Τρίτη, 12 Ιουνίου 2018
|

«Ζήλεψε» την Ιόνια η Εγνατία

Ακριβαίνει από το 2019 και το ταξίδι με την Εγνατία Οδό, καθώς, όπως ήταν αναμενόμενο, η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου επιφέρει αυξήσεις στα διόδια, ενώ οι απαλλαγές περιορίζονται μόνο στους ανέργους.

Οι αυξήσεις στα διόδια κατά μήκος της Εγνατίας ανέρχονται σε ποσοστό 67% κατά μέσο όρο, σύμφωνα με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ.

Η έκδοση της Κ.Υ.Α. αποτελούσε ένα από τα προαπαιτούμενα του επικαιροποιημένου μνημονίου για το κλείσιμο του προγράμματος, αλλά και για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έως και 35 έτη, ο οποίος είναι σε εξέλιξη.

Όπως ορίζει η απόφαση, από 1/1/2019 η χρέωση ανά χιλιόμετρο στην Εγνατία Οδό ορίζεται σε πέντε λεπτά του ευρώ, από τρία λεπτά που είναι τώρα, για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα. ‘Ετσι, η απόσταση των 658 χιλιομέτρων, από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους Έβρου, θα κοστίζει στους οδηγούς 32,9 ευρώ, από 19,7 ευρώ που πληρώνουν τώρα.

Σε ό,τι αφορά την περιοχή μας, το ταξίδι από την Ηγουμενίτσα έως τη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει περίπου 16 ευρώ, από 11,4 ευρώ, που κοστίζουν τα διόδια σήμερα.

Το αντίτιμο σε κάθε σταθμό διοδίων ορίζεται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση και για τον λόγο αυτό υπάρχουν σημαντικές αυξήσεις σε κάποιους σταθμούς, όπως η Τύρια αλλά και η Παμβώτιδα. Στον σταθμό διοδίων της Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα, με χρέωση 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ σήμερα, ενώ στον σταθμό Παμβώτιδας, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ από 1,20 ευρώ σήμερα.

Από την 1η Ιανουαρίου του 2019 καταργούνται όλες οι απαλλαγές από την πληρωμή διοδίων, εκτός από εκείνες που αφορούν σε ανέργους. Δηλαδή, δε θα ισχύει η ελεύθερη διέλευση για τους κατοίκους της Θεσπρωτίας ή του Μετσόβου, που ισχύουν σήμερα.

Συνολικά στην Εγνατία Οδό, εντός του 2019, θα λειτουργήσουν 18 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, από 13 που λειτουργούν τώρα, ενώ η κοινή απόφαση προβλέπει, επίσης, την κατασκευή 43 πλευρικών σταθμών διοδίων.

Στην ΚΥΑ επισημαίνεται, επίσης, ότι οι τιμές αυτές ισχύουν «υπό την προϋπόθεση ότι έχει προηγούμενα εγκριθεί η τιμολογιακή πολιτική διοδίων τελών για τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού και τους κάθετους άξονες αυτής από την Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DG -MOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με το άρθρο 7ο της Οδηγίας 1999/62/ ΕΟΚ ΕΟΚ, άλλως από παροχή της ως άνω εγκρίσεως. Σε περίπτωση που η απόφαση αυτή ορίζει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, το ανωτέρω ύψος διοδίων τελών θα προσαρμοστεί αντίστοιχα με τροποποίηση της παρούσας».

 

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΔΩΔΩΝΗΣ

Την αντίθεσή του στις αυξήσεις εκφράζει ο δήμος Ιωαννιτών, επισημαίνοντας πως η λειτουργία τεσσάρων σταθμών διοδίων εντός του νομού Ιωαννίνων, σε Ιόνια και Εγνατία, επιφέρει σοβαρή επιβάρυνση στο μεταφορικό κόστος και το εισόδημα των κατοίκων.

«Πάγια θέση του δήμου μας είναι η μείωση της τιμής των διοδίων για ορισμένες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και για εργαζόμενους που μετακινούνται, για λόγους εργασίας εντός νομού, ενώ ζητάμε να επιταχυνθούν και να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες εφαρμογής ενός ενιαίου, αναλογικού και δίκαιου συστήματος διοδίων και, κυρίως, η όποια τιμολογιακή πολιτική να αποφασίζεται σύμφωνα με τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα», αναφέρεται σε ανακοίνωση του δήμου Ιωαννιτών, στην οποία τονίζεται ότι πρέπει όλοι οι φορείς της Ηπείρου να κλιμακώσουν από κοινού τις πολιτικές τους παρεμβάσεις στην κατεύθυνση των παραπάνω προτάσεων ή και όποιων άλλων αποφασιστούν. «Είναι αρχή μας και το έχουμε αποδείξει μέχρι σήμερα, πως σε όλα τα μεγάλα ζητήματα πρέπει να υπάρχει συνένωση δυνάμεων για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα», καταλήγει η ανακοίνωση.

