο Θέμα», η οποία, μάλιστα, ενισχύθηκε πέρυσι από το ταμείο Eurimages και, νωρίτερα, από το Ταμείο Συμπαραγωγών μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας. Τι πραγματεύεται και ποιο στοιχείο ήταν εκείνο, που σας κέντρισε το ενδιαφέρον για να συμμετέχετε;

 

Τις σχέσεις καθηγητή-μαθητών μέσα στη σχολή Καλών Τεχνών. Με τη Στέλλα Θεοδωράκη είχαμε ξανασυνεργαστεί άλλες δύο φορές, εμπιστεύομαι τον τρόπο γραφής της και τη σκηνοθετική της ματιά.

 

Μετά τη «Μήδεια» και τον «Καλιγούλα», ήρθε «Το τραμ με το όνομα Πόθος» του Μ. Μαρμαρινού, σχεδόν ταυτόχρονα το «Αηδόνι και το τριαντάφυλλο», και το καλοκαίρι, θα συμμετέχετε σε μια παράσταση σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Σημαντικές συνεργασίες, σε σημαντικά έργα. Μπορείτε να ξεχωρίσετε κάτι απ’ όλα όσα κάνατε, σε μόλις ένα χρόνο;

 

Συμμετείχα, επίσης, σε μια παράσταση σε σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη στο Θέατρο Τέχνης, «Η επανένωση της Νότιας και Βόρειας Κορέας». Το καθένα από αυτά είχε την ουσιαστική αξία του και χαίρομαι που συμμετείχα σε κάθε ένα από αυτά.

 

Πόσο εύκολο είναι για έναν ηθοποιό αυτό το παραγωγικό μεν, αλλά συνεχές «τρέξιμο»; Έχει να κάνει με την οικονομική συγκυρία και την κρίση που βιώνουμε όλοι; Είναι, από την άλλη πλευρά, δείγμα της «άνθησης» του θεάτρου και της καλλιτεχνικής δημιουργίας;

 

Θεωρώ ότι είναι συνδυασμός. Από τη μία γίνονται παράλληλα πράγματα, χωρίς την πολυτέλεια της αφοσίωσης σε ένα, αλλά θεωρώ πως αυτή την εποχή γίνονται πιο ουσιαστικά πράγματα στο θέατρο.

 

Ως μια ηθοποιός με πορεία και εμπειρία πλέον, τι είναι αυτό που σας ενοχλεί στο θέατρο και τι αυτό που σας προκαλεί αισιοδοξία;

 

Η κοινωνική συμπεριφορά που «υποχρεώνεσαι» να έχεις, όντας στον κύκλο του θεάτρου. Αισιοδοξία μου προκαλούν οι νέες συνεργασίες, όπως τώρα αυτή στο «Το αηδόνι και το Τριαντάφυλλο».

 

INFO

Το «αηδόνι και το τριαντάφυλλο» ανεβαίνει στο Θέατρο Καμπέρειο, για δυο μόνο παραστάσεις, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κίτσου με τις Θεοδώρα Τζήμου, Βαλέρια Δημητριάδου, Χρύσα Κοτταράκου.

Οι παραστάσεις θα δοθούν σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή, στις 9.30 το βράδυ. Διάρκεια παράστασης 70 λεπτά. Τα εισιτήρια κοστίζουν 12 ευρώ το κανονικό, 10 ευρώ το φοιτητικό και άνω των 65 ετών και 5 ευρώ το μειωμένο. Προπώληση εισιτηρίων και κρατήσεις στα γραφεία του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων (Παπάζογλου 5– Αρχοντικό Πυρσινέλλα, τηλ. 2651025670) και στα βιβλιοπωλεία «Αναγνώστης» και «Χαρτέξ».

 

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

26.10.18 | «Ο κόσμος δε μας έχει ξεγραμμένους»

Αισιόδοξος ότι το Ποτάμι θα συνεχίσει να… ρέει δηλώνει ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου του...

06.10.18 | «Είναι κρίμα να ψηφίζουμε για πλάκα»

«Η Δημοκρατική Ευθύνη ήρθε για να μείνει, όχι όμως ως περιθωριακό κόμμα, αλλά ως λογική. Και θα...

05.10.18 | Ένας μονόλογος… διάλογος με την πόλη

Η ιστορία συναντά την τέχνη στην παράσταση «Ευτυχία Πρίντζου η επιστροφή», βασισμένη στο πρώτο...

13.07.18 | «Δε θέλω να αλλάξω τον Αριστοφάνη»

Λίγες ώρες πριν την πρώτη επίσημη παρουσίαση της κωμωδίας του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες»,...

14.06.18 | «Θέλει υπομονή και επιμονή»

Οι φωτογραφίες του Βασίλη Πατερούση θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος ενός πολυτελούς, ταξιδιωτικού...

08.06.18 | «Θέλω να χορεύω με τους αγγέλους»

Η πάντα γελαστή και χαρούμενη Ούλη Μοιρασγέτη από την Αυστρία, που εδώ και 32 χρόνια ζει στην...

02.06.18 | Μια συζήτηση περί του ανθρώπινου εγκέφαλου

«Δεν είναι δοχείο να το γεμίσεις, αλλά φωτιά να την ανάψεις». Αυτή η ρήση του Πλούταρχου είναι η...

30.05.18 | Ένα θέμα που με συναρπάζει

Η Οργανωτική Επιτροπή του Διεπιστημονικού Συμποσίου «Πώς μαθαίνει ο Εγκέφαλος; (ΠΜΕ)» προσκάλεσε...