Σάββατο, 3 Φεβρουαρίου 2018
|
ΝΙΚΟ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

«Το καλό θέατρο αγγίζει τον κάθε θεατή»

Η θεατρική ομάδα του Ελληνικογαλλικού Συλλόγου ιδρύθηκε το 2008. Μαζί με το «Το Μάθημα», ο σύλλογος έχει ανεβάσει πέντε έργα. Είναι η δεύτερη φορά που ανεβάζει ένα έργο του θεάτρου του παραλόγου. «Το Μάθημα» είναι ένα πολύ γνωστό έργο του Ευγένιου Ιονέσκο και μιλάει κυρίως για την έλλειψη ανθρώπινης επικοινωνίας.

Η Μανταλένα Κιρκιασαριάν είναι η σκηνοθέτης της θεατρικής ομάδας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Γαλλία. Ίδρυσε τον Ελληνογαλλικό Σύλλογο στα Γιάννενα. Από μικρή έχει πάθος με το θέατρο και τη λογοτεχνία. Έχει διακριθεί μέσω του συλλόγου για τη θεατρική δουλειά της με το παράσημο Ιππότης του Τάγματος Ακαδημαϊκού Φοίνικα.

 


 

Ποια είναι τα κριτήρια που σας οδήγησαν να ανεβάσετε «Το Μάθημα» του Ε. Ιονέσκο;

Ήταν ένα έργο που πάντα ήθελα να ανεβάσω, αλλά δεν έβρισκα ποτέ τον κατάλληλο ηθοποιό για τον ρόλο του καθηγητή, που είναι ένας ιδιαίτερος ρόλος. Είναι ένα έργο που ξέρω από μικρή ηλικία και που συγκεντρώνει πολλά προτερήματα. Αρχικά, είναι από τα γνωστότερα έργα του Ιονέσκο, κλασικό έργο για το θέατρο του παραλόγου, και είναι τελείως σύγχρονο, από τα έργα που δε γερνάνε ποτέ. Δεν είναι έργο ψυχολογικό ή ρεαλιστικό. Είναι έργο καταστάσεων, που έχει υπαρξιακή και φιλοσοφική ματιά πάνω στα πράγματα, αλλά που δίνει τη δυνατότητα στον σκηνοθέτη πάντα να καινοτομεί και να προσαρμόζει το έργο στην εποχή του. Έχει αυτή την ευλυγισία, γιατί τα μηνύματα είναι συμβολικά και μπορείς σκηνοθετικά να τα προσαρμόσεις στα ζητήματα και στις αισθητικές παρεμβάσεις της εποχής σου.

 

Ο Ιονέσκο, μέσα από το έργο του, μιλάει για την έλλειψη ανθρώπινης επικοινωνίας. Θεωρείτε ότι σήμερα λείπει περισσότερο η ανθρώπινη επικοινωνία;

Νομίζω ότι, ουσιαστικά, αυτό δείχνει ο Ιονέσκο, ο άνθρωπος ίσως και από τη φύση του δυσκολεύεται να επικοινωνεί πλήρως με τους συνανθρώπους του. Απλά, στις παραδοσιακές κοινωνίες αυτό επουλώνεται με άλλους παράγοντες. Στις σημερινές κοινωνίες, αυτό βγαίνει τελείως «ξερά», δηλαδή αυτή η πλευρά οξύνεται και δεν απαλύνεται από άλλα στοιχεία, οπότε παραμένει έντονο.

 

Εκτός από τη σκηνοθεσία, στην παράσταση υποδύεστε και έναν ρόλο.

Ναι, παίζω τον ρόλο της υπηρέτριας που είναι ένας μικρός ρόλος, αλλά ρόλος κλειδί, αποκάλυψης και ισορροπιών.