Διαμαρτυρία υπάρχει και από την πλευρά του δήμου Δωδώνης με τον δήμαρχοο Χρήστο Ντακαλέτση να επισημαίνει ότι το κόστος των διοδίων λειτουργεί αποτρεπτικά για την προσέλκυση επισκεπτών και την ανάπτυξη της περιοχής.

«Ήδη εδώ και μερικούς μήνες είναι σε λειτουργία τα διόδια της Ιόνιας Οδού, στο Τέροβο. Γνωρίζαμε ότι πρόκειται για ένα έργο παραχώρησης και για αποφάσεις ειλημμένες. Θεωρούμε όμως ότι είναι έξω από κάθε λογική η τεράστια αύξηση που έρχεται στα διόδια της Εγνατίας Οδού, καθώς εκτοξεύει το αντίτιμο στο σταθμό της Τύριας στα 3,42 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό. Ο δήμος μας είχε την τύχη να διέρχονται από την περιοχή του οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες της περιοχής. Σήμερα έχει την ατυχία να φιλοξενεί δύο σταθμούς διοδίων στα διοικητικά του όρια, έναν για τον κάθε δρόμο. Το βάρος για όσους θέλουν να διέλθουν είναι δυσβάσταχτο», σημειώνει και καλεί τους βουλευτές του νομού να αντιδράσουν άμεσα στα νέα δεδομένα για να αναθεωρηθεί η απόφαση για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία.

 

«ΔΩΡΟ» ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟ

 

Για διγλωσσία και ανικανότητα της κυβέρνησης, που έχουν ξεπεράσει κάθε όριο, έκανε λόγο σε δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραμανλής. «Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: η κυβέρνηση κάνει το καλύτερο δώρο στον υποψήφιο παραχωρησιούχο. Και δε σταματά εκεί, αλλά του δίνει τη δυνατότητα να προβεί και σε νέες αυξήσεις των διοδίων μελλοντικά», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Σκληρή γλώσσα χρησιμοποιεί σε δήλωσή του και ο Σταύρος Καλογιάννης για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία οδό. «Ο εμπαιγμός των πολιτών από τη σημερινή κυβέρνηση δεν έχει όρια. Δείχνει ανίκανη να σοβαρευτεί, ενώ η χώρα παραμένει σε δεινή κρίση, η πολιτική υπερφορολόγησης των ελευθέρων επαγγελμάτων είναι εξοντωτική, οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται σε απόγνωση. Κατά τα λοιπά, αυτή η αναξιόπιστη κυβέρνηση, και ενώ τα εξωτερικά μας θέματα έχουν οξυνθεί επικίνδυνα λόγω των δικών της χειρισμών, θέλει να μας πείσει ότι οδηγεί τη χώρα σε «καθαρή» έξοδο από τα μνημόνια… Η λύση για τους αυτοκινητόδρομους, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας οδού, είναι να εφαρμοστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, με διαλειτουργικότητα και σημαντική έκπτωση προς τους τακτικούς χρήστες. Επαναλαμβάνω για μία ακόμη φορά ότι τη σχετική εντολή είχα δώσει, ως αναπληρωτής υπουργός, τον Μάρτιο 2013. Αλήθεια, γιατί επί πέντε χρόνια δεν εφαρμόζεται; Ποιοι λόγοι επιβάλουν την μη εφαρμογή της, ποιοι ωφελούνται και ποιοι ζημιώνονται από αυτή την πολιτική της κυβέρνησης; Σίγουρα όχι οι πολίτες», σημειώνει.

 

ΣΚΛΗΡΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΝΙΑΤΗ

Σε μια καυστική δήλωση, με τον υπουργό υποδομών Χρ. Σπίρτζη στο «στόχαστρο», ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Υποδομές, Μεταφορές, Έρευνα και Ψηφιακή Πολιτική Γιάννης Μανιάτης, κάνει λόγο για «απόλυτη ταπείνωση» με άλλοθι την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης.

