Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017
|
Ηπειρωτικός Αγών

Μικρό καλάθι κρατούν οι Έλληνες

Οι οικονομικές προσδοκίες των ελλήνων καταναλωτών ανέκαμψαν ελαφρώς κατά το τελευταίο έτος. Ωστόσο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, επέστρεψαν στα χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του 2016, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (καταναλωτικό κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Έχοντας διαμορφωθεί στις -51 μονάδες, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος παρουσίασε, κατά τα τέλη Μαρτίου, μια από τις πιο αδύναμες τιμές σε ολόκληρη την ΕΕ, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2016, όπου και είχε διαμορφωθεί στις -50,6 μονάδες.
Οι χαμηλές οικονομικές προσδοκίες αντανακλούν, σύμφωνα με την έρευνα, τη συνεχιζόμενη δύσκολη οικονομική και πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.
Όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ακόμα πιο δυσμενής. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερά του επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2012, αγγίζοντας τις -52,3 μονάδες στα τέλη Μαρτίου, δηλαδή παραπάνω από επτά μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μειώνει, σύμφωνα με την έρευνα, τις προσδοκίες των καταναλωτών ως προς τη διεύρυνση θέσεων εργασίας και βελτίωσης της κατάστασης όσον αφορά τα εισοδήματα τους.
Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών πέρα αυτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχοντας διαμορφωθεί στις -44,6 μονάδες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς, παρουσιάζει μείωση άνω των επτά μονάδων, σε σχέση με το Μάρτιο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Α Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017, το θετικό κλίμα μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Αφού καταγράφηκαν, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2016, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2008, τον Ιανουάριο το καταναλωτικό κλίμα για τις 28 χώρες τις ΕΕ αυξήθηκε κατά άλλες δύο μονάδες, φτάνοντας στις 19,9 μονάδες, καταλήγοντας τελικά στις 18,9 μονάδες τον Μάρτιο. Αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Όσον αφορά τους δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών ξεχωριστά, για άλλη μία φορά παρουσιάστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Αυτές οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές εξελίξεις και στην κατάσταση της αγοράς εργασίας ανά χώρα. Η επιρροή κυρίαρχων θεμάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως για παράδειγμα το Brexit, η ενίσχυση των εθνικιστικών κομμάτων, η νέα κυβέρνηση στις ΗΠΑ και ο πόλεμος στη Συρία, δεν επηρέασαν, την πορεία των επιμέρους δεικτών ισομερώς σε όλες τις χώρες.


Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

25.04.18 | «Αχίλλειος πτέρνα» οι έλεγχοι

Η σύσταση της Διεπαγγελματικής για τη φέτα και η οργάνωση ενός αυστηρού πλαισίου ελέγχου είναι τα...

24.04.18 | Σε θέσεις μάχης οι εργαζόμενοι

Ως συνέδριο μάχης για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση,...

21.04.18 | Επόμενος Σταθμός: Επιχειρηματικότητα

Ένα πενθήμερο ταξίδι σε 13 πόλεις, μεταξύ των οποίων και τα Γιάννενα, ξεκινά το ελληνικό τμήμα του...

20.04.18 | Το ΔΝΤ δε ζητά περικοπές δαπανών

Με την αιχμηρή επισήμανση ότι το ΔΝΤ δεν είχε ζητήσει πρόσθετες περικοπές δημοσίων δαπανών στην...

19.04.18 | Στήριξη στους νέους αγρότες

Συνάντηση με τους εκπροσώπους της Ένωσης Νέων Αγροτών είχε η διοίκηση του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων,...

17.04.18 | Στο ΣτΕ για τις έρευνες πετρελαίου

Αίτηση ακύρωσης κατά των πράξεων έγκρισης του πρώτου σταδίου εργασιών σεισμικής έρευνας για την...

14.04.18 | «Ράλι» πωλήσεων νέων οχημάτων

Νέα αύξηση, κατά 23,9%, σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Μάρτιο, καθώς, σύμφωνα...

13.04.18 | Διατηρούν τα πρωτεία στην ανεργία

Στο 20,6% διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο το ποσοστό ανεργίας στη χώρα, μειωμένο τόσο σε σχέση με το...