Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017
|

«Ξέχασαν» τα προϊόντα της Ηπείρου

Αναγκαία κρίνεται πλέον η διασύνδεση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, δηλαδή της παραγωγής και μεταποίησης, με τον τουρισμό, με στόχο την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τοπικής οικονομίας και τη συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην αγορά τουρισμού.

Σύμφωνα με έρευνα και μελέτη της PwC, που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του φόρουμ «Αγροδιατροφή - Βιομηχανία - Τουρισμός», τα σοβαρότερα εμπόδια στη διασύνδεση του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα με τον τουρισμό, όπως δηλώνεται από τους ξενοδόχους, είναι η αδυναμία κάλυψης της προϊοντικής γκάμας, το υψηλότερο κόστος, η αναποτελεσματική συνεργασία με παραγωγούς και προμηθευτές, καθώς και οι μεταφορές.

Σκοπός του Φόρουμ ήταν η εκπόνηση ενός σχεδίου δράσης για να δημιουργηθούν οι αλυσίδες αξίας που θα συνδέουν το τουριστικό προϊόν με όλες της βαθμίδες της ελληνικής παραγωγής, με στόχο η δυναμική που καταγράφεται από την άνοδο του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη των τομέων της αγροδιατροφής και της μεταποίησης», όπως αναφέρει ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Καραγιάννης, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες.

Ωστόσο, λάθη και παραλείψεις στην έρευνα που παρουσιάστηκε, επεσήμανε ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος παρέστη με τη διπλή ιδιότητα του περιφερειάρχη και του εκπροσώπου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.

«Η εκπόνησή της ήταν μια σωστή ενέργεια, αλλά δε βοηθάει σε τίποτε όταν δε λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά γεγονότα», τόνισε για να προσθέσει ότι έφυγε προβληματισμένος από το περιεχόμενο της μελέτης, η οποία δεν έχει την παραμικρή αναφορά σε ηπειρωτικά προϊόντα με τα οποία καλύπτεται όλη η Ελλάδα. Όπως ανέφερε, ηπειρωτικές επιχειρήσεις κατέχουν μερίδιο 85% της αγοράς κοτόπουλου και της αυγοπαραγωγής, 50% τουλάχιστον της αγοράς εμφιαλωμένου νερού και μεγάλο μερίδιο σε τυροκομικά προϊόντα, που δεν εμφανίστηκαν στον σχετικό χάρτη που παρουσιάστηκε. «Ούτε μια κουκίδα δεν υπήρχε στο χάρτη για προϊόντα της Ηπείρου», σημείωσε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως η μελέτη αγνοεί εντελώς την παραγωγική δομή της Ηπείρου.

«Όταν μια μελέτη που γίνεται για να βοηθήσει τον πρωτογενή τομέα, δεν γίνεται με την πρέπουσα σημασία, τελικά δεν βοηθά στην εξωστρέφεια των προϊόντων και των παραγωγών μας. Κι αυτό δεν βοηθάει ούτε τον τουρισμό, ούτε την ποιότητα ώστε να τα αναζητούν και στο εξωτερικό οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα», σημείωσε ο περιφερειάρχης καιπρόσθεσε ότι απαιτείται πολύ δουλειά για να επιτευχθεί η εξωστρέφεια των ποιοτικών προϊόντων της Ηπείρου, τα οποία πλέον ξεκινάνε από το επίπεδο της οικοτεχνίας.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

21.07.18 | Η τροποποίηση μειώνει τους δικαιούχους

Τροποποιήθηκε η προκήρυξη των προγραμμάτων «Ψηφιακό Βήμα» και «Ψηφιακό Άλμα» του υπουργείο...

20.07.18 | Κατεβάζει ρολά τα Σάββατα

Απόφαση για να παραμένουν κλειστά τα καταστήματα τα εναπομείναντα Σάββατα του Ιουλίου και τα...

19.07.18 | Προτίμηση στα επώνυμα προϊόντα

Επώνυμα προϊόντα προτιμούν να αγοράζουν οι έλληνες καταναλωτές, λόγω και της σημαντικής...

18.07.18 | Μεγάλο κομμάτι και στην Ήπειρο

Ο κοινωνικός στόχος του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» έχει επιτευχθεί, δήλωσε στον...

17.07.18 | Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα

Ενεργή από τις 27 μέχρι και τις 31 Ιουλίου θα παραμείνει η ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αίτησης...

14.07.18 | Υποχωρεί, αλλά με αργούς ρυθμούς

Αντιστάσεις στην καθοδική της πορεία φαίνεται πως αντιμετωπίζει η ανεργία στη χώρα μας, καθώς,...

13.07.18 | Έλλειψη εργαζόμενων με προσόντα

Σε μια χώρα που η ανεργία βρίσκεται σταθερά πάνω από το 20%, έξι στους δέκα εργοδότες δηλώνουν πως...

12.07.18 | Δίνει λύσεις χωρίς κόστος

Το 82% και πλέον των υποθέσεων, που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή, βρίσκουν λύση ανάμεσα σε...