«Με τη νέα ΚΥΑ που υπέγραψε μαζί με τον κ. Τσακαλώτο ο πολύς κ. Σπίρτζης, ο υπέρμαχος του κινήματος «δεν πληρώνω», ο άτεγκτος διαπραγματευτής και υπερασπιστής των συμφερόντων του Ελληνικού δημοσίου απέναντι στις παράλογες απαιτήσεις των παραχωρησιούχων των πέντε οδικών αξόνων, που πριν λίγους μήνες με την δική του υπογραφή τους έδινε μόνον επιπλέον 600 εκατομμύρια ευρώ για την ολοκλήρωσή των έργων, ο άνθρωπος που θα μείωνε τα διόδια, ο υπουργός που θα εφάρμοζε εκπτωτικές πολιτικές για τους συχνούς χρήστες και τις ειδικές ομάδες πολιτών, ο μπροστάρης που θα γκρέμιζε μαζί με τους φλογερούς μαχητές του κινήματος «δεν πληρώνω» τα μετωπικά διόδια των Αφιδνών, ο υπουργός που θα εφάρμοζε πρώτος τα ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία οδό, αλλά πριν λίγες μέρες πήρε πίσω αυτή του την απόφαση, έρχεται σήμερα και επιβάλει τεράστιες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων της Εγνατίας Οδού. Αυτή τη φορά, βάζοντας πλάτη στους κακούς υποψήφιους παραχωρησιούχους της Εγνατίας Οδού, έτσι ώστε ο διαγωνισμός παραχώρησης του οδικού άξονα που βρίσκεται σε εξέλιξη από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) να γίνει ελκυστικότερος για κάθε ενδιαφερόμενο, εξαιρετικά επώδυνος όμως, για τους πολίτες των τεσσάρων περιφερειών της Βόρειας Ελλάδας. Όμως δε σταματά μόνο στην αύξηση αυτή. Η ΚΥΑ προβλέπει πως από 1η Ιανουαρίου 2019 καταργείται κάθε απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων, με την εξαίρεση των ανέργων, που σε αυτούς είναι πράγματι γαλαντόμος, αφού τους δίνει την δυνατότητα να διέρχονται δωρεάν, όταν δείχνουν την κάρτα ανεργίας. Εξάλλου για όλα αυτά έχει τρανταχτό άλλοθι γι ακόμη μια φορά. Η επιλογή του αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της τέταρτης αξιολόγησης. Η απόλυτη ταπείνωση», αναφέρει.

 

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

11.08.18 | Από το κακό στο χειρότερο

Μπορεί η κυβέρνηση να επιχειρεί να πείσει ότι η χώρα βρίσκεται σε αναπτυξιακή πορεία μετά από...

11.08.18 | Δεν προλαβαίνουν το φετινό καλοκαίρι

«Δώρο άδωρο», τουλάχιστον για φέτος, φαίνεται πως είναι η απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Σωκράτη...

11.08.18 | Πινακίδες-χάρτες σε τέσσερις εισόδους του...

Για την καλύτερη ενημέρωση όσων επισκέπτονται το Ζαγόρι, μετά την έκδοση του έντυπου οδηγού...

11.08.18 | 1,5 εκ. ευρώ για έργα υδροδότησης

Τις ανάγκες ύδρευσης των Πραμάντων και των τοπικών κοινοτήτων της δημοτικής ενότητας Τζουμέρκων θα...

11.08.18 | Ζητά την παρέμβαση της ΠΕΔ

Να συζητήσει το θέμα της επιβολής προστίμου στο Γηροκομείο Ιωαννίνων ζητά, με επιστολή του, ο...

11.08.18 | Τιμήθηκε ο Ναπολέων Δάμος

Τον δεξιοτέχνη του κλαρίνου Ναπολέοντα Δάμο επέλεξε να τιμήσει ο δήμος Ζίτσας, στο πλαίσιο των...

11.08.18 | Τάξεις υποδοχής σε 18 δημοτικά της Ηπείρου

Δεκαοκτώ δημοτικά σχολεία της Ηπείρου εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και είναι...

10.08.18 | 1 εκ. ευρώ για αντιπλημμυρική θωράκιση

Οκτώ χρόνια σχεδόν από τις πλημμύρες του Νοεμβρίου του 2010, που προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές στο...