Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου 2017
|
Ηπειρωτικός Αγών

Είδαν «άσπρη» μέρα

Σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, κινήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων τη «Black Friday», ενώ όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα -κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.

Αυτό προκύπτει από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Η «Black Friday» είχε θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν στην πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων, και, πρακτικά, η εισροή μεγαλύτερου αριθμού πελατών αντιστάθμισε το ποσοστό των εκπτώσεων.
Τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε είδη οικιακού εξοπλισμού και είδη τεχνολογίας είναι εκείνα που ωφελήθηκαν περισσότερο και εν συνεχεία οι επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης.
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, παρόλο που οι πωλήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα την Black Friday, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, ο εμπορικός κόσμος στην πλειονότητά του κρίνει τη συγκεκριμένη πρακτική αρνητικά. Κι αυτό γιατί, τα οφέλη που αποκομίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, πολυεθνικές και αλυσίδες είναι σαφώς μεγαλύτερα από εκείνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ίσως αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος που εμπορικός κόσμος έρχεται αντίθετος με τέτοιου είδους πρακτικές.
Από τα καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρθηκαν τα παρακάτω:
- Φέτος ήταν εμφανώς πιο ενημερωμένα σε σχέση με πέρυσι. Δεδομένης της καλύτερης πληροφόρησης και οργάνωσης, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα.
- Όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα -κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους.
- Η εμπορική κίνηση συγκεντρώθηκε τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ τις επόμενες ημέρες ήταν μειωμένη.
- Τα μικρά καταστήματα και κυρίως εκείνα που δεν βρίσκονται σε κεντρικές περιοχές δεν επωφελούνται από τη συγκεκριμένη πρακτική, είτε συμμετέχουν είτε όχι.
- Υπήρξαν και ορισμένες αναφορές σχετικά με το ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια δρα ανασταλτικά για το τζίρο της χριστουγεννιάτικης περιόδου και απευθύνεται περισσότερο σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις με μεγαλύτερα περιθώρια κέδρους.
Παρόλο που η αγορά λειτούργησε θετικά απέναντι στην εν λόγω πρακτική, με τις πωλήσεις να ενισχύονται τη συγκεκριμένη ημέρα, δεν παύει να αποτελεί μια πρακτική που κρίνεται αρνητικά από τους καταστηματάρχες. Αυτό το εύρημα συνδέεται άμεσα με τις επιφυλάξεις που δημιουργεί η ίδια η πρακτική σχετικά τόσο με την αναδιανομή του τζίρου υπέρ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων (αλυσίδων), αλλά και την απορρόφηση του τζίρου των επόμενων ή προηγούμενων ημερών της συγκεκριμένης ημέρας, αλλά και του επερχόμενου χριστουγεννιάτικου τζίρου.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

21.07.18 | Η τροποποίηση μειώνει τους δικαιούχους

Τροποποιήθηκε η προκήρυξη των προγραμμάτων «Ψηφιακό Βήμα» και «Ψηφιακό Άλμα» του υπουργείο...

20.07.18 | Κατεβάζει ρολά τα Σάββατα

Απόφαση για να παραμένουν κλειστά τα καταστήματα τα εναπομείναντα Σάββατα του Ιουλίου και τα...

19.07.18 | Προτίμηση στα επώνυμα προϊόντα

Επώνυμα προϊόντα προτιμούν να αγοράζουν οι έλληνες καταναλωτές, λόγω και της σημαντικής...

18.07.18 | Μεγάλο κομμάτι και στην Ήπειρο

Ο κοινωνικός στόχος του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» έχει επιτευχθεί, δήλωσε στον...

17.07.18 | Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα

Ενεργή από τις 27 μέχρι και τις 31 Ιουλίου θα παραμείνει η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αίτησης...

14.07.18 | Υποχωρεί, αλλά με αργούς ρυθμούς

Αντιστάσεις στην καθοδική της πορεία φαίνεται πως αντιμετωπίζει η ανεργία στη χώρα μας, καθώς,...

13.07.18 | Έλλειψη εργαζόμενων με προσόντα

Σε μια χώρα που η ανεργία βρίσκεται σταθερά πάνω από το 20%, έξι στους δέκα εργοδότες δηλώνουν πως...

12.07.18 | Δίνει λύσεις χωρίς κόστος

Το 82% και πλέον των υποθέσεων, που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή, βρίσκουν λύση ανάμεσα σε...