Σάββατο, 10 Μαρτίου 2018
|

Ομόφωνο «όχι» στη χάραξη για το φυσικό αέριο

Ένα μεγαλόφωνο «όχι» είπε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο Ζαγορίου στην προτεινόμενη χάραξη του χερσαίου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Ιταλίας, με την επωνυμία «Ποσειδών».

Το θέμα συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Πέμπτης και αποφασίστηκε να ζητηθεί η επιλογή άλλης χάραξης, παράλληλα της Εγνατίας οδού ή της παλιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων-Μετσόβου, με δεδομένο ότι ο δήμος Ζαγορίου δεν είναι αντίθετος σε ένα ενεργειακό έργο εθνικής σημασίας, αλλά επισημαίνει πως θα πρέπει να γίνει με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον του Ζαγορίου, καθώς και με σεβασμό στα μνημεία πολιτισμού.

Η συζήτηση έγινε με αφορμή το από 5 Φεβρουαρίου αίτημα για διάθεση στοιχείων για εκτελούμενα ή προγραμματισμένα έργα υποδομής, σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, μνημεία κ.λπ της σύμπραξης C&M Engineering Α.Ε – ΑΣΠΡΟΦΟΣ Τεχνική Εταιρεία Α.Ε., η οποία ανέλαβε από την εταιρεία Υποθαλάσσιος Αγωγός Φυσικού Αερίου Ελλάδας – Ιταλίας/ Υ.Α.Φ.Α. Ποσειδών Α.Ε. (IGI Poseidon S.A.) την εκπόνηση της οριστικής μελέτης και την παροχή υπηρεσιών αδειοδότησης για το χερσαίο τμήμα του αγωγού και των συνοδών εγκαταστάσεων του έργου στην ελληνική επικράτεια.

Η προτεινόμενη χάραξη στην περιοχή του δήμου Ζαγορίου -και ειδικότερα στο Ανατολικό- προβλέπει τη διέλευση του αγωγού από τη Λίμνη Πηγών Αώου στην κορυφή του υψώματος Τούφα Γρεβενιτίου, τη συνάντηση με τον επαρχιακό δρόμο ανάμεσα στα χωριά Τρίστενο – Γρεβενίτι (λίγο πριν το Μνημείο εκτελεσθέντων Γρεβενιτίου), τη συνέχιση προς τον ποταμό Βάρδα μέσω των υψωμάτων της περιοχής, την είσοδο στην κτηματική περιφέρεια Τριστένου στο ύψωμα Ζαλαπροβιά, τη διέλευση του ποταμού Βάρδα νοτίως και πολύ κοντά στο παραδοσιακό πέτρινο γεφύρι της Τσίπιανης. Στη συνέχεια, εισέρχεται εντός του οριοθετημένου οικισμού Άμπελος (Τσίπιανη), συνεχίζει προς την κορυφή του υψώματος Καπέλα και καταλήγει στον οικισμό Μηλιωτάδες, από τον οποίο διέρχεται εντός του οριοθετημένου τμήματος και εντός της καλλιεργούμενης ζώνης, για να συναντήσει στη συνέχεια τον ποταμό Ζαγορίτικο, τον οποίο διαπερνά λίγα μόνο μέτρα βορείως του παραδοσιακού πέτρινου γεφυριού Καμπέρ Αγά. Συνεχίζει εντός της καλλιεργούμενης ζώνης, συναντά τον οικισμό Ποταμιά και εξέρχεται των ορίων του δήμου Ζαγορίου με κατεύθυνση τον Δρίσκο.

 

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΑΣ

Η προτεινόμενη χάραξη, σύμφωνα με την εισήγηση του δημάρχου Βασίλη Σπύρου, είναι απαράδεκτη, καθώς προτείνεται η διέλευση του αγωγού μέσα από μία περιοχή με πλούσιο φυσικό περιβάλλον, αιωνόβια δάση και η ζημία που θα υποστεί θα είναι ανυπολόγιστη. «Η διέλευση του αγωγού εντός της περιοχής του Εθνικού Πάρκου Βόρειας Πίνδου και της περιφερειακής Ζώνης του είναι αδιανόητη», τόνισε χαρακτηριστικά.

