Τρίτη, 6 Ιανουαρίου 2015
|

Χορεύοντας τον Τσέχωφ και τον Ουάιλντ

Οι καλλιτεχνικές ομάδες στην πόλη είναι πλέον αρκετές, με παραγωγή από άριστη έως μέτρια και ενίοτε, συζητήσιμη. Η ομάδα χορού A priori όμως, φιλοδοξεί να δημιουργήσει μερικές «σταθερές», ειδικά στο χόρο όπου κινείται, χωρίς όμως να αποκλείει (αντίθετα, επιζητάει κιόλας) τις συνεργασίες με καλλιτέχνες εκτός χορού. Η Ελεονώρα Ηλία, «ψυχή» της ομάδας, η Έλενα Ανδρεάδη και η Άννα Παπανικολάου μιλάνε σήμερα στον «Η.Α.» ενόψει της χοροθεατρικής παράστασης «Το νόημα της ύπαρξης» που θα ανέβει στο Καμπέρειο, το Σάββατο 10 και την Κυριακή 11 Ιανουαρίου. Μιλάνε, για την παράσταση, τις τέχνες, αλλά και την κοινωνία, ως αναπόσπαστο κομμάτι των προβληματισμών και της απεύθυνσής τους.

 

Τι είναι η ομάδα a priori και τι ακριβώς κάνει;

Ελεονώρα Ηλία: Η ομάδα δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 ως αστική μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρία, από εμένα και τον Γιάννη Κωνσταντή, έναν από τους μουσικούς με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Στόχος μας είναι η προαγωγή του σύγχρονου χορού, πρώτα από όλα στην πόλη μας, γιατί θεωρούμε ότι υπάρχει έλλειμμα σε αυτό το κομμάτι, αλλά και ευρύτερα. Θέλουμε να συνεργαστούμε με άλλους επαγγελματίες με τις ίδιες ανησυχίες και την ίδια αγάπη, για κάτι πιο σταθερό και επαγγελματικό στην πόλη, στους συγκεκριμένους τομείς.

Χορός, μουσική, ηθοποιός. Είναι ένα «πολύ-καλλιτεχνικό» εγχείρημα;

Έλενα Ανδρεάδη: Είναι μια χοροθεατρική παράσταση που προέκυψε από το κάλεσμα προς όλους τους καλλιτέχνες. Οι πρώτοι που ανταποκριθήκαμε είμαστε εγώ και ο Νίκος (Σφαιρόπουλος), για μια συνάντηση πάνω στη σκηνή. Η συνάντηση αυτή ξεκινάει από τον «Ευτυχισμένο πρίγκιπα» του Όσκαρ Ουάιλντ. Ο Νίκος θα παίξει κάποιους ρόλους από το έργο και εμείς ήμαστε οι κομπάρσοι, η «δεύτερη σκέψη» του Ουάιλντ.

Εξίσου κλασικό είναι και το δεύτερο κομμάτι. Γιατί Τσέχωφ;

Ε.Η. Θεωρώ ότι στηλιτεύει το ίδιο το αντικείμενο της τέχνης και των ανθρώπων της με λεπτό, ιδιαίτερο χιούμορ και κάνει έμμεσα και κοινωνικό σχόλιο, πράγμα που με ενδιαφέρει πολύ. Μιλάει για τη ματαιοδοξία  και εδώ είναι και το σημείο συνάντησης με την Έλενα, γιατί πραγματεύεται τη σχέση ζωής και θανάτου και στις αναπόφευκτα συγκρουσιακές σχέσεις των ανθρώπων.

Τι ακριβώς θα συμβεί στην παράσταση;

Ε.Η. Επί σκηνής βρίσκονται 5 άνθρωποι. Στο δικό μου το κομμάτι είναι η Άννα Παπανικολάου και η Χρυσή Κούρτα και στο δεύτερο μέρος πάλι τρεις, η Έλενα, ο Νίκος Σφαιρόπουλος και εγώ. Επίσης, συντελεστές είναι ο Γι άννης Κωνσταντής που έγραψε τη μουσική, η Βάσω Σιαταρά με τις φωτογραφίες, η Μαρία Κατσούρα που έκανε τα βίντεο. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την Έλλη Κήττα για το χώρο  για τις πρόβες και τη σχολή χορού του Πνευματικού Κέντρου.

