Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου 2017
|
Ηπειρωτικός Αγών

Είδαν «άσπρη» μέρα

Σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, κινήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων τη «Black Friday», ενώ όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα -κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.

Αυτό προκύπτει από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Η «Black Friday» είχε θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στην πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων, και, πρακτικά, η εισροή μεγαλύτερου αριθμού πελατών αντιστάθμισε το ποσοστό των εκπτώσεων.
Τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε είδη οικιακού εξοπλισμού και είδη τεχνολογίας είναι εκείνα που ωφελήθηκαν περισσότερο και εν συνεχεία οι επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, παρόλο που οι πωλήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα την Black Friday, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, ο εμπορικός κόσμος στην πλειονότητά του κρίνει τη συγκεκριμένη πρακτική αρνητικά. Κι αυτό γιατί, τα οφέλη που αποκομίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, πολυεθνικές και αλυσίδες είναι σαφώς μεγαλύτερα από εκείνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ίσως αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος που εμπορικός κόσμος έρχεται αντίθετος με τέτοιου είδους πρακτικές.
Από τα καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρθηκαν τα παρακάτω:
- Φέτος ήταν εμφανώς πιο ενημερωμένα σε σχέση με πέρυσι. Δεδομένης της καλύτερης πληροφόρησης και οργάνωσης, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα.
- Όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα -κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους.
- Η εμπορική κίνηση συγκεντρώθηκε τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ τις επόμενες ημέρες ήταν μειωμένη.
- Τα μικρά καταστήματα και κυρίως εκείνα που δεν βρίσκονται σε κεντρικές περιοχές δεν επωφελούνται από τη συγκεκριμένη πρακτική, είτε συμμετέχουν είτε όχι.
- Υπήρξαν και ορισμένες αναφορές σχετικά με το ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια δρα ανασταλτικά για το τζίρο της χριστουγεννιάτικης περιόδου και απευθύνεται περισσότερο σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις με μεγαλύτερα περιθώρια κέδρους.
Παρόλο που η αγορά λειτούργησε θετικά απέναντι στην εν λόγω πρακτική, με τις πωλήσεις να ενισχύονται τη συγκεκριμένη ημέρα, δεν παύει να αποτελεί μια πρακτική που κρίνεται αρνητικά από τους καταστηματάρχες. Αυτό το εύρημα συνδέεται άμεσα με τις επιφυλάξεις που δημιουργεί η ίδια η πρακτική σχετικά τόσο με την αναδιανομή του τζίρου υπέρ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων (αλυσίδων), αλλά και την απορρόφηση του τζίρου των επόμενων ή προηγούμενων ημερών της συγκεκριμένης ημέρας, αλλά και του επερχόμενου χριστουγεννιάτικου τζίρου.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

18.10.18 | Απαντά με επενδύσεις στα σενάρια

Εκσυγχρονισμός και επέκταση των μονάδων παραγωγής, λανσάρισμα νέων προϊόντων και άνοιγμα νέων...

17.10.18 | Στην έκθεση Philoxenia και φέτος

Για 9η συνεχή χρονιά η περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην έκθεση Philoxenia, τη μεγαλύτερη...

16.10.18 | Μαύρα ο δήμος, άσπρα η περιφέρεια

Σε εντελώς διαφορετικό… μήκος κύματος εκπέμπουν περιφέρεια Ηπείρου και δήμος Ιωαννιτών για το θέμα...

13.10.18 | Αποτελέσματα με πολλές αναγνώσεις

Την υψηλότερη επίδοση εννεαμήνου έτους από το 2001 έως σήμερα κατέγραψε το ισοζύγιο των ροών...

12.10.18 | Υποχωρεί, αλλά παραμένει σε υψηλά επίπεδα

Περαιτέρω αποκλιμάκωση της ανεργίας στη χώρα, στο 19%, καταγράφηκε τον Ιούλιο εφέτος. Το ποσοστό...

11.10.18 | Διψήφια ανάπτυξη το 2018

Σημαντική ενίσχυση πωλήσεων κατέγραψαν η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ και το φυσικό μεταλλικό νερό «Ζαγόρι» και το...

10.10.18 | «Μαύρο κι άραχνο» το μέλλον

Το 70% των νέων εργαζόμενων από 25 έως 44 ετών και επτά στους δέκα ευέλικτα απασχολούμενους...

09.10.18 | Μοντέλο προς μίμηση

Πολύτιμες εμπειρίες, που καλούνται πλέον να αξιοποιήσουν, αποκόμισαν τα μέλη της Ένωσης...