Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017
|

Η «Ελένη» της τραγωδίας, της ποίησης και της μουσικής

Μια ξεχωριστή παράσταση εμπνεύστηκαν, δημιούργησαν και παρουσίασαν στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης οι μαθητές της Γ’ τάξης του γυμνασίου Βελισσαρίου, αποδεικνύοντας, για μια ακόμη φορά, πως η βιωματική διδασκαλία όχι μόνο επιδρά πολλαπλασιαστικά στη μάθηση, αλλά ενισχύει τη δημιουργικότητα των μαθητών.

Με την πρωτότυπη, σπονδυλωτή, παράσταση, που είχε ως τίτλο «Με ρωτούν για την Ελένη», η θεατρική ομάδα των μαθητών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Βελισσαρίου κατάφερε να συνδέσει τον μύθο με την ιστορία, το αρχαίο κείμενο με τη σύγχρονη απόδοση και την ποιητική γραφή σύγχρονων ποιητών με τη μουσική δημιουργία συνθετών του σήμερα.
Στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου, οι μαθητές δραματοποίησαν αποσπάσματα από την τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη», σε μια διασκευή γύρω από το μύθο της ωραίας Ελένης και την ιστορική πραγματικότητα του Ηροδότου, όπως αυτός την παραθέτει στο αρχαίο κείμενο. Ακόμη, ερμήνευσαν την «Ελένη» του ποιητή Γ. Σεφέρη, καθώς και το ομώνυμο ποίημα του Γ. Ρίτσου, τραγούδησαν την «Ελένη» του Μάνου Χατζηδάκη και έκλεισαν την παράσταση με την «Ελένη» του Θάνου Μικρούτσικου.
Η παράσταση υλοποιήθηκε με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, της φιλολόγου Ανδρομάχης Παπαευσταθίου, της φιλολόγου Αγγελικής Σκλιβανίτη και της καθηγήτριας καλλιτεχνικών Ελένης Ναυρόζογλου, με την πλήρη στήριξη του διευθυντή Κώστα Πλιακοπάνου.
«Μέσα από την ιστορική μαρτυρία του Ηροδότου, τη δραματική έκφραση της τραγωδίας του Ευριπίδη και του Αισχύλου, τη δημιουργική μετουσίωση της έμπνευσης στην ποίηση και τη μουσική, κατάφεραν να προβάλουν το αντιπολεμικό μήνυμα της τραγωδίας του Ευριπίδη και την αντανάκλασή του στο σήμερα. Να μιλήσουν με τον πιο παιδαγωγικό και καλλιτεχνικό τρόπο, όπως άλλωστε έκαναν και στη δημοκρατία της Αθήνας που γέννησε την τραγωδία, για τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν και σήμερα τον κόσμο και την αντανάκλασή τους στον άνθρωπο–θύμα της πλάνης, των διενέξεων, του πολέμου, της προσφυγιάς.
Οι μαθητές του σχολείου απέδειξαν πως αυτό που διδάσκονται μέσα στις αίθουσες των σχολείων, μπορούν, όταν τους δοθεί βήμα και ώθηση, να το μετασχηματίσουν σε βίωμα και δημιουργική έκφραση, πολύτιμη για τη ζωή τους και την πολύπλευρη ανάπτυξή τους. Η διαδραστική διδασκαλία των αρχαίων ποιητών και η σύνδεσή τους με τη νεώτερη ποίηση και την εικαστική έκφραση στα σχολεία, τεκμηριώνoyn για άλλη μια φορά την ανάγκη να δίνεται έμφαση στο μάθημα των αρχαίων και της δραματικής ποίησης στα σχολεία», αναφέρει η κ. Παπαευσταθίου, περιγράφοντας τον σκοπό, αλλά και τα οφέλη από αυτή τη δημιουργική διαδικασία.
Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

18.01.18 | Η Ήπειρος ξαναταξιδεύει στη Ρωσία

Στη Ρωσία θα «ταξιδέψει» για μια ακόμη φορά η Ήπειρος, αυτή τη φορά με την «ομπρέλα» του ΕΟΤ, στο...

18.01.18 | Ξεσηκωμός για τις μονάδες βιοαερίου

Ραντεβού στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας δίνουν σήμερα, στις 10 το πρωί,...

18.01.18 | «Εισιτήριο» για προσέλκυση επισκεπτών

Με επιτυχία στέφθηκε η προσπάθεια του δήμου Πρέβεζας και της Νέας Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης...

18.01.18 | Η ιδέα μετατρέπεται σε δράση

Με καινοτομία σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και με ταχύτατες διαδικασίες προχωρούν οι...

18.01.18 | «Στο παραπέτο του σύμπαντος»

Όταν ανεβαίνεις έναν λόφο, έχεις την αγωνία για το τι θα δεις όταν φτάσεις στην κορυφή του. Πολλές...

17.01.18 | Η αποκατάσταση θα καθορίσει τη χρήση

Από τον βαθμό αποκατάστασης της οικίας Χουσεΐν Μπέη, γνωστής και ως Σπίτι του Δεσπότη, λόγω του ότι...

17.01.18 | Βανδαλισμός σε… επανάληψη

Στη δύσκολη διαδικασία να καθαρίσουν εκ νέου το έργο του γλύπτη και ζωγράφου Πάρι Πρέκα «Πύρρος και...

17.01.18 | Έξι μήνες μπροστά το εργοστάσιο απορριμμάτων

Σχεδόν έξι μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το εργοστάσιο...