Σάββατο, 10 Μαρτίου 2018
|

Ομόφωνο «όχι» στη χάραξη για το φυσικό αέριο

Ένα μεγαλόφωνο «όχι» είπε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο Ζαγορίου στην προτεινόμενη χάραξη του χερσαίου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Ιταλίας, με την επωνυμία «Ποσειδών».

Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Πέμπτης και αποφασίστηκε να ζητηθεί η επιλογή άλλης χάραξης, παράλληλα της Εγνατίας οδού ή της παλιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων-Μετσόβου, με δεδομένο ότι ο δήμος Ζαγορίου δεν είναι αντίθετος σε ένα ενεργειακό έργο εθνικής σημασίας, αλλά επισημαίνει πως θα πρέπει να γίνει με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον του Ζαγορίου, καθώς και με σεβασμό στα μνημεία πολιτισμού.

Η συζήτηση έγινε με αφορμή το από 5 Φεβρουαρίου αίτημα για διάθεση στοιχείων για εκτελούμενα ή προγραμματισμένα έργα υποδομής, σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, μνημεία κ.λπ της σύμπραξης C&M Engineering Α.Ε – ΑΣΠΡΟΦΟΣ Τεχνική Εταιρεία Α.Ε., η οποία ανέλαβε από την εταιρεία Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας – Ιταλίας/ Υ.Α.Φ.Α. Ποσειδών Α.Ε. (IGI Poseidon S.A.) την εκπόνηση της οριστικής μελέτης και την παροχή υπηρεσιών αδειοδότησης για το χερσαίο τμήμα του αγωγού και των συνοδών εγκαταστάσεων του έργου στην ελληνική επικράτεια.

Η προτεινόμενη χάραξη στην περιοχή του δήμου Ζαγορίου -και ειδικότερα στο Ανατολικό- προβλέπει τη διέλευση του αγωγού από τη Λίμνη Πηγών Αώου στην κορυφή του υψώματος Τούφα Γρεβενιτίου, τη συνάντηση με τον επαρχιακό δρόμο ανάμεσα στα χωριά Τρίστενο – Γρεβενίτι (λίγο πριν το Μνημείο εκτελεσθέντων Γρεβενιτίου), τη συνέχιση προς τον ποταμό Βάρδα μέσω των υψωμάτων της περιοχής, την είσοδο στην κτηματική περιφέρεια Τριστένου στο ύψωμα Ζαλαπροβιά, τη διέλευση του ποταμού Βάρδα νοτίως και πολύ κοντά στο παραδοσιακό πέτρινο γεφύρι της Τσίπιανης. Στη συνέχεια, εισέρχεται εντός του οριοθετημένου οικισμού Άμπελος (Τσίπιανη), συνεχίζει προς την κορυφή του υψώματος Καπέλα και καταλήγει στον οικισμό Μηλιωτάδες, από τον οποίο διέρχεται εντός του οριοθετημένου τμήματος και εντός της καλλιεργούμενης ζώνης, για να συναντήσει στη συνέχεια τον ποταμό Ζαγορίτικο, τον οποίο διαπερνά λίγα μόνο μέτρα βορείως του παραδοσιακού πέτρινου γεφυριού Καμπέρ Αγά. Συνεχίζει εντός της καλλιεργούμενης ζώνης, συναντά τον οικισμό Ποταμιά και εξέρχεται των ορίων του δήμου Ζαγορίου με κατεύθυνση τον Δρίσκο.

 

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ

Η προτεινόμενη χάραξη, σύμφωνα με την εισήγηση του δημάρχου Βασίλη Σπύρου, είναι απαράδεκτη, καθώς προτείνεται η διέλευση του αγωγού μέσα από μία περιοχή με πλούσιο φυσικό περιβάλλον, αιωνόβια δάση και η ζημία που θα υποστεί θα είναι ανυπολόγιστη. «Η διέλευση του αγωγού εντός της περιοχής του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου και της περιφερειακής Ζώνης του είναι αδιανόητη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Διαφωνία υπάρχει και ως προς τη διέλευση μέσα από τους οριοθετημένους οικισμούς Μηλιωτάδων, Ποταμιάς και Αμπέλου (Τσίπιανης) και πολύ κοντά στους οικισμούς των Γρεβενιτίου και Τριστένου, καθώς και σε πολύ κοντινή απόσταση από τα παραδοσιακά πέτρινα γεφύρια Τσίπιανης και Καμπέρ Αγά, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα μνημεία. Τέλος, ο δήμος αντιτίθεται και στο σχέδιο διέλευσης από τις λίγες πεδινές καλλιεργούμενες εκτάσεις της περιοχής, στους Μηλιωτάδες και την Ποταμιά.

Τόσο ο δήμαρχος, όσο και οι επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας, «Ζαγόρι με συνέχεια» Γαβριήλ Παπαναστασίου και «Νέα πρόταση για το Ζαγόρι» Λεωνίδας Τσουμάνης, τάχθηκαν υπέρ της έλευσης του αγωγού φυσικού αερίου στην περιοχή των Ιωαννίνων, αφού τα οφέλη για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις από τη χρήση αυτής της ενέργειας είναι μεγάλα, ωστόσο συμφώνησαν ότι η προτεινόμενη χάραξη δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή για τους λόγους που εκτέθηκαν στην εισήγηση.

Μετά από ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμό και υπενθύμιση ότι και προ ετών είχε απορριφθεί από το δημοτικό συμβούλιο άλλη προτεινόμενη χάραξη για τον ίδιο αγωγό (θα διέρχονταν από Τοπικές Κοινότητες του Ανατολικού και Κεντρικού Ζαγορίου), το δημοτικό συμβούλιο κατέληξε ομόφωνα στην απόρριψη της προτεινόμενης χάραξης και στην κατάθεση εναλλακτικής πρότασης για διέλευση του αγωγού παράλληλα στους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

26.09.18 | Πυρετός διεργασιών

Στροφές ανεβάζουν παρατάξεις και κόμματα ενόψει των δημοτικών εκλογών του Μαΐου, με τις πρώτες...

26.09.18 | Τα πετρέλαια της… οργής

Έναν νέο γύρο αντιδράσεων στο θέμα των υδρογονανθράκων στην περιοχή της Ηπείρου πυροδότησε η έναρξη...

26.09.18 | «Παράλογη και αχάριστη η δημοτική αρχή»

Σε προεκλογικές σκοπιμότητες αποδίδει ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων του νομού...

26.09.18 | Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες με σύμμαχο το...

Από τη διοργάνωση μιας ενημερωτικής ημερίδας για το θέμα του φυσικού αερίου ξεκινά ο δήμος...

26.09.18 | Προανήγγειλε διορθώσεις ο Χρ. Μαντάς

Καθησυχαστικός σε ό,τι αφορά τη μεταφορά δημοσίων ακινήτων στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου...

26.09.18 | Ζητά απαντήσεις για το μέλλον του ΚΕΝ

Απαντήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το ΚΕΝ Άρτας και το εάν θα κλείσει οριστικά, ζητά ο...

26.09.18 | Σχολικά είδη σε 500 μαθητές

Σε πρωτοβουλία δωρεάς σχολικών ειδών σε έξι δήμους της Ηπείρου συμμετείχε με την έναρξη της...

25.09.18 | Ό,τι δεν κινείται, παραχωρείται

Στο υπερταμείο πέρασαν πολλές και σημαντικές εκτάσεις στα Γιάννενα, 57 στο σύνολο, που ναι μεν δεν...