Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2018
|

«Δεν πουλάμε»

Κατηγορηματικά διέψευσε τα σενάρια πώλησης της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη», που είδαν το τελευταίο διάστημα το φως της δημοσιότητας, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tom Seepers, αφήνοντας, μάλιστα, ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει η «Δωδώνη» σε εξαγορές.

«Δεν είμαστε fund, που πρέπει να έχει έξοδο κάποια στιγμή. Έχουμε μια μακροπρόθεσμη τακτική και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε», τόνισε αρχικά ο κ. Seepers σε ενημερωτική συνάντηση με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ, για να συνεχίσει: «Δεν εκπλήσσομαι, που υπάρχουν εταιρείες, εντός και εκτός Ελλάδας, που θέλουν να αγοράσουν τον νούμερο ένα παραγωγό φέτας. Αυτό, όμως δε σημαίνει ότι εμείς πουλάμε την εταιρεία».

Ωστόσο, σε θεωρητικό επίπεδο, ο διευθύνων σύμβουλος της «Δωδώνη» άφησε ανοιχτό να εξεταστεί μελλοντικά η είσοδος επενδυτών στο ιδιοκτησιακό σχήμα της εταιρείας, υπό την προϋπόθεση ότι αυτό θα βοηθήσει τα σχέδια ανάπτυξης της επιχείρησης. «Δεν είμαστε δογματικοί», τόνισε χαρακτηριστικά.

Στην αρχική του τοποθέτηση, ο κ. Seepers θέλησε να αναφερθεί στην εικόνα της γαλακτοβιομηχανίας την περίοδο, που εξαγοράστηκε, εκφράζοντας εμμέσως πλην σαφώς και μια ενόχληση για την κριτική, που αντιμετώπισαν οι επενδυτές. Όπως εξήγησε, δεν είχε θελήσει να το κάνει μέχρι σήμερα, για λόγους σεβασμού στην προηγούμενη διοίκηση, αλλά και γιατί ήταν ένας «ξένος».

«Η αλήθεια είναι πως αν δεν την είχαμε αγοράσει, θα είχε υπάρξει μια καταστροφή για ένα μαργαριτάρι της ελληνικής οικονομίας. Η εταιρεία είχε υπερστόκ προϊόντων, ήταν μη λειτουργική, υπερδανεισμένη και της έλειπαν στοιχεία, που την καθιστούσαν ανταγωνιστική. Χρειαζόταν ένα πλήρες πρόγραμμα αναδιοργάνωσης, επίπονα μέτρα, μακροπρόθεσμο όραμα και δέσμευση σ’ αυτό για να επιτευχθεί. Είμαστε στην αρχή και έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε», ανέφερε, μεταξύ άλλων.

 

ΨΗΛΑ Ο ΠΗΧΗΣ

Ένα μεγάλο κομμάτι της ενημέρωσης αφορούσε τα όσα έχει πετύχει έως σήμερα η «Δωδώνη», αλλά και τους στόχους της για τα επόμενα χρόνια.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο εξαγωγικό κομμάτι, όπου την τελευταία χρονιά υπήρξε αύξηση κατά 10%. Στόχος είναι το 2018 να διπλασιαστούν οι εξαγωγές σε σχέση με το 2012, ενώ κατά 1% αυξήθηκαν οι πωλήσεις και στην ελληνική αγορά, κάτι σημαντικό σε μια αγορά που συρρικνώνεται.

«Είμαστε στην πρώτη θέση στη φέτα και στη δεύτερη στο γιαούρτι, τρία μόλις χρόνια μετά το επίσημο λανσάρισμα του προϊόντος», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της «Δωδώνη», χαρακτηρίζοντας ως κύριο ατού της εταιρείας την υψηλή ποιότητα. «Είμαστε ευλογημένοι, γιατί έχουμε το καλύτερο γάλα στην Ελλάδα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η αύξηση των μεριδίων λειτουργεί ενισχυτικά και για τους παραγωγούς, καθώς αυξάνει τις ποσότητες του εισκομιζόμενου γάλακτος. «Από τους 50.000 περίπου τόνους αιγοπρόβειου και αγελαδινού γάλακτος το 2012, φτάσαμε τους 73.000 τόνους. Παράλληλα, έχουμε 10% αύξηση των παραγωγών», ανέφερε, από την πλευρά του, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Μιχάλης Παναγιωτάκης, o οποίος εκτελούσε και χρέη διερμηνέα.

