Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017
|

Η «Ελένη» της τραγωδίας, της ποίησης και της μουσικής

Μια ξεχωριστή παράσταση εμπνεύστηκαν, δημιούργησαν και παρουσίασαν στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης οι μαθητές της Γ’ τάξης του γυμνασίου Βελισσαρίου, αποδεικνύοντας, για μια ακόμη φορά, πως η βιωματική διδασκαλία όχι μόνο επιδρά πολλαπλασιαστικά στη μάθηση, αλλά ενισχύει τη δημιουργικότητα των μαθητών.

Με την πρωτότυπη, σπονδυλωτή, παράσταση, που είχε ως τίτλο «Με ρωτούν για την Ελένη», η θεατρική ομάδα των μαθητών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Βελισσαρίου κατάφερε να συνδέσει τον μύθο με την ιστορία, το αρχαίο κείμενο με τη σύγχρονη απόδοση και την ποιητική γραφή σύγχρονων ποιητών με τη μουσική δημιουργία συνθετών του σήμερα.
Στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου, οι μαθητές δραματοποίησαν αποσπάσματα από την τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη», σε μια διασκευή γύρω από το μύθο της ωραίας Ελένης και την ιστορική πραγματικότητα του Ηροδότου, όπως αυτός την παραθέτει στο αρχαίο κείμενο. Ακόμη, ερμήνευσαν την «Ελένη» του ποιητή Γ. Σεφέρη, καθώς και το ομώνυμο ποίημα του Γ. Ρίτσου, τραγούδησαν την «Ελένη» του Μάνου Χατζηδάκη και έκλεισαν την παράσταση με την «Ελένη» του Θάνου Μικρούτσικου.
Η παράσταση υλοποιήθηκε με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, της φιλολόγου Ανδρομάχης Παπαευσταθίου, της φιλολόγου Αγγελικής Σκλιβανίτη και της καθηγήτριας καλλιτεχνικών Ελένης Ναυρόζογλου, με την πλήρη στήριξη του διευθυντή Κώστα Πλιακοπάνου.
«Μέσα από την ιστορική μαρτυρία του Ηροδότου, τη δραματική έκφραση της τραγωδίας του Ευριπίδη και του Αισχύλου, τη δημιουργική μετουσίωση της έμπνευσης στην ποίηση και τη μουσική, κατάφεραν να προβάλουν το αντιπολεμικό μήνυμα της τραγωδίας του Ευριπίδη και την αντανάκλασή του στο σήμερα. Να μιλήσουν με τον πιο παιδαγωγικό και καλλιτεχνικό τρόπο, όπως άλλωστε έκαναν και στη δημοκρατία της Αθήνας που γέννησε την τραγωδία, για τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν και σήμερα τον κόσμο και την αντανάκλασή τους στον άνθρωπο–θύμα της πλάνης, των διενέξεων, του πολέμου, της προσφυγιάς.
Οι μαθητές του σχολείου απέδειξαν πως αυτό που διδάσκονται μέσα στις αίθουσες των σχολείων, μπορούν, όταν τους δοθεί βήμα και ώθηση, να το μετασχηματίσουν σε βίωμα και δημιουργική έκφραση, πολύτιμη για τη ζωή τους και την πολύπλευρη ανάπτυξή τους. Η διαδραστική διδασκαλία των αρχαίων ποιητών και η σύνδεσή τους με τη νεώτερη ποίηση και την εικαστική έκφραση στα σχολεία, τεκμηριώνoyn για άλλη μια φορά την ανάγκη να δίνεται έμφαση στο μάθημα των αρχαίων και της δραματικής ποίησης στα σχολεία», αναφέρει η κ. Παπαευσταθίου, περιγράφοντας τον σκοπό, αλλά και τα οφέλη από αυτή τη δημιουργική διαδικασία.
Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

24.05.17 | Στην τελική ευθεία η δίκη για το έλλειμμα

Ενδεχομένως και σήμερα να ανακοινωθεί η απόφαση του πενταμελούς Εφετείου για την υπόθεση της...

24.05.17 | Απόφαση υπό την απειλή νέας προσφυγής

Σε ισχύ θα τεθεί για έναν χρόνο η προγραμματική σύμβαση του δήμου Ιωαννιτών με το αστικό ΚΤΕΛ για...

24.05.17 | Τέλος στην ομηρία των οικιστών

Τέλος σε μια εκκρεμότητα χρόνων που αφορά τους δικαιούχους των εργατικών κατοικιών του τέως ΟΕΚ,...

24.05.17 | Ο φόβος κλοπών οδηγεί σε «σφράγισμα»

Μέτρα για να πάψει να αποτελεί «ξέφραγο αμπέλι» ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του Πανεπιστημιακού...

24.05.17 | Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία

Aντίστροφα μετρούν πλέον οι ημέρες πριν την προγραμματισμένη άφιξη τσάρτερ από τη Σκανδιναβία, αλλά...

23.05.17 | «Θερίζουν» τα αρωματικά φυτά

Πεδίο δραστηριοποίησης στην παράνομη εμπορία αρωματικών φυτών και θεραπευτικών βοτάνων έχουν βρει...

23.05.17 | Σταυρόλεξο… για δυνατούς λύτες

«Μπήκε το νερό στ’ αυλάκι», αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα περάσουν μήνες μέχρι να καταστεί εφικτή...

23.05.17 | Μικρή η συμμετοχή στα Γιάννενα

Συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα η απεργία των εργαζομένων στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης,...