Παρασκευή, 5 Ιανουαρίου 2018
|

Πολύς ο κόσμος, αλλά η αγορά δε χαμογέλασε

Μπορεί τα Γιάννενα να «βούλιαξαν» από κόσμο τις ημέρες των εορτών και στους κεντρικούς δρόμους να υπήρχαν κατά διαστήματα συνθήκες… ασφυξίας, ωστόσο αυτό δε μεταφράστηκε και σε αυξημένο τζίρο για τα εμπορικά καταστήματα.

Τουλάχιστον, αυτό προκύπτει από τις εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου Ιωαννίνων, όπως αποτυπώνονται σε έρευνα που διενήργησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), καθώς προκύπτει μείωση του τζίρου έως και ποσοστό 10%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο την περασμένη χρονιά.
Η εικόνα του τζίρου στην αγορά των Ιωαννίνων είναι αναντίστοιχη με τα στοιχεία για την αγοραστική κίνηση στο σύνολο της χώρας, καθώς -σύμφωνα με τα στοιχεία- η εορταστική περίοδος ολοκληρώθηκε με θετικό πρόσημο. Για το 55% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες, ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν, ποσοστό που είναι αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών παρουσίασαν σταθερότητα. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα επίπεδα από -2% έως +5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο, ενώ σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμφανίζεται ανοδική τάση σε αρκετές περιοχές της χώρας σε σχέση με την περσινή χρονιά.
«Μόλις τελείωσε μία εορταστική περίοδος, η οποία όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, χαρακτηρίστηκε για πρώτη φορά εδώ και χρόνια από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο. Ελπίζουμε η τάση αυτή να συνεχιστεί τη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, όπου κύριο χαρακτηριστικό θα είναι οι χαμηλές τιμές για τους καταναλωτές, απόρροια της συνολικής απορρόφησης της 1,5 μονάδας του πληθωρισμού από τις εμπορικές επιχειρήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.
«Φυσικά, ούτε οι απώλειες τζίρου που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια, αντισταθμίζονται, ούτε φυσικά εξέλειψαν η υπερφορολόγηση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, η έλλειψη ρευστότητας και η οικονομική ανασφάλεια, παράγοντες οι οποίοι διαχρονικά έχουν πλήξει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης. Για να επουλωθούν αυτές οι πληγές, απαιτείται η σταθεροποίηση που παρατηρούμε να αποκτήσει διάρκεια και δυναμική όλο το 2018. Στόχος μας λοιπόν είναι να διατηρήσουμε το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις χειμερινές εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περυσινό τζίρο του πρώτου διμήνου των 5,5 δισ. ευρώ. Ωστόσο φέτος κάτι διαφαίνεται να αλλάζει στη ψυχολογία της αγοράς που μας επιτρέπει να προσδοκούμε σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης, καλύτερους τζίρους και μία επιτέλους καλύτερη νέα χρονιά για το εμπόριο. Οφείλουμε τέλος να αναγνωρίσουμε ότι η όποια βελτίωση των μεγεθών στον κλάδο του εμπορίου οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην υπομονή, την επιμονή και την ικανότητα των μικρομεσαίων εμπόρων, στους οποίους προσωπικά αποδίδω όλα τα εύσημα», είπε.

ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
- Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.
- Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα το 57% των επιχειρήσεων διέθεσαν κάποια από τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%.
- Η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δε φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου. Ωστόσο, η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων λειτούργησε το κατάστημά τους και τις τρεις Κυριακές κατά τη διάρκεια των εορτών. Ένας στους τρεις άνοιξε την επιχείρησή του δύο από τις τρεις Κυριακές και ένας στους δέκα είτε άνοιξε μία Κυριακή είτε καμία.
- Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, μία στις δέκα είχε πτώση πωλήσεων έως και 10%, μία στις τρεις ανέφερε ότι η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 10% με 20%, μία στις τέσσερις μεταξύ 20% με 30%.
- Πιο ρεαλιστικός φάνηκε φέτος ο εμπορικός κόσμος όσον αφορά τις προσδοκίες που είχε για τη χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο. Το 7% των ερωτώμενων ανέμενε υψηλή αγοραστική κίνηση, ποσοστό πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο περσινό που είχε διαμορφωθεί στο 26%. Ένας στους δύο εκτιμούσε ότι η αγορά θα κινηθεί σε μέτρια επίπεδα και ένας στους πέντε σε χαμηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το ποσοστό που δεν μπορούσε να προβεί σε κάποια εκτίμηση για την πορεία της αγοράς, αυξήθηκε από 3% πέρσι σε 21% φέτος.


Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

17.10.18 | Στην έκθεση Philoxenia και φέτος

Για 9η συνεχή χρονιά η περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην έκθεση Philoxenia, τη μεγαλύτερη...

16.10.18 | Μαύρα ο δήμος, άσπρα η περιφέρεια

Σε εντελώς διαφορετικό… μήκος κύματος εκπέμπουν περιφέρεια Ηπείρου και δήμος Ιωαννιτών για το θέμα...

13.10.18 | Αποτελέσματα με πολλές αναγνώσεις

Την υψηλότερη επίδοση εννεαμήνου έτους από το 2001 έως σήμερα κατέγραψε το ισοζύγιο των ροών...

12.10.18 | Υποχωρεί, αλλά παραμένει σε υψηλά επίπεδα

Περαιτέρω αποκλιμάκωση της ανεργίας στη χώρα, στο 19%, καταγράφηκε τον Ιούλιο εφέτος. Το ποσοστό...

11.10.18 | Διψήφια ανάπτυξη το 2018

Σημαντική ενίσχυση πωλήσεων κατέγραψαν η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ και το φυσικό μεταλλικό νερό «Ζαγόρι» και το...

10.10.18 | «Μαύρο κι άραχνο» το μέλλον

Το 70% των νέων εργαζόμενων από 25 έως 44 ετών και επτά στους δέκα ευέλικτα απασχολούμενους...

09.10.18 | Μοντέλο προς μίμηση

Πολύτιμες εμπειρίες, που καλούνται πλέον να αξιοποιήσουν, αποκόμισαν τα μέλη της Ένωσης...

06.10.18 | Ζητούμενο η συνεργασία με την περιφέρεια...

Με την απουσία δύο εκ των τριών μελών του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων πραγματοποιήθηκε η τρίτη...