 

Θεωρείτε ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που αγαπάει το θέατρο;

Η Ελλάδα έχει πάθος για το θέατρο και αυτό συμβαίνει λόγω της κουλτούρας και της ιστορίας της. Έχει πλούσιο υλικό, έχει εξαιρετικούς συγγραφείς και ηθοποιούς. Έχει πολύ πλούσια θεατρική παραγωγή.

 

Ποιο μήνυμα θα θέλατε να στείλετε στον κόσμο, με αφορμή αυτόν τον κύκλο παραστάσεων;

Το μήνυμα είναι ότι, ειδικά σήμερα, που είμαστε στην εποχή του «ζάπινγκ» και της γρήγορης και εύκολης θέασης, ο καθένας μπορεί να παρακολουθήσει ένα καλό θέαμα. Δε χρειάζεται να είναι κάποιος μυημένος ή ιδιαίτερα εκπαιδευμένος, το καλό θέατρο αγγίζει τον κάθε θεατή. Το καλό θέατρο, ακόμη και όταν θεωρείται «δύσκολο» -για εμένα δεν υπάρχει δύσκολο, υπάρχει καλό θέατρο- αγγίζει τον οποιονδήποτε θεατή. Τον αγγίζει συναισθηματικά, πνευματικά, νοηματικά, τον κάνει να σκεφτεί, να αισθανθεί και δίνει υλικό για να πάει ο καθένας το έργο πιο πέρα, δηλαδή το καλό θέατρο ζητάει τη συνεργασία του θεατή, δε θέλει έναν παθητικό θεατή.

 

 

Info

Το έργο του Ευγένιου Ιονέσκο «Το Μάθημα» παρουσιάζεται από το Θέατρο Ελληνογαλλικού Συλλόγου Ιωαννίνων για τέσσερις ακόμη παραστάσεις, αυτό και το επόμενο  Σαββατοκύριακο, στο Θέατρο Έκφραση (Αραβαντινού 14, τηλ. 2651554505). Η είσοδος κοστίζει 7 ευρώ και 5 ευρώ για τα μέλη με την επίδειξη της κάρτας του Συλλόγου ή για φοιτητές.

 

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

26.10.18 | «Ο κόσμος δε μας έχει ξεγραμμένους»

Αισιόδοξος ότι το Ποτάμι θα συνεχίσει να… ρέει δηλώνει ο Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου του...

06.10.18 | «Είναι κρίμα να ψηφίζουμε για πλάκα»

«Η Δημοκρατική Ευθύνη ήρθε για να μείνει, όχι όμως ως περιθωριακό κόμμα, αλλά ως λογική. Και θα...

05.10.18 | Ένας μονόλογος… διάλογος με την πόλη

Η ιστορία συναντά την τέχνη στην παράσταση «Ευτυχία Πρίντζου η επιστροφή», βασισμένη στο πρώτο...

13.07.18 | «Δε θέλω να αλλάξω τον Αριστοφάνη»

Λίγες ώρες πριν την πρώτη επίσημη παρουσίαση της κωμωδίας του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες»,...

14.06.18 | «Θέλει υπομονή και επιμονή»

Οι φωτογραφίες του Βασίλη Πατερούση θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος ενός πολυτελούς, ταξιδιωτικού...

08.06.18 | «Θέλω να χορεύω με τους αγγέλους»

Η πάντα γελαστή και χαρούμενη Ούλη Μοιρασγέτη από την Αυστρία, που εδώ και 32 χρόνια ζει στην...

02.06.18 | Μια συζήτηση περί του ανθρώπινου εγκέφαλου

«Δεν είναι δοχείο να το γεμίσεις, αλλά φωτιά να την ανάψεις». Αυτή η ρήση του Πλούταρχου είναι η...

30.05.18 | Ένα θέμα που με συναρπάζει

Η Οργανωτική Επιτροπή του Διεπιστημονικού Συμποσίου «Πώς μαθαίνει ο Εγκέφαλος; (ΠΜΕ)» προσκάλεσε...