Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017
|
Ηπειρωτικός Αγών

Μικρό καλάθι κρατούν οι Έλληνες

Οι οικονομικές προσδοκίες των ελλήνων καταναλωτών ανέκαμψαν ελαφρώς κατά το τελευταίο έτος. Ωστόσο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, επέστρεψαν στα χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του 2016, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (καταναλωτικό κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Έχοντας διαμορφωθεί στις -51 μονάδες, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος παρουσίασε, κατά τα τέλη Μαρτίου, μια από τις πιο αδύναμες τιμές σε ολόκληρη την ΕΕ, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2016, όπου και είχε διαμορφωθεί στις -50,6 μονάδες.
Οι χαμηλές οικονομικές προσδοκίες αντανακλούν, σύμφωνα με την έρευνα, τη συνεχιζόμενη δύσκολη οικονομική και πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.
Όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ακόμα πιο δυσμενής. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερά του επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2012, αγγίζοντας τις -52,3 μονάδες στα τέλη Μαρτίου, δηλαδή παραπάνω από επτά μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μειώνει, σύμφωνα με την έρευνα, τις προσδοκίες των καταναλωτών ως προς τη διεύρυνση θέσεων εργασίας και βελτίωσης της κατάστασης όσον αφορά τα εισοδήματα τους.
Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών πέρα αυτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχοντας διαμορφωθεί στις -44,6 μονάδες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς, παρουσιάζει μείωση άνω των επτά μονάδων, σε σχέση με το Μάρτιο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Α Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017, το θετικό κλίμα μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Αφού καταγράφηκαν, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2016, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2008, τον Ιανουάριο το καταναλωτικό κλίμα για τις 28 χώρες τις ΕΕ αυξήθηκε κατά άλλες δύο μονάδες, φτάνοντας στις 19,9 μονάδες, καταλήγοντας τελικά στις 18,9 μονάδες τον Μάρτιο. Αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Όσον αφορά τους δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών ξεχωριστά, για άλλη μία φορά παρουσιάστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Αυτές οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές εξελίξεις και στην κατάσταση της αγοράς εργασίας ανά χώρα. Η επιρροή κυρίαρχων θεμάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως για παράδειγμα το Brexit, η ενίσχυση των εθνικιστικών κομμάτων, η νέα κυβέρνηση στις ΗΠΑ και ο πόλεμος στη Συρία, δεν επηρέασαν, την πορεία των επιμέρους δεικτών ισομερώς σε όλες τις χώρες.


Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

20.01.18 | Ενιαία στρατηγική για τα λιμάνια

Λίγες ημέρες μετά την ενημέρωση του ΤΑΙΠΕΔ προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας,...

19.01.18 | Αλλαγές στον «χάρτη» των Επιμελητηρίων

Οι επικεφαλής των τριών παρατάξεων Γ. Μήτσης, Δ. Δημητρίου και Γρ. Γκίκας, σε πρώτη φάση, θα...

18.01.18 | Αγώνας δρόμου για την αναπροσαρμογή

Το κουβάρι των νέων αντικειμενικών αξιών των ακινήτων καλούνται να ξετυλίξουν περίπου 200 εκτιμητές...

17.01.18 | Στον εξωδικαστικό από 1ης Φεβρουαρίου

Στο τελικό στάδιο έχει εισέλθει πλέον η διαδικασία ένταξης στον μηχανισμό εξωδικαστικού συμβιβασμού...

16.01.18 | Θα αναπληρωθούν οι περικοπές

Τη διαβεβαίωση ότι εντός του 2018 η κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει τις μειώσεις στα πολυτεκνικά...

13.01.18 | Επιχορηγούνται νέοι εργοδότες και νέοι...

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για την υλοποίηση του προγράμματος επιχορήγησης της πρώτης πρόσληψης...

12.01.18 | Πληρωμή φόρων και με κάρτα μέσω taxis

Μπορεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να μη μπορεί να παρέμβει στις τράπεζες για να μειώσουν την...

11.01.18 | «Δεν πληρώνω» ταμεία και εφορία λένε οι...

Πέντε στις 100 επιχειρήσεις που κλείνουν, επαναδραστηριοποιούνται είτε σε άλλη περιοχή είτε με άλλο...