Διαφωνία υπάρχει και ως προς τη διέλευση μέσα από τους οριοθετημένους οικισμούς Μηλιωτάδων, Ποταμιάς και Αμπέλου (Τσίπιανης) και πολύ κοντά στους οικισμούς των Γρεβενιτίου και Τριστένου, καθώς και σε πολύ κοντινή απόσταση από τα παραδοσιακά πέτρινα γεφύρια Τσίπιανης και Καμπέρ Αγά, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα διατηρητέα μνημεία. Τέλος, ο δήμος αντιτίθεται και στο σχέδιο διέλευσης από τις λίγες πεδινές καλλιεργούμενες εκτάσεις της περιοχής, στους Μηλιωτάδες και την Ποταμιά.

Τόσο ο δήμαρχος, όσο και οι επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας, «Ζαγόρι με συνέχεια» Γαβριήλ Παπαναστασίου και «Νέα πρόταση για το Ζαγόρι» Λεωνίδας Τσουμάνης, τάχθηκαν υπέρ της έλευσης του αγωγού φυσικού αερίου στην περιοχή των Ιωαννίνων, αφού τα οφέλη για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις από τη χρήση αυτής της ενέργειας είναι μεγάλα, ωστόσο συμφώνησαν ότι η προτεινόμενη χάραξη δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή για τους λόγους που εκτέθηκαν στην εισήγηση.

Μετά από ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμό και υπενθύμιση ότι και προ ετών είχε απορριφθεί από το δημοτικό συμβούλιο άλλη προτεινόμενη χάραξη για τον ίδιο αγωγό (θα διέρχονταν από Τοπικές Κοινότητες του Ανατολικού και Κεντρικού Ζαγορίου), το δημοτικό συμβούλιο κατέληξε ομόφωνα στην απόρριψη της προτεινόμενης χάραξης και στην κατάθεση εναλλακτικής πρότασης για διέλευση του αγωγού παράλληλα στους δύο κεντρικούς οδικούς άξονες.

Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

22.06.18 | Έβαλε «πάγο» στη συζήτηση για νέες φυλακές

«Πάγο» στην προοπτική ανέγερσης νέου καταστήματος κράτησης στον νομό Ιωαννίνων έβαλε ο γενικός...

22.06.18 | Στον «αέρα» το Its Kale Festival

Θύμα της απόφασης των αρχαιοφυλάκων να μη συμμετέχουν σε εκδηλώσεις εκτός ωραρίου λειτουργίας των...

22.06.18 | Στοχευμένη κατάρτιση από τον ΟΑΕΔ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εκπόνησης ενός στρατηγικού σχεδίου, μέσω του οποίου θα πορευθεί...

22.06.18 | Κάμερες στους σταθμούς διοδίων

Κάμερες τοποθετούνται σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Ιόνιας Οδού, πλευρικούς και μετωπικούς,...

22.06.18 | Οκτώ κάλπες για τις Τοπικές Οργανώσεις

Στη διαδικασία συγκρότησης των Τοπικών Οργανώσεων μέσω της διεξαγωγής εκλογών για την ανάδειξη...

22.06.18 | Έτοιμοι για διασώσεις σε λίμνες και ποτάμια

Μία εντυπωσιακή επίδειξη, υπό τα βλέμματα δεκάδων πολιτών, πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στην...

22.06.18 | Στοίχημα η υλοποίηση των Τοπικών Σχεδίων

«Άνοιξε ο δρόμος» για την εφαρμογή του τοπικού σχεδίου διαχείρισης απορριμμάτων στον δήμο Ζίτσας,...

21.06.18 | Καλύπτει ελλείμματα ο «Φιλόδημος»

Σημαντικά ελλείμματα των δήμων σε υποδομές ύδρευσης και αποχέτευσης έρχεται να καλύψει το πρόγραμμα...