 

Ιδρύεστε  τον Σεπτέμβριο και τέσσερις μήνες μετά ανεβάζετε μια παράσταση που φαίνεται ότι δεν είναι μια απλή συνεύρεση φίλων, αλλά κάτι πιο μόνιμο.

Ε.Η. Είναι και τα δύο. Με την Έλενα πέρα από συνάδελφοι ήμασταν και πολύ φίλες από όταν ήμασταν στο εξωτερικό. Με τους υπόλοιπους μας ένωσε η συνεργασία για την παράσταση. Πάντα οι ισορροπίες σε αυτές τις περιπτώσεις είναι λεπτές. Μπορείς να χάσεις ένα φίλο ή ένα συνεργάτη ή να κερδίσεις κιόλας κάποιον.

Θέλεις όμως και επαγγελματική ταυτότητα,  άρα επιζητάς και οικονομικό αντίκρισμα.

Ε.Α. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει τώρα το οικονομικό κομμάτι, γι αυτό χαίρομαι την παράσταση που μου δίνει την ευκαιρία να χορογραφήσω και ευχαριστώ την Ελεονόρα για την πρόσκληση. Αυτά όμως, υπό τη συνθήκη ότι είμαι από τους τυχερούς που έχουν δουλειά και στο αντικείμενό μου κιόλας. Δεν μου αρέσει όμως να βολεύομαι «στο βασίλειό» μου, θέλω να καλύψω και τις ανησυχίες στη ζωή μου.

Άννα Παπανικολάου: Εγώ πάντως, θα προτιμήσω να βρω για βιοπορισμό κάτι σχετικό με το αντικείμενο. Έχω και ένα άλλο πτυχίο από επιστημονικό τομέα που υποτίθεται ότι είναι και «αιχμηρός» στην Ελλάδα,  αλλά θα προτιμήσω να… πεινάσω με στυλ.

 Τι γίνεται με τη δημιουργία των καλλιτεχνικών ομάδων στην πόλη; Υπάρχουν διαφορές με την Αθήνα ή και το εξωτερικό;

Ε.Η. : Δεν είναι θέμα «κακής Ελλάδας-καλού εξωτερικού», αλλά οικονομικού συστήματος που δεν έχει επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο, άρα και τις τέχνες. Και στο Βέλγιο και στη Γερμανία που έχω ζήσει, υπάρχει θέμα βιοπορισμού.  Έχω δουλέψει στο εξωτερικό, έχω συνεργαστεί με ομάδες χορού, έχω διδάξει. Σκέφτηκα όμως ότι προτιμώ να επιστρέψω στον τόπο μου, με τις εμπειρίες και την παρακαταθήκη που έχω και να προσπαθήσω για να φτιάξω κάτι μαζί με ανθρώπους με τις ίδιες αγάπες. Τα Γιάννενα είναι πόλη με δυναμική και με κόσμο που έχει ανάγκη να δει επαγγελματικά και όχι μόνο ερασιτεχνικά πράγματα, χωρίς να υποτιμώ σε καμία περίπτωση την ερασιτεχνική δημιουργία. Θέλω μεν να βιοπορίζομαι, αλλά θέλω να πάω και παραπάνω. Και με την πρώτη παραγωγή, κατάλαβα ότι δεν μπορεί να καλυφθεί μόνο από το Πνευματικό Κέντρο, οπότε… Η τέχνη δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς επιχορήγηση.