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ

Ο κ. Seepers δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για τις μειώσεις στις τιμές προς τους παραγωγούς, τονίζοντας πως, αν οι τιμές πέσουν κι άλλο, κάποιοι παραγωγοί θα χάσουν το ενδιαφέρον τους να συνεχίσουν.

Σημείωσε, ωστόσο, πως η «Δωδώνη» εξακολουθεί να πληρώνει τις υψηλότερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ υποστηρίζει τους παραγωγούς, δίνοντας προκαταβολές, παρέχοντας επιστημονική υποστήριξη και συλλέγοντας γάλα από μικρούς παραγωγούς, παρά το υψηλό κόστος, κάτι που δεν κάνουν άλλες εταιρείες. «Δίνουμε υψηλότερες τιμές, γιατί παίρνουμε καλή ποιότητα και θέλουμε οι παραγωγοί να επενδύουν στην ποιότητα», υπογράμμισε.

Τέλος, δήλωσε την υποστήριξη της «Δωδώνη» στη Διεπαγγελματική Οργάνωση για τη φέτα, στέλνοντας το μήνυμα ότι χρειάζεται ενεργή συμμετοχή από τα μέλη της, ξεκάθαρους κανόνες από την πολιτεία και υποστήριξη και συμμετοχή από τους παραγωγούς. «Η φέτα και το γιαούρτι είναι ξεκάθαρα ελληνικά προϊόντα και όπως οι Γάλλοι, για παράδειγμα, διασφαλίζουν τα δικά τους προϊόντα, έτσι πρέπει να πράξουμε και εμείς», κατέληξε ο Tom Seepers.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

19.06.18 | Επόμενο βήμα οι συμφωνίες

Την προσπάθεια προσέγγισης της αγοράς της Ρωσίας συνεχίζει η περιφέρεια Ηπείρου, που συμμετείχε στη...

16.06.18 | Στα 782 ευρώ ο μέσος φόρος

Συνωστισμός επικρατεί στο… Taxisnet, όπου χιλιάδες φορολογούμενοι έχουν στηθεί μπροστά στις οθόνες...

15.06.18 | Επενδύσεις 20 εκ. ευρώ για την «Πίνδο»

Επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ προγραμματίζει να υλοποιήσει την προσεχή πενταετία 2018-2022 ο...

14.06.18 | Διαγωνισμός καινοτομίας για το κρασί

Τη διοργάνωση του πρώτου διαγωνισμού καινοτομίας στον αμπελοοινικό τομέα στην Ελλάδα, με τίτλο...

13.06.18 | Γείτονες, αλλά όχι συνεργάτες

Προς την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας κινούνται τα Επιμελητήρια Ιωαννίνων και Τιράνων, με στόχο...

09.06.18 | «Δίψα» για εξωστρέφεια στις επιχειρήσεις

Την ανταπόκριση εκατοντάδων επιχειρηματιών βρήκαν οι ενημερωτικές εκδηλώσεις που διοργάνωσε η...

08.06.18 | Από το κοτόπουλο στο μοσχάρι

Στο ποσό των 50 εκατ. ευρώ ανέρχεται το επενδυτικό πλάνο της πτηνοτροφικής εταιρείας Νιτσιάκος που...

07.06.18 | Εγκαίνια στο Κέντρο Ενημέρωσης Οφειλετών

Ο Ειδικός Τομεακός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Κυβερνητικού Συμβουλίου Υπουργών...