Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017
|

«Ξέχασαν» τα προϊόντα της Ηπείρου

Αναγκαία κρίνεται πλέον η διασύνδεση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, δηλαδή της παραγωγής και μεταποίησης, με τον τουρισμό, με στόχο την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τοπικής οικονομίας και τη συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην αγορά τουρισμού.

Σύμφωνα με έρευνα και μελέτη της PwC, που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του φόρουμ «Αγροδιατροφή - Βιομηχανία - Τουρισμός», τα σοβαρότερα εμπόδια στη διασύνδεση του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα με τον τουρισμό, όπως δηλώνεται από τους ξενοδόχους, είναι η αδυναμία κάλυψης της προϊοντικής γκάμας, το υψηλότερο κόστος, η αναποτελεσματική συνεργασία με παραγωγούς και προμηθευτές, καθώς και οι μεταφορές.

Σκοπός του Φόρουμ ήταν η εκπόνηση ενός σχεδίου δράσης για να δημιουργηθούν οι αλυσίδες αξίας που θα συνδέουν το τουριστικό προϊόν με όλες της βαθμίδες της ελληνικής παραγωγής, με στόχο η δυναμική που καταγράφεται από την άνοδο του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, να αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη των τομέων της αγροδιατροφής και της μεταποίησης», όπως αναφέρει ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Καραγιάννης, ο οποίος συμμετείχε στις εργασίες.

Ωστόσο, λάθη και παραλείψεις στην έρευνα που παρουσιάστηκε, επεσήμανε ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος παρέστη με τη διπλή ιδιότητα του περιφερειάρχη και του εκπροσώπου της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.

«Η εκπόνησή της ήταν μια σωστή ενέργεια, αλλά δε βοηθάει σε τίποτε όταν δε λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά γεγονότα», τόνισε για να προσθέσει ότι έφυγε προβληματισμένος από το περιεχόμενο της μελέτης, η οποία δεν έχει την παραμικρή αναφορά σε ηπειρωτικά προϊόντα με τα οποία καλύπτεται όλη η Ελλάδα. Όπως ανέφερε, ηπειρωτικές επιχειρήσεις κατέχουν μερίδιο 85% της αγοράς κοτόπουλου και της αυγοπαραγωγής, 50% τουλάχιστον της αγοράς εμφιαλωμένου νερού και μεγάλο μερίδιο σε τυροκομικά προϊόντα, που δεν εμφανίστηκαν στον σχετικό χάρτη που παρουσιάστηκε. «Ούτε μια κουκίδα δεν υπήρχε στο χάρτη για προϊόντα της Ηπείρου», σημείωσε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως η μελέτη αγνοεί εντελώς την παραγωγική δομή της Ηπείρου.

«Όταν μια μελέτη που γίνεται για να βοηθήσει τον πρωτογενή τομέα, δεν γίνεται με την πρέπουσα σημασία, τελικά δεν βοηθά στην εξωστρέφεια των προϊόντων και των παραγωγών μας. Κι αυτό δεν βοηθάει ούτε τον τουρισμό, ούτε την ποιότητα ώστε να τα αναζητούν και στο εξωτερικό οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα», σημείωσε ο περιφερειάρχης καιπρόσθεσε ότι απαιτείται πολύ δουλειά για να επιτευχθεί η εξωστρέφεια των ποιοτικών προϊόντων της Ηπείρου, τα οποία πλέον ξεκινάνε από το επίπεδο της οικοτεχνίας.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

18.10.18 | Απαντά με επενδύσεις στα σενάρια

Εκσυγχρονισμός και επέκταση των μονάδων παραγωγής, λανσάρισμα νέων προϊόντων και άνοιγμα νέων...

17.10.18 | Στην έκθεση Philoxenia και φέτος

Για 9η συνεχή χρονιά η περιφέρεια Ηπείρου θα συμμετάσχει στην έκθεση Philoxenia, τη μεγαλύτερη...

16.10.18 | Μαύρα ο δήμος, άσπρα η περιφέρεια

Σε εντελώς διαφορετικό… μήκος κύματος εκπέμπουν περιφέρεια Ηπείρου και δήμος Ιωαννιτών για το θέμα...

13.10.18 | Αποτελέσματα με πολλές αναγνώσεις

Την υψηλότερη επίδοση εννεαμήνου έτους από το 2001 έως σήμερα κατέγραψε το ισοζύγιο των ροών...

12.10.18 | Υποχωρεί, αλλά παραμένει σε υψηλά επίπεδα

Περαιτέρω αποκλιμάκωση της ανεργίας στη χώρα, στο 19%, καταγράφηκε τον Ιούλιο εφέτος. Το ποσοστό...

11.10.18 | Διψήφια ανάπτυξη το 2018

Σημαντική ενίσχυση πωλήσεων κατέγραψαν η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ και το φυσικό μεταλλικό νερό «Ζαγόρι» και το...

10.10.18 | «Μαύρο κι άραχνο» το μέλλον

Το 70% των νέων εργαζόμενων από 25 έως 44 ετών και επτά στους δέκα ευέλικτα απασχολούμενους...

09.10.18 | Μοντέλο προς μίμηση

Πολύτιμες εμπειρίες, που καλούνται πλέον να αξιοποιήσουν, αποκόμισαν τα μέλη της Ένωσης...