Άρα, η λογική κίνηση είναι η δημιουργίας μιας  τέτοιας ομάδας;

Ε.Η. Για μας είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορείς να καλυφθείς διαφορετικά, χωρίς να είσαι νομικό πρόσωπο δηλαδή. Εμείς για παράδειγμα δεν θέλουμε να μείνουμε μόνο στα Γιάννενα. Θέλουμε να είναι η βάση μας, θέλουμε πρώτα από όλα να αγκαλιάσει το κοινό την προσπάθειά μας, αλλά ήδη, έχουμε κλείσει παραστάσεις στην Αθήνα, στο «Βυρσοδεψείο» τον προσεχή Μάιο. Θέλουμε να πάμε και εξωτερικό βέβαια, να φανεί ότι υπάρχει ένα ισχυρό δυναμικό από την Ελλάδα που παρά τις συνθήκες υπό τις οποίες ζούμε, παρά τη λαίλαπα μέτρων των τελευταίων ετών, αγωνιζόμαστε και παράγουμε  χωρίς να έχουμε καθόλου κρατική βοήθεια. Και ξεκινάμε μάλιστα από την επαρχία, που είναι ρηξικέλευθο βήμα, κατά την άποψή μου.

 

Στην Αθήνα επιβιώνουν ανάλογες προσπάθειες;

Είναι πολύ περισσότερες γιατί υπάρχει και περισσότερος κόσμος, αλλά και χώροι όπως το Βρυσοδεψείο. Αλλά και εκεί με τις ίδιες συνθήκες ζουν. Χρειάζεται ένας βιοπορισμός, π.χ. μια σχολή χορού και στον ελεύθερό σου χρόνο  πρέπει να κάνεις πρόβες για τα προσωπικά σου σχέδια.

Ευχαριστώ πολύ

Ευχαριστούμε και εμείς

 

 

 

Info
Το αίνιγμα της ύπαρξης
Α priori dance-ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

Σάββατο 10, Κυριακή 11 Ιανουαρίου, Καμπέρειο θέατρο, 9 μμ, εισιτήρια 6 ευρώ και 5 ευρώ για μαθητές, φοιτητές, άνεργους, πολύτεκνους, μέλη ΚΑΠΗ
Σύλληψη-χορογραφία: Έλενα Ανδρεάδη, Ελεονώρα Ηλία. Ερμηνεύουν οι Έλενα Ανδρεάδη, Ελεονώρα Ηλία, Χρυσή Κούρτα, Άννα Παπανικολάου και ο Νίκος Σφαιρόπουλος. Μουσική Επιμέλεια: Γιάννης Κωνσταντής, Γιώργος Γεωργόπουλος
Σκηνικά- Κοστούμια: Α priori dance, φωτογραφίες: Bασιλική Σιαταρά, video: Μαρία Κατσούρα, επιμέλεια αφίσας: Βίκυ Γρηγορίου, φωτισμοί: Κώστας Ζούκας

 

5 / 5 (1 Ψήφοι)
Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

21.10.17 | Πλούσια και φέτος τα εκπαιδευτικά προγράμματα

Την υλοποίηση των εκπαιδευτικών της προγραμμάτων, για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας,...

20.10.17 | Τσάι και συμπάθεια, οίνος και αγάπη

«Ξύπνα μικρό μου κι άκουσε κάποιο μινόρε της αυγής…»

19.10.17 | Κερδίζει και το στοίχημα του αεραθλητισμού

Στον ουρανό των Ιωαννίνων θα είναι στραμμένα τα βλέμματα όλων το Σαββατοκύριακο 21 και 22...

18.10.17 | Η τέχνη συναντά τη διατροφή

Στο πλαίσιο του έργου με τον διακριτικό τίτλο In_Nova Museum, του Ευρωπαϊκού Προγράμματος...

17.10.17 | Αποκωδικοποιώντας τις δύσκολες συμπεριφορές

Έχοντας τη χαρά να δουλεύω θεραπευτικά με παιδιά και εφήβους, αλλά και μέσα από τις ομάδες παιδιών...

14.10.17 | Μηνύματα του ΚΕΘΕΑ σε αστικό λεωφορείο

Με τα κοινωνικά μηνύματα «Είμαστε εδώ, μην περιμένεις» και «Επόμενη στάση ΚΕΘΕΑ» «ντύθηκε» ένα από...

13.10.17 | Νέους εθελοντές αναζητά το Make-A-Wish

Μια ενημερωτική εκδήλωση με στόχο την προσέλκυση νέων εθελοντών, πραγματοποιεί στα Γιάννενα το...

12.10.17 | Προγράμματα επιμόρφωσης και στο νέο...

Στην υλοποίηση δράσεων επιμόρφωσης του ανθρώπινου δυναμικού του πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα...