Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017
|

Η «Ελένη» της τραγωδίας, της ποίησης και της μουσικής

Μια ξεχωριστή παράσταση εμπνεύστηκαν, δημιούργησαν και παρουσίασαν στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης οι μαθητές της Γ’ τάξης του γυμνασίου Βελισσαρίου, αποδεικνύοντας, για μια ακόμη φορά, πως η βιωματική διδασκαλία όχι μόνο επιδρά πολλαπλασιαστικά στη μάθηση, αλλά ενισχύει τη δημιουργικότητα των μαθητών.

Με την πρωτότυπη, σπονδυλωτή, παράσταση, που είχε ως τίτλο «Με ρωτούν για την Ελένη», η θεατρική ομάδα των μαθητών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Βελισσαρίου κατάφερε να συνδέσει τον μύθο με την ιστορία, το αρχαίο κείμενο με τη σύγχρονη απόδοση και την ποιητική γραφή σύγχρονων ποιητών με τη μουσική δημιουργία συνθετών του σήμερα.
Στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου, οι μαθητές δραματοποίησαν αποσπάσματα από την τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη», σε μια διασκευή γύρω από το μύθο της ωραίας Ελένης και την ιστορική πραγματικότητα του Ηροδότου, όπως αυτός την παραθέτει στο αρχαίο κείμενο. Ακόμη, ερμήνευσαν την «Ελένη» του ποιητή Γ. Σεφέρη, καθώς και το ομώνυμο ποίημα του Γ. Ρίτσου, τραγούδησαν την «Ελένη» του Μάνου Χατζηδάκη και έκλεισαν την παράσταση με την «Ελένη» του Θάνου Μικρούτσικου.
Η παράσταση υλοποιήθηκε με την καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, της φιλολόγου Ανδρομάχης Παπαευσταθίου, της φιλολόγου Αγγελικής Σκλιβανίτη και της καθηγήτριας καλλιτεχνικών Ελένης Ναυρόζογλου, με την πλήρη στήριξη του διευθυντή Κώστα Πλιακοπάνου.
«Μέσα από την ιστορική μαρτυρία του Ηροδότου, τη δραματική έκφραση της τραγωδίας του Ευριπίδη και του Αισχύλου, τη δημιουργική μετουσίωση της έμπνευσης στην ποίηση και τη μουσική, κατάφεραν να προβάλουν το αντιπολεμικό μήνυμα της τραγωδίας του Ευριπίδη και την αντανάκλασή του στο σήμερα. Να μιλήσουν με τον πιο παιδαγωγικό και καλλιτεχνικό τρόπο, όπως άλλωστε έκαναν και στη δημοκρατία της Αθήνας που γέννησε την τραγωδία, για τα μεγάλα ζητήματα που απασχολούν και σήμερα τον κόσμο και την αντανάκλασή τους στον άνθρωπο–θύμα της πλάνης, των διενέξεων, του πολέμου, της προσφυγιάς.
Οι μαθητές του σχολείου απέδειξαν πως αυτό που διδάσκονται μέσα στις αίθουσες των σχολείων, μπορούν, όταν τους δοθεί βήμα και ώθηση, να το μετασχηματίσουν σε βίωμα και δημιουργική έκφραση, πολύτιμη για τη ζωή τους και την πολύπλευρη ανάπτυξή τους. Η διαδραστική διδασκαλία των αρχαίων ποιητών και η σύνδεσή τους με τη νεώτερη ποίηση και την εικαστική έκφραση στα σχολεία, τεκμηριώνoyn για άλλη μια φορά την ανάγκη να δίνεται έμφαση στο μάθημα των αρχαίων και της δραματικής ποίησης στα σχολεία», αναφέρει η κ. Παπαευσταθίου, περιγράφοντας τον σκοπό, αλλά και τα οφέλη από αυτή τη δημιουργική διαδικασία.
Το όνομά σας:
Το email σας:
Θέμα:
Σχόλιο: (μέχρι 1000 χαρακτήρες)


Προσφατα

12.08.17 | Σε αναζήτηση της βέλτιστης λύσης για την...

Νέα κυκλοφοριακά δεδομένα έχουν δημιουργήσει στην πόλη και στον νομό Ιωαννίνων οι δύο μεγάλοι...

12.08.17 | Νέο «χτύπημα» από την ΠΟΕΔΗΝ για ελλείψεις...

Ανοιχτή επιστολή στον Αλέξη Τσίπρα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νοσοκομείο της Άρτας,...

12.08.17 | «Να καταστεί αξιόπιστο και λειτουργικό»

Την πάγια θέση του πως όλοι μαζί θα πρέπει να διεκδικήσουν και να απαιτήσουν, ώστε το αεροδρόμιο...

11.08.17 | Ενιαίος βηματισμός στο θέμα του αεροδρομίου

Με ενιαία φωνή και πίστη στις αναπτυξιακές δυνατότητες του τουριστικού ρόλου του αεροδροµίου, οι...

11.08.17 | Το εργοτάξιο δίνει τη θέση του σε ένα μεγάλο...

Την αξιοποίηση της µεγάλης παραλίµνιας έκτασης, όπου σήµερα λειτουργεί το εργοτάξιο, επιδιώκει ο...

11.08.17 | «Πάγωσαν» τα έργα εν αναμονή της...

Τρέχουν για να προλάβουν να εκµεταλλευθούν τις καλές καιρικές συνθήκες για την εκτέλεση έργων και...

11.08.17 | Καταιγίδες και χαλάζι από αύριο

Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης του καιρού για το επόμενο τριήμερο εκδόθηκε από την Εθνική Μετεωρολογική...

11.08.17 | Ξεκινούν οι εργασίες στο τέλος του μήνα

Σε ένα χρόνο περίπου θα είναι έτοιμος ο κόμβος στη συμβολή των οδών Εφύρας και Βελουχιώτη, καθώς...