Πέμπτη, 20 Απριλίου 2017
|
Ηπειρωτικός Αγών

Μικρό καλάθι κρατούν οι Έλληνες

Οι οικονομικές προσδοκίες των ελλήνων καταναλωτών ανέκαμψαν ελαφρώς κατά το τελευταίο έτος. Ωστόσο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, επέστρεψαν στα χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του 2016, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (καταναλωτικό κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Έχοντας διαμορφωθεί στις -51 μονάδες, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος παρουσίασε, κατά τα τέλη Μαρτίου, μια από τις πιο αδύναμες τιμές σε ολόκληρη την ΕΕ, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2016, όπου και είχε διαμορφωθεί στις -50,6 μονάδες.
Οι χαμηλές οικονομικές προσδοκίες αντανακλούν, σύμφωνα με την έρευνα, τη συνεχιζόμενη δύσκολη οικονομική και πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.
Όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ακόμα πιο δυσμενής. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερά του επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2012, αγγίζοντας τις -52,3 μονάδες στα τέλη Μαρτίου, δηλαδή παραπάνω από επτά μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μειώνει, σύμφωνα με την έρευνα, τις προσδοκίες των καταναλωτών ως προς τη διεύρυνση θέσεων εργασίας και βελτίωσης της κατάστασης όσον αφορά τα εισοδήματα τους.
Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών πέρα αυτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχοντας διαμορφωθεί στις -44,6 μονάδες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς, παρουσιάζει μείωση άνω των επτά μονάδων, σε σχέση με το Μάρτιο του προηγούμενου έτους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Α Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017, το θετικό κλίμα μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Αφού καταγράφηκαν, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2016, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2008, τον Ιανουάριο το καταναλωτικό κλίμα για τις 28 χώρες τις ΕΕ αυξήθηκε κατά άλλες δύο μονάδες, φτάνοντας στις 19,9 μονάδες, καταλήγοντας τελικά στις 18,9 μονάδες τον Μάρτιο. Αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.
Όσον αφορά τους δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών ξεχωριστά, για άλλη μία φορά παρουσιάστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Αυτές οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές εξελίξεις και στην κατάσταση της αγοράς εργασίας ανά χώρα. Η επιρροή κυρίαρχων θεμάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως για παράδειγμα το Brexit, η ενίσχυση των εθνικιστικών κομμάτων, η νέα κυβέρνηση στις ΗΠΑ και ο πόλεμος στη Συρία, δεν επηρέασαν, την πορεία των επιμέρους δεικτών ισομερώς σε όλες τις χώρες.


Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

21.10.17 | Κατά 27.000 λιγότεροι οι άνεργοι

Λιγότεροι κατά 27.526 ήταν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι (που αναζητούν εργασία) για το μήνα Σεπτέμβριο...

20.10.17 | Στόχος η δημιουργία εμπορικού φορέα προώθησης

Με στόχο να τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού τόσο στη χώρα, όσο και στην Ήπειρο,...

19.10.17 | Μειώσεις κατά περιοχή

Στα… χαρτιά, για άλλη μια φορά, μένει η «υπόσχεση» του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης για...

18.10.17 | 100 ευρώ λιγότερα για τρόφιμα

Μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου την τελευταία επταετία 2009 – 2016, λόγω...

17.10.17 | «Μπλόκο» και στους ηλεκτρονικούς...

Μέχρι το τέλος του έτους τουλάχιστον συνεχίζουν την αποχή από την διενέργεια πλειστηριασμών οι...

14.10.17 | Απέσπασαν δέσμευση για επαναπρόσληψη

Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας και την παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης συνοδεύτηκαν τα εγκαίνια...

13.10.17 | Όλα έτοιμα για τη φορολοταρία

Ένα λαχνό για κάθε ένα ευρώ ηλεκτρονικών πληρωμών δικαιούνται όλοι οι φορολογούμενοι, ανεξαρτήτως...

12.10.17 | Ακόμη ψάχνουν τα ισοδύναμα

Ανέκδοτο κινδυνεύει να γίνει η μείωση στον φόρο στο κρασί, καθώς προαναγγέλλεται συνεχώς εδώ και...